Met de camper door West Canada in mei met peuter

Ik zag van de week een geweldige aanbieding om in mei met een camper 3 weken door Canada te reizen. Plannen werden geboren om dit samen met mijn man en dochter van dan anderhalf te ondernemen. Ik heb nog wel wat twijfels. Ik hoor graag of er iemand is die ervaring heeft in deze tijd van het jaar en met een klein kind. Hoe is het weer daar in mei en zijn er nog veel parken gesloten? Is aanvliegen op Vancouver of Calgary aan te raden? Misschien hebben jullie ook wel routetips.

In Vancouver en het grootste deel van het zuiden van BC is het te doen wat het weer betreft in mei. Ik zou zeggen je kan het weer goed vergelijken met het weer in Belgie/Nederland rond diezelfde tijd van het jaar. Het kan mooi en warm zijn, maar het kan ook fris en nat zijn…verwacht je zowat aan alles.

Richting de Canadese Rockies kan je tijdens die periode nog heel wat sneeuw tegen komen, vele hiking trails zijn dan niet echt toegankelijk wegens de sneeuw die er nog ligt. Sommige wegen naar bezienswaardigheden zijn rond die tijd ook nog gesloten, maar je kan dat navragen in de Visitor/Info Centrums wat open is en wat niet open is. Vele meren zijn dan ook nog bevroren en ja het kan dan ook nog sneeuwen, maar de wegen zijn in die periode meestal wel sneeuwvrij. Ze proberen de snelwegen in elk geval sneeuwvrij te houden.

Groetjes,
Ann :slight_smile:

Wat betreft de campers: daar kan doorgaans makkelijk een kinderstoeltje worden ingebouwd. Neem contact op met de verhuurder over welke soort gordels zich op welke stoelen/banken bevinden en wat voor kinderzitje je hiervoor het beste kunt aanschaffen.

Veel kinderstoeltjes kunnen overigens gratis mee in het vliegtuig bovenop de reguliere handbagage (controleer hiervoor de website van je airline).