Welkom op het forum!
Waarom Australië?
Zelf ben ik er wel geweest 4 maanden waarvan 3 maanden gewerkt in Perth en Sydney, maar eerlijk gezegd vond ik allerlei andere landen veel boeiender en interessanter. Zelfs Frankrijk heeft eigenlijk meer te bieden qua cultuurverschillen, afwisseling in de natuur, kunst, historie, muziek, hippe dj’s, stranden etc. En is stukken dichterbij 
En bijvoorbeeld in Zuidoost-Azië zijn veel **prachtige **landen waar je ongeveer 5x zo goedkoop uit bent en dus voor hetzelfde geld 5x zo lang kunt blijven en lol hebben, snorkelen, jungle trekkings maken, kayakken, bij bergstammen logeren, olifanten wassen, massages nemen, kookles nemen…
Maar goed, soms is een droom heel sterk. Toch ben ik wel benieuwd: waarom nou net Australië? Soms is het alleen maar omdat het zo ver weg is en daardoor spannender lijkt (dan bijvoorbeeld Frankrijk). Maar eerlijk gezegd vond ik Frankrijk dus uitdagender dan Australië, achteraf gezien. En dan zijn er nog tientallen landen nóg interessanter dan Frankrijk, bv. Thailand, Laos, Peru, Tanzania, IJsland… En Australië is dus echt duur: duur ticket, én duur leven daar.
Voor jonge mensen raad ik altijd aan om dure landen te bewaren voor als ze ouder zijn en nu naar goedkopere landen te reizen. Die vergen ook meer van je omdat de cultuurverschillen groter zijn (en de wegen soms slechter), maar juist dat maakt ze ook extra interessant! En zo leer je ook veel over jezelf.
Of misschien kun je gaan werken in Australië met een Working Holiday Visum; dan kun je wel meer zien en geld besparen. Echt veel zul je niet verdienen, maar op de dagen dat je werkt, heb je geen tijd om veel geld uit te geven
Alleen je onderkomen kan wel duur zijn…
Costs***
At the low-cost end of travel, if you camp or stay in hostels, cook your own meals, restrain your urge for entertainment and move around by public transport, you could probably eke out an existence on $70 to $80 per day; for a budget that realistically enables you to have a good time, aim for $100 per day.
*
Read more: Australia country guide - Lonely Planet | Australia & Pacific*
(Ter vergelijking: in Thailand kun je voor ongeveer $20 per dag slapen, eten, reizen en leuke dingen doen.)
Hoe dan ook, succes met sparen!