Wijnkelder in streek rond de Duero

Hallo allemaal,

Ik ga in juni naar Madrid en omstreken. Graag zou ik willen weten waar je een wijnkelder kunt bezoeken in de wijnstreek rondom de Duero. Ik heb gelezen dat ze zitten tussen Valladolid en Aranda de Duero, maar weet ook iemand waar een leuke bodega is, waar ze je ook rondleiden, etc.
Alvast heel erg bedankt.

http://www.rutadelvinorural.com/eng/default.asp

1 like

Hola Corberana,

Muchas gracias. Ik heb hier heel wat aan.

Zijn er nog mensen die daar een wijnkelder bezocht hebben?

Lo siento, ik niet.

Ik ben wel in Jerez in een bodega geweest, maar daar heb je niet zo veel aan…:hihi:

Hola Corberana,

hahaha. Daar heb ik idd niet zo veel aan. Ik ben ook wel in andere wijnkelders geweest bij Barcelona in de buurt…

Woon je trouwens in Sevilla? Vorig jaar ben ik daar nog op vakantie geweest en het jaar ervoor ook. We hebben een rondreisje door Andalucía gemaakt. Het eerste jaar Sevilla, Córodoba, Granada en het westen van A en vorig jaar dezelfde steden nog een keer (vonden we zo mooi) en daarna het oosten van A. Ik heb helemaal weg van Andalucía. Ik heb zelf 11 jaar bij Barcelona gewoond. Is natuurlijk ook wel mooi, maar het Zuiden heeft toch iets speciaals…
Wat doe je daar als ik vragen mag?

Ik woon al 11 jaar in Sevilla (eigenlijk net erbuiten). En wat ik hier doe? Zoveel mogelijk genieten (y por desgracia hay que trabajar tambien…).

Jij hebt in Barcelona gewoond, nu weer terug in Holanda?? Da´s pech (of niet?).

Tja, ik heb het er erg naar mijn zin gehad in Barcelona. Maar ik moest om economische redenen wel terug. Ik woonde er alleen en ik was daar lerares vreemde talen (Engels, Duits, Spaans en af en toe Nederlands). Als lerares aan privéscholen verdien je niet veel en mijn huur slurpte een heel groot gedeelte van mijn salaris op. Bovendien gingen er steeds meer privéscholen dicht en stopten de Europese subsidies voor volwassenen met of zonder werk, die Engels wilden leren.

Bovendien heb ik weer terug in Nederland (maart 2004) mijn huidige vriend leren kennen en wonen we al weer heel wat jaartjes samen en heb ik hier een Spaans taleninstituut. Maar, ooit willen we samen in Spanje een huis kopen.

Ik mis Spanje trouwens wel af en toe. Het klimaat, de manier van leven, denken, het eten en drinken hahaha. Gelukkig gaan we nu elke zomer naar Spanje om daar vakantie te vieren.

Vale, entiendo.
Spanje heeft een bedwelmende invloed op veel mensen (die verder kijken dan hun neus lang is, a ver si me explico…).
Ik wens je alvast veel plezier in juni.

Ik woon zelf in Valladolid en een van de beste wijnen (rode wijn) die ik tot nu toe geprobeerd heb is Arzuaga. Nu zijn er heel veel goede wijnen in deze streek, alleen zijn ze niet zo bekend. Hun website is http://www.hotelarzuaga.com/ en ondanks dat ik er zelf niet ben geweest hoor ik er wel goede verhalen over. Ik ga in juli in Nederland trouwen en we willen dan ook een paar flessen Arzuaga meenemen voor tijdens het diner. Er zijn nog veel meer bodegas natuurlijk, maar dan zou ik kijken naar de wijn die je lekker vindt en de website opzoeken. Een paar wijnen die ik bv ook lekker vind zijn: Mauro, Finca Resalso (Emilio Moro), Pago de Capellanes, Damana etc.

Nou veel succes en ik hoor graag hoe het was!

Elke

1 like

Hola Elke,

Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik had die website zelf al bekeken, maar nu je zegt dat je er veel goeds over gehoord hebt, ga ik er toch eerder heen.

Wat leuk trouwens dat je in Valladolid woont. Is het prettig wonen daar? Hoe is het klimaat daar? 's Winters zeker wel koud. En als wij er straks midden juni zijn, hoe is het weer dan daar overdag en 's nachts. Zit er dan nog veel verschil tussen dag- en nachttemperatuur? Oh ja, nog een vraagje is het echt vaak mistig in valladolid? Dat heb ik ergens gelezen?

Nog een prettige avond, verder.

Groeten uit Groningen,

Marjan.

Hoi !!

Omdat mijn dochter een aantal jaren in Aranda de Douero gewoond heeft ben ik daar vaak geweest en…de wijn daar is SUPER !! In Aranda kun je trouwens een hele mooie wandeling maken door hele lange ondergrondse gangen die vol liggen met hun heerlijke wijn.

Ook in de plaats Penafiel ( niet ver van Aranda de Douero ) kun je diverse bodegas bezoeken !!:SPAIN:

1 like

Gracias voor je berichtje! We gaan 2 nachten overnachten in hotel Ribera de Duero in Peñafiel. Ook dachten we eraan om langs Aranda te gaan. Na jouw verhaal helemaal. Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie.

Saludos,

Marjan.