**Interview met Wim: zijn redenen om te emigreren naar Thailand **
Wim, dutchman1, heeft plannen om in 2011 naar Thailand te emigreren. Vanaf 2005 is hij ongeveer 46 keer naar Thailand geweest. Hij gaat bij zijn Thaise vriendin wonen. Ook de manier van leven en de opstelling van de mensen ten opzichte van elkaar zijn redenen voor hem om naar Thailand te emigreren. Welke formaliteiten moet hij nog regelen en wat zijn zijn verwachtingen? Wereldwijzer vroeg hem alles over zijn plannen.
1. Naar welk land ben je van plan om te gaan emigreren?
Thailand.
2. Wanneer zijn deze plannen ontstaan?
Vanaf 2005 ben ik ongeveer 46 keer naar Thailand geweest. Na de eerste 5 keer (zal in 2006 geweest zijn) zijn deze plannen ontstaan.
3. Wanneer ga je definitief naar dit land emigreren?
Planning is in 2011.
http://media.wereldwijzer.nl/vast01/ww.0419.jpg
**4. Wie zijn je mede-emigranten? Of ga je alleen? **
Ik ga alleen.
5. Welke formaliteiten heb je en/of moet je nog regelen om in dit land te mogen gaan wonen?
Een visum regelen, mijn huis in Nederland verkopen en al of niet uitschrijven.
6. Wat is je motivatie om naar dit land te verhuizen?
Het land, de bevolking, het eten en drinken en last but not least mijn Thaise vriendin.
**7. Wat zijn je verwachtingen ten aanzien van het emigreren? **
Dat ik daar meer zal genieten van het leven dan hier. Ben dit jaar gepensioneerd. Heb inmiddels al veel vrienden daar, zowel Thaise als Europese vrienden die met een Thaise vrouw getrouwd zijn.
8. Wat is de grootste aantrekkingskracht van dit land voor jou?
De manier van leven en de opstelling van de mensen ten opzichte van elkaar.
http://media.wereldwijzer.nl/vast01/ww.0418.jpg
**9. Hoe denk je dadelijk om te gaan met de cultuurverschillen? **
Heb me daar al in verdiept en ervaring opgedaan tijdens mijn vakanties daar de afgelopen 5 jaar. Verwacht geen problemen.
10. Heb je jezelf al voorbereid op de taalverschillen?
Ik kan nog niet goed Thais spreken, maar begrijp al veel van de taal en kan me redelijk uitdrukken in het Thais. ik ga me de taal nog meer eigen maken.
11. Wat zijn je plannen om de integratie met de plaatselijke bevolking soepel te laten verlopen?
Heb nu al veel contact met plaatselijke bevolking, geen enkel probleem. Zoals gezegd wil ik de taal nog beter leren spreken.
12. Heb je al een huis en baan in dit land gevonden?
Heb mijn huis in Samui verkocht en ga bij mijn vriendin wonen die al een huis heeft.
13. Denk je dat je ooit nog van plan bent om terug te keren naar
Nederland?
Jazeker. Ik heb familie in Nederland en zal zeker regelmatig even naar Nederland gaan.
**Links bij dit interview: **
.