Wij willen graag in contact komen met mensen die in de omgeving van Sevilla wonen .Wij hebben plannen om daar te gaan wonen,in de omgeving van Sevilla : La puebla , Osuna ,Moron, Olvera,Huelva,Dos Hermanas.
Wie kan en wil ons helpen met adviezen ?
Hallo,
ik heb een adres waar je kunt informeren:
http://www.turismoruralhidalgo.com/nl/NLwiezijnwij.htm
succes, groet rob
Lucienne,
Hoi, mijn naam is jose Berendse en ik woon in Sevilla. Aan mij heb je echter niet zo veel want ik weet niet erg veel. Als je me wat wilt vragen, kun je het echter altijd proberen.
Ik ben benieuwd of jij veel reakties hebt gekregen. Ik ben ook op zoek naar wat contacten met Nederlanders hier, o.a. om informatie en ervaringen uit te wisselen over het onderwijs hier voor onze kinderen (10, 3 en 2 jaar), en eerlijk gezegd willen wij de stad wel uit, en overwegen we een dorp. Maar welk dorp?? Je kunt me via dit forum maar ook via miin priveadres schrijven: [EMAIL=“j.berendse@usa.net”]j.berendse@usa.net
Groetjes, JOSE
ik woon zelf niet in sevilla , maar ik weet zeker dat er in sevilla ook nederlanders zijn !! ik woon zelf in calpe !
Ik ga in juli 2007 in Sevilla wonen, ik ken Sevilla al goed en mijn vriend is geboren in Sevilla en woont er zijn hele leven. Als jullie vragen hebben, stel ze gerust, ik kan het dan aan mijn vriend vragen. Hij kent de dorpen rondom Sevilla ook goed.
Groetjes Annemieke
Hallo,
Ik woon in Jerez de la Frontera, dat ligt op een uur rijden van Sevilla. Over leven in Spanje kun je wekelijks lezen in mijn Column hier op Wereldwijzer. Mocht je vragen hebben, mag je me die altijd stellen.
Liefs,
Carolina
Hola!
Ik woon in de provincie Sevilla, in Cazalla de la Sierra, en ik ben die van www.turismoruralhidalgo.com… Wat wil je weten? Wat zijn je overwegingen om in Sevilla of omgeving te gaan wonen? Als je wat meer concrete vragen stelt, kunnen we je ook beter antwoord geven.
Wij zijn een Nederlands stel, op het moment verblijven wij in Sevilla op onze zeilboot (net buiten de stad) en het zou leuk zijn wat contact te hebben met Nederlanders en ook natuurlijk met mensen die hier al langer zijn en ons tips kunnen geven over verblijf in Sevilla, wat te doen, waar iets te vinden, etc. Wij zijn van plan om zeker tot april te blijven (soms eventjes naar Nederland terug, een weekje of twee) en dan trekken we weer verder langs de Spaanse kust.
Hola HolandAluzes,
Mijn echtgenote komt uit El Coronil vlakbij Moron, en wij komen daar uiteraard vaak.
Degenen, die informatie willen hebben over deze omgeving van Sevilla kunnen altijd contact met mij opnemen via email.
Ik ken de (wijde) omgeving als mijn broekzak en vertel het je graag.
Moron, is groter dan El Coronil, maar kleiner dan Utrera.
Allemaal een kwartier tot 45 minuten vanaf Sevilla.
Over een paar jaar gaan we definitief terug naar Andalucia.
Veel succes in dit prachtige, gastvrije stuk Spanj.
Ta lluejo, ta mañana
Spanniek
:zon02:
Hoi,
Ik ben sinds anderhalf jaar woonachtig in sevilla en ben ook op zoek naar nederlanders, die ik tot nu toe nog niet ben tegegekomen. In nederland ben ik werkzaam als leerkracht basisonderwijs en nu vroeg ik me af of iemand hier in de buurt bekend is met ofwel een internationale school, ofwel contacten heeft met gezinnen die een persoon zoeken voor bijlessen. Hoop dat iemand me verder kan helpen.
groetjes Carlijn
Ik woon sinds januari in Sevilla en heb er eerder drie maanden gezeten. Ik vind het leuk om in contact te komen met andere Nederlanders!
