Hallo,
Ik ga in nov/dec/jan rondtrekken in Thailand, Laos & Vietnam.
Ook een aantal trekkings in het noorden. Wat is dan handig aan te schaffen hiervoor, een windbreaker of een regenjas? Een windbreaker die ook waterdicht is en waarbij je je niet rot zweet kost wel een paar €100,- en dat laat mijn budget niet toe. Wil voorkomen teveel in m’n rugzak mee te nemen. En is het ook nodig om een mosquito net mee te nemen als je alleen in hostels/hotels & guesthouses overnacht?
Ik heb nog nooit een windbreaker van een paar honderd euro gekocht, waarom zou je? Een lekkere fleece en een dun jasje is toch prima? Zelfs naar Everest Base camp had ik een Nepalese jas met inritsbaar fleece van 10 euro. Zoiets hebben ze in Thailand vast ook (toen ik daar was heb ik er niet naar gekeken). Als het zo warm is dat je gaat zweten, dan hoef je dat ding niet aan, toch? Kan je je net zo goed nat laten regenen en daarna een droog T shirt aandoen.
Oh en dat jasje uit Nepal was wel winddicht dan?
Jazeker (maar ademt voor geen meter).
Ik heb een windbreaker ook in nepal gekocht. Een regenjas is echt niks! Vooral in thailand zit je er alleen maar in te zweten. In thailand had ik helemaal geen jas bij me. Gewoon een warme trui als het 's-avonds wat kouder werd (ook tijdens de trekking in het noorden).
Als je echt naar de bergen gaat zoals in nepal of china dan is het wat anders maar naar mijn mening heb je dat eigenlijk niet nodig in thailand.