Wereldwijzer en Be More geven 10 boeken ‘Helden van Zuid-Afrika’ weg. De schrijver vertelt in het boek op een realistische wijze over vrijwilligerswerk en haar ervaringen in Zuid-Afrika.
Meedoen is erg eenvoudig: het enige wat je hoeft te doen is hieronder vermelden waarom jij het boek graag zou willen hebben. Uit de inzendingen trekken we 10 winnaars.
Wil jij dit boek winnen? Je kunt tot en met 31 mei reageren op dit topic.
Jetske van der Schaar neemt je mee naar Zuid-Afrika, een land verscheurd door ongelijkheid. Ze stelt je voor aan de jonge helden en de verschoppelingen van de ze maatschappij, in verhalen over de strijd om te overleven en ook over veerkracht, passie en geluk. Vanuit oprechte betrokkenheid schetst de auteur een eerlijk en verrassend positief beeld van de mensen die ze daar ontmoet. Leer ze kennen en laat je inspireren door de regenboognatie.
Helden van Zuid Afrika is het debuut van Jetske van der Schaar (1980). Ze combineert een carrière in de ICT met vrijwilligerswerk. De weblog over haar ervaringen in Zuid-Afrika heeft duizenden volgers. Jetske schenkt haar deel van de opbrengst aan Be More, een organisatie die projecten in Zuid-Afrika ondersteunt met vrijwilligers.
Lijkt me een interessant realistisch verhaal. Ik denk er zelf aan om na mijn studie vrijwilligerswerk te gaan doen in het buitenland en dit boek kan mij de ins en outs schetsen. Daarom zou ik het graag willen winnen.
Ik zit al enkele jaren vastgeroest in de IT en zou graag weten hoe je je carriere in de IT in het buitenland zou kunnen combineren met vrijwilligerswerk.
Ben zo toe aan een nieuwe uitdaging…
Ik ga in oktober voor het eerst vrijwilligerswerk doen in Afrika via een stichting. We willen graag ervaringen delen en lezen van anderen om wellicht samen het een en ander te kunnen realiseren. Daarom zou ik graag het boek winnen, ook om te delen met mijn mede vrijwilligers.
Wereldwijzer en Be More geven 10 boeken ‘Helden van Zuid-Afrika’ weg. De schrijver vertelt in het boek op een realistische wijze over vrijwilligerswerk en haar ervaringen in Zuid-Afrika.
Meedoen is erg eenvoudig: het enige wat je hoeft te doen is hieronder vermelden waarom jij het boek graag zou willen hebben. Uit de inzendingen trekken we 10 winnaars.
Ik studeer dit jaar af richting Marketing & Communicatie en wil volgend jaar als mijn diploma binnen is meewerken aan een vrijwilligersproject. Dit doe ik omdat ik me wil inzetten voor anderen minder bedeeld zijn dan wij in Europa. Ik heb de brochure van Be More over Malawi, Uganda en Zuid Afrika ontvangen en ben dol enthousiast. Door middel van vrijwilligerswerk wil ik Afrika eerst ‘ontdekken’, de praktijk zien, om daarna te kijken bij welke organisatie ik mijn vak als marketing/communicatiemedewerker kan uitvoeren. Heel graag zou ik voor een organisatie werken die zich inzet voor ontwikkelingswerk. Ik ben daarom erg geïnteresseerd in het boek.
Van 1978 tot 1991 woonde ik in Zuid-Afrika. Ik had er een take-away shop in het centrum van Johannesburg en gezien wij de enige winkel waren die open was tot 01.00 uur s’nachts heb ik veel te maken gehad met straatkinderen. Sommige waren heel jong en reeds verslaarfs aan het lijmsnuiven uit een flesje.
Het interesseert me dus heel erg om dit boek te lezen.
Ik ben tot twee maal toe in Zuid Afrika geweest en was beide keren erg geraakt door de grote verschillen. Momenteel denk ik erover na om een jaartje sabbatical te nemen en daar vrijwillerswerk te gaan doen.
Momenteel doe ik de studie psychologie. Het aankomende jaar zal ik zeer waarschijnlijk kiezen voor de minor waarbij ontwikkelingswerk in Afrika mogelijk is. Het boek ‘De helden van Zuid-Afrika’ is naar mijn idee een hele mooie kans om meer te weten te komen over de invloed die het vrijwilligerswerk van Jetske van der Schaar heeft gehad op haar als persoon. Ook ben ik geinteresseerd in de cultuur van Zuid-Afrika, hoe Zuid-Afrika in elkaar zit, en over de kracht van de inwoners van Zuid-Afrika zelf. Dit is waarom ik graag kans zou maken op het boek ‘De helden van Zuid-Afrika’.
