Hallo,
Ik ben Willem en woon in Schiedam. Ben 38 jaar getrouwd geweest en gescheiden, daarna heb ik 2 1/2 jaar een relatie gehad met een (stuk jongere) Congolese die hier eigenlijk alleen maar kwam voor een verblijfsvergunning en met de noorderzon vertrokken is. Ik ben momenteel 57 jaar en ben van plan op mijn 60ste met pensioen te gaan. Mijn plan is te emigreren naar of de Filipijnen, of Thailand, of Indonesie (Bali). Daar wil ik een relatie aangaan met een van de plaatselijke (iets jongere) schone en de rest van mijn leven slijten. Volgend jaar ga ik 3 weken met vakantie en wil elke bestemming een week aandoen. Als er leden zijn die mij suggesties van de hand kunnen doen, dan zou ik dat op prijs stellen (Thailand en de Filipijnen zijn nogal een oppervlakte bij elkaar). Indien iemand meer wil weten, vraag gerust. Ik ben van plan om regelmatig dit forum te bezoeken.
Hoi Willem,welkom op werreldwijzer!
Nou ik las in je berichtje dat je eventueel je oude dagen wilt gaan slijten in Thailand.
Wel met je leeftijd zit je goed,enkel moet je wel aan bepaalde regeltjes voldoen om pertinent in Thailand te verblijven.(wat betreft visa)
boven 50 jaar kom je in aanmerking vor een retirement visum
Thailand binnenkomen op een non-immigrant-O jaarvisum
800.000 THB al minstens 3 maanden op een Thaise rekening
of een gegarandeerd inkomen/uitkering/pensioen van minimaal 65.000 THB per maand, op papier gelegaliseerd door de NL-ambassade in BKK.
Probleem is dat je doorgaans nog geen bankrekening hebt als je Thailand binnenkomt. Dat dus eerst regelen, geld overmaken en 3 maanden wachten voor aanvraag retirement visum, dat slechts maximaal loopt tot het einde van je non immigrant-O. In die periode moet je na 3 maanden na binnenkomst even het land uit met bijv. een visa-run.
Eenmaal in het bezit van het retirement visum hoef je het land niet meer uit, maar moet je je elke 3 maanden bij immigration melden.
suc6 nog met je toekomstplannen Willem !
groet,georgessiam.