Groetjes, Hester
Hoi Hester,
Wat jammer dat we dit nu pas weten. We zijn hier nog maar een weekje, gaan dan 2 weken naar NL en als we terugkomen gaan we onze zeilboot naar het noorden terugvaren. We hebben een nieuwe boot gekocht, waar beter op te wonen valt dan de huidige en verkoop gaat makkelijker in NL. We moeten anders elke keer naar Sevilla als iemand de boot wil zien. We trekken dan op met een Fins stel dat terug naar Finland moet vóór september. Hopelijk komen we weer een keertje terug hier, want nu zie ik weer de Semana Santa en de Feria niet en daar had ik het erg op staan. We zijn in Sevilla geweest sinds eind september en met tussenpozen naar NL terug. Het thuisfront (ouders, familie en vrienden) blijven nl. ook trekken.
Nou ja, veel geluk in Sevilla en misschien ooit eens tot ziens!?
Groetjes van Lily Taale
Hola,
Ik woon sinds 1999 net buiten Sevilla (10 min.) en inmiddels zwaar ‘verSevillaanst’. Mis alleen een goed potje Klaverjassen! Belangstelling? Ik hoor het graag. Heeft iemand vragen of hulp nodig met van alles en nog wat, dan hoor ik het ook. Hester, bevalt het een beetje in Sevilla?
Roland
Hoi Corberana,
lees je bericht nu pas! Sevilla beviel goed, maar we zijn nu naar El Puerto de Santa María verhuisd wegens werk. Het bevalt tot nu toe erg goed, moet alleen de buurt nog even verkennen. Ken Cádiz wel goed, heb daar een half jaar gewoond.
Als je nog wil klaverjassen: leuk! Moet het alleen nog leren :teeth:
Groetjes, Hester
hay ik heet Salvador ben in spanje geboren maar ben sinds 2004 weer terug in Sevilla, vraag maar raak.
Wat leuk dat Nederlanders elkaar op zoeken in Spanje! Ik woon er zelf niet hoor, maar wist niet dat mensen dat ook zo deden in het buitenland!
hallo :
heb jou bericht gezien. ben op zoek naar iemand die bijles kan geven in het nederlands aan mijn twee kindjes in sevilla. In geval je nog op zoek bent voor deze bijlessen laat me het aub weten. Mijn tel is 629569971.
Groetjes,
Grappig dat zo’n bericht als dit, zo’n lang leven kan hebben op dit forum! Van deze mensen nooit meer wat gehoord hier, maar andere Nederlanders in en om Sevilla hebben elkaar wèl kunnen vinden door dit bericht.
:dag:
Hallo, wij zijn een gezin met twee meiden van 5 en 4 jaar. We kennen hier in El Puerto de Santa Maria (waar we wonen) geen nederlanders met kinderen. Die zouden we graag willen leren kennen. Ook vraag ik me af of er nog nederlandse gezinnen Sinterklaas gaan vieren. Waar dan ook. We rijden er graag voor om. Alle reakties zijn welkom.
Groetjes:zon02:
Rosemarie
Hola!
Ik laat even een berichtje achter aangezien ik 15 november a.s. naar Mairena del Aljarafe zal vertrekken om daar in ieder geval tot juli 2010 als au pair te gaan werken (om mijn Spaans te verbeteren en een mooie ervaring rijker te zijn). Ik ben zelf 30 en heb hier mijn baan In Nederland voor opgezegd. Het lijkt mij fijn een bijbaantje te hebben zodat ik wat centjes kan bij verdienen en nog iets meer om handen heb, ik verwacht namelijk dat het leven in Sevilla een stuk rustiger gaat zijn dan mijn drukke leventje in Nederland!
Ik ben in ieder geval ieder weekend beschikbaar en op werkdagen tussen +/- 10:00 en 15:00 uur, als de kinderen op school zitten (en een aantal avonden per week).
Als iemand iets weet, heel graag! Mijn mail is [EMAIL=“maroushah@hotmail.com”]maroushah@hotmail.com
Saludos,
Leontien