Mijn beste vriendin vertrekt in juli voor een half jaar naar Zuid-Afrika, dit zou wel een leuk cadeau zijn! Omdat ik haar zolang niet kan missen wil ik zelf in oktober/november haar opzoeken daar en vrijwilligerswerk doen voor een paar weken(het liefst in de bouw, omdat ik bouwtechnische bedrijfskunde studeer).
Ik kan niet wachten om te kunnen lezen over het verhaal van schrijfster Jetske over het vrijwilligerswerk en haar ervaringen over een door ongelijkheid verscheurd Zuid-Afrika, de verschoppelingen van deze maatschappij in hun ‘struggle of life’ en het verrassend positief beeld van de mensen die zij ontmoet.
Ik ben nog nooit in Afrika geweest, maar ben nu serieuze plannen aan het maken om volgendjaar stage te gaan lopen in dit interessante werelddeel.
Al jaren lees ik boeken over Afrika en ik ben heeeel erg benieuwd naar dit nieuwe boek, omdat het geschreven is vanuit een uniek oogpunt (ervaring).
Ik wil i.i.g. iedereen die zich inzet als vrijwilliger een schouderklopje geven. We hebben meer van dit soort mensen op de wereld nodig.
Dag,
Als ik win dan schenk ik dit boek aan mijn vrouw (samen hebben we 5 kinderen en 7 kleinkinderen).
Ze is nu sinds kort op vervroegd pensioen maar werkte als verpleegster in een MPI (Medisch Pedagogisch Instituut voor jongeren). Het boek zou haar heel blij maken, te meer omdat
we nu sparen voor onze eerste reis buiten Europa (naar Zuid Afrika).
Dank en groeten,
Pol De Schepper Keerken 29A 9160 Lokeren in Belgie poldeschepper@hotmail.com
Na vrijwilligerswerk gedaan te hebben in Oeganda , waar ik kennis gemaakt heb met de vrijwilligers van BeMore in Masaka ga ik deze de zomer naar Zuid Afrika en met dit boek krijg ik nog meer achtergrondverhalen over Zuid Afrika
Boek lijkt me erg interessant en het thema is erg realistisch. Afrika is een werelddeel waar de ellende zich in veel landen blijft opstapelen, Zuid-Afrika is hierop geen uitzondering. Hier zijn heel erg helden nodig die zich verzetten tegen de wijdverbreide machtswellust, vriendjespolitiek en corruptie, en voor mensen die doodgaan van honger en ellende. Graag zou ik over deze helden lezen.
Egbert.
Niet omdat ik zo graag naar Zuid-Afrika wil maar meer omdat ik graag de achtergronden van een land wil leren kennen, waar zitten de knelpunten, hoe komt iemand ertoe om zich in te zetten etc.
Zuid Afrika staat al een aantal jaren als bestemming op mijn lijstje. Alle informatie is daarom welkom en dit verhaal lijkt me een heel andere invalhoek te bieden dan de doorsnee reisboeken
Heb nog steeds familie in Zuid-Afrika, ben altijd al benieuwd geweest meer van dit land te weten te komen, verder reizen vrienden van ons jaarlijks naar Zuid-Afrika en zijn daar erg enthousiast over.
Tot op heden hebben de stap om er naar toe te gaan nog niet durven nemen, wellicht na het lezen van het boeken zouden we over de drempel geholpen kunnen worden.:wereld:
Zuid Afrika is één van de boeiendste landen in onze wereld. In een land met zo’n grote verscheidenheid aan volkeren en landschappen, met zoveel rijkdom in de grond, is het zeer boeiend om te zien hoe de maatschappij daar gevormd wordt. De politiek speelt daarin een belangrijke rol, maar ook vrijwilligers zijn in dat proces essentieel. Het lijkt mij zeer interessant daarvan in dat boek kennis te nemen.
Omdat ik zelf vrijwilligerswerk in Zambia heb gedaan en veel verhalen heb gehoord over Zuid-Afrika. In zo’n boek zijn de ervaringen van een individu goed beschreven waardoor ik een mooie vergelijking kan maken. Eigenlijk zou ik daarna in de toekomst de proef op de som moeten nemen, maar of 't daar ooit van komt, eerst maar eens op Azië-reis :chin: