Samen met Uitgeverij Elmar geven we drie keer Stadswandelingen Barcelona weg; een box met 50 gedetailleerde en informatieve kaarten om Barcelona te voet te verkennen!
Meedoen is heel simpel. Vertel hieronder (als reactie op dit bericht) wat jouw ervaringen zijn met Barcelona en/of waarom je naar Barcelona zou willen gaan. Dat is alles! Je kunt meedoen tot en met dinsdag 20 november. Op 21 november wordt random de winnaar getrokken!
Over Stadswandelingen Barcelona
Weg met die onhandige reisgidsen en -plattegronden. Ga wandelen en beleef Barcelona zoals de inwoners- te voet! Of u Barcelona nu voor het eerst bezoekt of beter wilt leren kennen, Stadswandelingen Barcelona zal uw kennis van deze prachtige stad in ieder geval verdiepen. Elk kaartje bevat een compleet wandelavontuur, met aan de ene kant een gedetailleerd stratenplan en aan de andere kant aanvullende informatie. Van de drukke winkelcentra als Las Ramblas en El Raval tot de hippe bars in het oude centrum en architectonische wonderen zoals Gaudi’s La Sagrada Familia. Door de hele stad leert u de plaatsen kennen waar de inwoners van Barcelona het liefst eten, drinken, pauzeren, winkelen, wandelen en spelen. Kies een kaart en uw verkenningstocht begint.
Ik ben 1 keer naar Barcelona geweest en het heeft m’n hart veroverd! Ik vind het prachtig! En nu heb ik de kans gekregen om daar naartoe te gaan als stagemogelijkheid en ik wil deze kans niet missen! Daarom zou een gids over Stadswandelingen me erg goed te pas komen !
Ik ben nog nooit in Barcelona geweest, maar heb wel heeele goede verhalen gehoord over deze stad: veelzijdig en hartverwarmend! Deze stad staat zeker bovenaan mijn lijstje! :zon02:
Waarom wil ik graag naar Barcelona; omdat ik 3,5 jaar gewoond heb in Spanje maar destijds nooit ben toegekomen aan een tripje naar Barcelona. Ik werkte dag en nacht maar desondanks genoot ik van de warmte en het relaxte leventje om me heen. Ondanks mijn geweldige ervaring heb ik na 3,5 jaar toch besloten om terug te gaan naar dit koude kikkerlandje omdat ik simpelweg hier de zon niet zo duur hoef te betalen. Oftewel wonen in een warm land is heerlijk maar de salarissen zijn minder. Als ik toen in Spanje was blijven wonen was mijn volledige salaris opgegaan aan de huur van mijn appartement. Dus op hangende pootjes terug was mijn enige optie. Ieder jaar mis ik de zwoele zomers en de naar bloemen ruikende straten. Mijn zusje die destijds mij achterna was gekomen naar Spanje besloot om in Spanje te blijven. Dus dat zorgde ervoor dat ik Spanje dubbel mis. Niet alleen het land maar nu moest ik ook mijn familie nog missen. Het is een bittere pil en af en toe een tripje naar Spanje zorgt voor familiecontact. Maar nog steeds heb ik geen tijd gehad om dat tripje naar Barcelona te maken want als ik naar Spanje ga, ga ik naar mijn zus, die niet in Barcelona maar in een schilderachtig Altea in Alicante woont. Misschien dat de prachtige wandelroutes door Barcelona mij nu eindelijk tijd moeten laten maken voor een tripje naar Barcelona en kan ik met mijn eigen ogen aanschouwen wat ik tot nu toe alleen heb kunnen horen!! Hasta luego Barça…
Ik ben nog nooit in Barcelona geweest, maar verlang er naar deze prachtige stad vol historie en met veel schoons te bezichtigen en te beleven. Met een Elmargids in de hand zal dit zeker uitstekend lukken.
Omdat ik een aantal keren in Barcelona geweest, de 1e keer was tijdens de olympische spelen, dit heeft uiteraard veel indruk op mij gemaakt, je loopt door de stad, en kijkt wel waar je uitkomt, maar het zijn vaak toeristische plekken, daarom lijkt het mij leuk, om die kaarten te winnen zodat je daar komt waar de inwoners zich bevinden, dit om meer de sfeer van de stad te proeven. Ik werk op een reisbureau en op die manier kan ik de klanten nog beter informeren dan dat ik nu al doe!
Waarom??? Dat is geen vraag. Het is een stad waar je echt geweest moet zijn. Het is dus gewoon logisch dat ik erheen wil. Met een kaartenbox weet ik ook nog eens waar ik moet zijn in Barcelona. Omdat ik de enige ben die niet de vraag beantwoord maar een conclusie geef vind ik dat ik de kaartenbox moet winnen.
Barcalona is een mooie stad ben er vroeger vanwege mijn werk erg veel geweest. En is zeker de mooite waard om een dagje er door heen te wandelen. Eigenlijk is z’n te kort want je ziet gewoon te veel wat je allemaal wilt zien. Maar hou mij en mijn gezin erg aanbevolen om een setje kaartje te winnen.
Afgelopen jaar heb ik 2 maanden Spaans gestudeerd in hartje Barca. Sindsdien heb ik nog maar 1 droom, eerst was de droom enkel dat ik voor me 30e nog naar Spanje wil verhuizen, nu weet ik precies waar: Barcelona! De stad is geweldig, in 2 maanden tijd heb ik nog niet alles kunnen zien! Met de aankomende jaarwisseling ga ik naar Barcelona en plak er nog een aantal dagen aan vast, het zou geweldig zijn de stad van een andere kant nogmaals te ontdekken met de kaartenbox!!
gr esmee
Ik ben Spaans, maar ben hier geboren en me droom is om over twee jaar in barcelona te gaan wonen, Ik kan er nog niet heen omdat ik eerst me studie af moet maken:crybaby:(maar ik weet al zeker dat ik wil gaan).Zelf moet ik ook 5 maanden stage lopen en ik hoop ook dat ik dat in barcelona kan doen:smile:.(ik zou er een moord voor doen).Ik ben nog maar drie keer in Barcelona geweest:disgust: en ik ken het verder nog niet zo goed.ik wou altijd al de prachtige stad gaan verkennen zodat voor ik er ga wonen de stad iets beter leer kennen.Ik hoop zo erg dat ik wordt uitgekozen want dit zal echt belangrijk voor mij zijn.het is weer een stapje naar mijn droom! :wereld:
groetjes SPL:kus::dag:
Barcelona is de stad van mijn dromen. Of ik door de steegjes van het Barrio gótico loop, of het museum Tapiés bezoek, van Gaudi geniet, naar het Palau della música ga, de levende beelden op de Ramblas bezoek, voor hoer (puta) wordt uitgescholden door een chagarijnig mannetje , omdat ik niet snel genoeg de straat oversteek, Barcelona is de stad van mijn dromen. Ooit de fontijnen gezien op de plaza de Cataluña…un sueño.En 's avonds flirten met de kelner op een terras, of met de taxischauffeur praten over alle problemen van het leven, de nacht door dansen in een discotheek. En dan de zee en de heuvels. Barcelona is mijn grote liefde. Ik was in Madrid, Salamanca, Toledo, León, San Sebastián, Bilbao, Santander, de Picos de Europa en op nog heel veel plekjes meer, maar Barcelona is de stad van mijn dromen, de stad waar ik van hou.
Barcelona is mijn Droomstad!! Echt super!!.. Ik heb er vorig jaar 5 maanden stage gelOpen. Heb er echt een super tijd gehad… Wat ik alleen erg jammer vond was dat ik niet veel tijd had om overal naar toe te gaan, omdat ik bijna alleen maar aan werk was in een hotel. Begin volgend jaar ga ik weer samen met een vriendin naar Barca om mijn vrienden weer op te zoeken en om het nog keertje goed over te doen. Barcelona is een Geweldige stad, vriendelijke mensen, en dit is een stad waar je echt een keer in je leven moet zijn geweest!!.. :zon02: Een kaartenbox zou goed van pas komen wanneer ik terug ga naar deze Super Stad!!..
