Wijziging visumaanvraag China

De Chinese ambassade heeft de benodigdheden voor visumaanvragen gewijzigd.

M.i.v. 1 december 2011 is het voor toeristen weer verplicht een vluchtschema en hotelboeking(en) voor de gehele periode van verblijf bij de aanvraag te voegen en indien van toepassing ook een schema van rondreis.

Zonder deze toevoegingen wordt geen visum meer verstrekt!

Met goede groet,
Froja

Ik bezoek in januari een vriend van me, die doet daar momenteel een minor voor school. De eerste paar dagen zal ik bij hem op de campus verblijven (officieel natuurlijk niet toegestaan) en dan zullen we gaan rondreizen, maar we hebben nog totaal geen hostels etc. geboekt.
Misschien enig idee hoe ik het visum dan kan gaan regelen? Of eventueel tips voor me?

Wordt een moeilijk verhaal ben ik bang wanneer ik dit zo lees…

Ik betwijfel of de ambassade gaat checken of de campus waar je blijft geen gasten toelaat, maar je zou natuurlijk een hotel(of meerdere) kunnen boeken die je kosteloos kunt annuleren, puur voor visum aanvraag. En dan zodra je visum hebt annuleren. Het lijkt me vrij normaal dat toeristen nog wijzigingen aanbrengen in hun boekingen na het verkrijgen van een visum of wanneer ze ter plekke zijn.

Een hotel boeken bij booking.com, deze reservering meesturen met je visumaanvraag en bij ontvangen visum je reservering annuleren…?!

Kan bij booking.com kosteloos tot 3 dagen voor aankomst als ik het goed heb.

Zomaar een wild idee, maar wellicht werkt het! :slight_smile:

Voor zover tot nu toe bekend gaat het om een hotelboeking (dus betaald) en worden reserveringen niet geaccepteerd

Op een ander forum wordt door bolletjeom http://www.hostelworld.com geadviseerd voor boekingen.
Heb het uitgeprobeerd … voor nog geen €15,= aanbetaling een boekingsbevestiging die makkelijk te annuleren is

Met goede groet,
Froja

Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad gewoon de campus aangegeven als verblijf en ga er dus maar vanuit dat dit niet geverifieerd wordt.
Dinsdag kan ik hem ophalen dus dan weet ik of dit gelukt is!

Weet iemand of het noodzakelijk is om bij de aanvraag van je visum een retourticket van en naar China te laten zien? Ik ga waarschijnlijk na mijn bezoek aan China de Transmongolie-express nemen, maar dat is nog niet helemaal zeker. Zouden ze genoegen nemen met een reservering in Mongolie? Of kan ik dan beter gewoon een retourtje boeken? Is op zich maar 100 euro duurder dan een enkele reis namelijk…

Ik vind het allemaal zo onduidelijk. In welke gevallen kun je nu een visum krijgen dat langer dan drie maanden geldig is? En is het lastig om er een multiple entry visum van te maken? Het gaat in mijn geval waarschijnlijk gewoon om een toeristenvisum.

Er moet sowieso een kopie ticket van aankomst en vertrek bijgevoegd worden
Ze willen zeker weten dat je ook een uitreis geboekt hebt.

Een visum langer dan 90 dagen krijg je niet
Je kan hooguit proberen het ter plaatse te verlengen

Voor een double heb je nodig: bewijs van tweede entry, bijvoorbeeld door vlucht/ reisschema en indien van toepassing schema van rondreis
Een multiple krijg je niet als toerist

Met goede groet,
Froja

Dankjewel voor je antwoord! Maar het vertrekticket dat je laat zien kan dus ook een treinreis van bv Beijing naar Ulaanbaatar zijn?

Yep, zolang je een “officiële” uitreisbevestiging hebt
Weet niet waarom ze nog toeristen binnen laten …kan me niet voorstellen dat iemand daar asiel aanvraagt :wink: …maar ze willen zeker weten dat ze weer vertrekken

Hi Froja,

Heb je inmiddels al ervaring met toegekende visums waarbij er boekingen van Hostelworld zijn gebruikt?

Gr. Jelmer

Hallo Jelmer,

Ja, geen enkel probleem, visum toegekend.

Groeten,
Froja

Goed om te weten!

Dan heb ik er vertrouwen in dat ik met twee vliegtickets, een rits (annuleerbare) hotelboekingen en een reisschema mijn double entry kan scoren.

Dank voor je antwoord!

Jelmer

Vandaag via de ANWB de paspoorten weer terug gekregen, binnen 1.5 week alles klaar, gevraagd single Entry, gekregen Double Entry. maar dat kan te maken hebben omdat we in Shanghai overstappen naar Hongkong en vandaar weer naar Shenzhen gaan