ik loop met het idee in mijn achterhoofd om een bestaande winkel op st maarten over te nemen. Dit is natuurlijk niet niks. Ik zal moeten emigreren, een eigen bedrijf runnen (wat ik in NL nu ook doe) en moeten wennen aan de nieuwe cultuur. Ik heb een tijdje op Aruba gewoond, waar ik mij goed wist te redden en waar ik me prima heb vermaakt en daardoor heb ik het idee dat dit wel iets voor mij is (natuurlijk snap ik dat de eilanden niet hetzelfde zijn maar er zijn natuurlijk een aantal overeenkomsten om maar te beginnen met ´het wonen in een nieuwe omgeving, cultuurverschillen ed.´
Nu heb ik een paar vragen:
° Ligt de haven waar de cruiseschepen aanleggen in het NLse gedeelte van st Maarten of in het Franse? (ivm werkvergunningen ed) Is er iemand die opvallende wetenswaardigheden weet over dit gebied van St. Maarten?
° Zijn er mensen die mijn (bij voorbaat) aanraden, of juist afraden, om een eigen zaak te runnen op het eiland? (je hebt natuurlijk te maken met andere leveranciers, ander publiek, ander personeel etc.)
° Graag zou ik binnenkort (met 2 personen in totaal) naar St Maarten vliegen om het eiland te verkennen en een duidelijk beeld te krijgen. Wie kan mij helpen aan een betaalbare logeerplaats?
Ik zou het heel fijn vinden als iemand mij een beetje op weg wil helpen door de bovenstaande vragen te beantwoorden. Alvast bedankt!
Vriendelijke groeten,
Carina
heeft u al de nodige informatie gevonden wij zijn namelijk ook aan het kijken om een bedrijf over te nemen daar
wat betref de havens kan ik je niet veel zeggen ik weet dat het bedrijf waar onze intresse naar uit gaat op ongeveer 500 meter een haven heeft liggen en dat er tevens 1 in aanbouw is
dit hebben we overigens van de verkopende party dus wie weet kunnen jullie daar ook informeren
ik heb 1 reactie gehad. Zo ben ik meer over het eiland te weten gekomen. Daarnaast heeft een speurtocht op internet ontzettend veel informatie opgeleverd. Ik denk dat ik naar St maarten zou moeten afreizen om zo meer te weten te komen. In ieder geval heel erg bedankt voor de reactie!
Hallo Carina,
Alle vragen die je hebt over Sint Maarten kunnen wij voor je beantwoorden.
Mijn vrouw en ik hebben een appartementen gebouw op Sint Maarten, maar wij wonen nog in Nederland. Mijn vrouw komt van Sint Maarten en heeft in lengte van jaren daar business gehad. Nu zijn we bezig een Kindertehuis op te starten op SXM
Ik ben een blanke nederlander, mijn vrouw is een Antilliaanse.
Zondag de 25ste Mei vertrekt mijn vrouw eerst weer voor 2 maanden naar SXM.
Indien gewenst kunnen wij jullie onderdak geven op SXM en daar waar nodig is informatie en/of adressen verstrekken.
Ter info: cruise schepen meren af in Point Blanche wat direct tegen Philipsburg aanligt.
Dit is dus het Nederlandse gedeelte.
Ons mailadres: [EMAIL=“j.jullens@planet.nl”]j.jullens@planet.nl tel: 0505033748 of 0653942414
Met vriendelijke groet,
Jack en Carmen