Ik ben een paar jaar geleden op een talenreis naar Spanje geweest, in de buurt van Barcelona. We zijn toen ook 1 dag naar Barcelona geweest, maar dat was echt veel te weinig. Ik vind het echt een geweldige stad, zoveel cultuur en een super sfeer! Mijn moeder wil heel graag nog een keer naar Barcelona om een oud-collega van haar op te zoeken. En als verassing wou ik haar een reisje naar Barcelona geven, natuurlijk ga ik dan ook mee Daarom wil heel graag de kaartenbox winnen zodat we niets missen van deze te gekke stad!!
In Spanje voel ik mij thuis. Van de zomer ben ik nog per motor op familiebezoek geweest bij mijn neefje die getrouwd is met een spaanse en woonachtig is in Bedmar, Andalucia. Ik ben wel langs Madrid en Valencia gereden maar wegens tijdgebrek heb ik Barcelona links laten liggen. Er is nog zoveel moois te ontdekken in Spanje en een bezoek aan Barcelona is zeker een aanrader.
Ik ben dit jaar voor het eerst naar Spanje geweest en om percies te zijn in Blanes.
Bij mijn reisoranisatie had ik 1 dag Barcelona geboekt. Het was heel leuk alleen door de kei harde regen die dag hebben we niet veel kunnen zien.
We hebben heel de de in de bus moeten zitten en kreegen 2 uur om zelf rond te kijken in Barcelona alleen was die iets minder prettig met regen.
Ik hoop dat ik deze reis win omdat ik Barcelona nu ook te voet wil zien.
Spanje heeft mij altijd geboeid. Met de kinderen gingen wij altijd naar het strand (Costa Brava, Costa Dorada, Costa del Sol). 2 keer in Barcelona geweest. Wat een prachtige stad!!. Wat een mooie gebouwen. Nu de kinderen zelf met vakantie gaan, kunnen wij in Barcelona blijven zo lang als wij willen om Barcelona te bezichtigen.
Ik hoop dat ik deze kaartenbox win, dan kan ik Barcelona nog beter bezichtigen.:zon:
Wij gaan volgend jaar in Spanje wonen, ongeveer 3 uur rijden van Barcelona. We zijn nu al heel wat keertjes op Barcelona geland, maar moesten altijd meten door naar het hotel, omdat we 'snachts aankwamen en daarna snel naar de plaats van bestemming.
Mijn vriend is dus nog nooit in Barcelona zelf geweest (ik wel, maar ongeveer 20 jaar geleden, in een vorig leven dus) en ik ben bang dat we straks in zo’n stroomversnelling met ons nieuwe leven terecht komen dat het er ook weer niet van komt.
Daarom, met het winnen van deze prijs, gaan we het gewoon doen! Samen genieten van Barcelona.
31 jaar geleden heb ik 3 jaar spaanse les gevolgd. Nooit iets mee gedaan tot 3 jaar geleden. We zijn toen met de caravan aan de Costa Verde geweest. Ook al had ik al die jaren het spaans nooit gebruikt het kwam toch weer boven. Ik ben een enorme fan van Gaudi. Mijn kinderen, die toen ze jonger waren altijd meesgesleept werden naar kerken en musea waren vast van plan dat als ze ouder waren **nooit **meer te doen. Groot was de verbazing toen ze terugkwamen van hun vakantie aan de spaanse costa en foto’s van Barcelona lieten zien. Ja, als je daar in de buurt bent moet je toch wel de cathedraal en het werk van Gaudi bewonderen! Barcelona staat nog op het verlanglijstje. Voor de architectuur, voor Gaudi, voor het eten en de Ramblas. Als we er heen gaan komt de kaartenbox goed van pas. En het zorgt er in ieder geval voor dat we heerlijk voor kunnen genieten.
Ik had een reis geboekt Naar Barcelona, Catelonie en Andorra. Helaas heb ik maar 4 uur in Barcelona kunnen doorbrengen. Het hotel was 80 kilometer verder en ik wil graag Barcelona beter leren kennen. Ook 's avonds en 's nachts. Aangezien ik gemakkelijk verdwaal zouden die kaarten een uitkomst voor mij zijn.