Ik ga binnenkort verhuizen naar Sevilla mischien heeft er iemand nog tips voor om daar werk te zoeken. Spreek vloeiend spaans omdat ik spaanse ouders heb maar ik weet niet waar ik zou kunnen zoeken.
Wou ook graag weten of er mischien behoefte is in die zone of beter gezegd plaats naar een winkel met nederlandse producten.
Laat weten of jullie mischien tips voor me hebben.:vak02:
Hola,
Werk in Sevilla is moeilijk te vinden, maar als je goed zoekt en je spreekt meerdere talen dan moet het altijd lukken! Kwestie van overal je cv achterlaten inclusief de ETT’s. Ben ook ooit zo begonnen en had na 2 maanden een baan. Het hangt er uiteraard vanaf wat voor werk je zoekt! Als je op zoek bent naar iets concreets met een hoog salaris dan zal het erg moeilijk worden. Ben je bereidt om alles aan te pakken dan is het relatief makkelijk.
Nederlandse produkten? Oef, ik geloof dat er minimaal 200 Nederlanders in Sevilla wonen, als je de juiste promotie maakt dan heb je een kans. Ikzelf laat bij bezoek van familie en vrienden wel altijd AH pindakaas, Hagelslag, ontbijtkoek, beschuit, alisonbrood en andere produkten overkomen…dus wat mij betreft prima. Hier is er weinig te krijgen! Mis bijv ook de bamimix, sambal en ketjap. Corte Ingles heeft e.e.a maar lang niet alles. Sevilla beschikt in ieder geval niet over supermarkten zoals aan de kust waar je wel van alles en nog wat kunt kopen aan nederlandse produkten. O ja, VLA! haha.
Mocht je hulp nodig hebben dan hoor ik het.
Hola
Bedankt voor je tip maar dan wil nog iets aan je vragen en dat is wat je bedoeld met ett? Ik ben op zoek naar werk dus het maakt niet zoveel uit wat het is als het maar niet achter een bat werken is. Zal mijn cv bij alle hotelen inleveren en dan kijken of het wat oplevert.
Waar ben jij dan begonnen met werken en woon je in de stad zelf? Ik trek bij mijn ouders in het dorp heet La puebla del rio weet niet of het je iets zegt.
Nou bedankt en ik hoor snel van je.
Groetjes,
Carmen:)
Hola Carmen,
ETT’s zijn uitzendburo’s.
La Puebla del Rio ligt net voorbij Coria, dus nogal een eindje van Sevilla stad af…
Ik woon voorbij het vliegveld in een urbanisatie, op 15 min rijden van het centrum.
Ik ben ooit begonnen met het aflopen van alle uitzendburo’s en bedrijven, ook veel op advertenties gereageerd. Uiteindelijk als exportmanager bij een bedrijf terechtgekomen. Dit is wel al 9 jaar geleden. Werk nu thuis voor een NL bedrijf. Nogmaals, als je meerdere talen spreekt (ik neem aan dat je ook engels en misschien duits spreekt) dan is het een kwestie van goed zoeken en tijd.
Wanneer ga je trouwens? Ik hoop dat je de beschikking over een auto hebt, dat maakt het ook allemaal een stukje makkelijker.
Hasta luego
Roland
Hoi,
Hoezo trouwen? Ga weer terug naar Sevilla omdat ik mijn familie mis, ben single, jajajajaja…
Dit dorp ligt ongeveer 18 km van Sevilla en ja ik heb auto dus dat is niet zo een groot probleem dan. Was al van plan om naar alle uitzendbureau te gaan en natuurlijk zoals ik net zei ook naar alle hotels te gaan van de stad en ook van dorpjes in de buurt.
Spreek vloeiend nederlands, engels kan ik een gesprek wel goed volgen en natuurlijk spaans, duits versta ik alleen en spreek mischien iets maar niet al te veel.
Groetjes uit kikkerland,
Carmen:)
Wanneer ga je trouwens= wanneer ben je van plan om naar Sevilla te gaan? Cuando vas a ir a La Puebla, cuando te mudes?
Goeie morrgen,
ik ben van plan rond 20 december 2008 terug te gaan naar sevilla, dan kan ik met een schone lij het jaar beginnen. Stop met werken eind november dan heb ik alles op tijd klaar om te vertrekken.
Vindt wel een beetje eng allemaal maar ik denk dat als ik mijn kaarten goed speel dan komt alles goed moet gewoon positief blijven denken en overal mijn cv brengen. En anders, hebben jullie geen mensen nodig in jullie bedrijf?jajjajajajajajaj…
Thanks en geniet lekker van jullie zonnetje in sevilla. Bij ons schijnt de zon ook vandaag gisteren heeft het de hele avond geregend :crybaby: maar je weet het het is nederland onze ouwe KIKKERLAND.
Beste
Ik ben woonende in Sevilla maar denk echt niet of er behoefte is aan een winkel met nederlandse producten.
Werk zoeken is hier zeer moeilijk, tenzij je telefonische verkoop wil doen ?
Hallo Corberana,
Ik ben benieuwd of ik jou toevallig een mailtje kon sturen wat Sevilla betreft.
Ik ben op zoek naar mogelijkheden om richting Sevilla te verhuizen en daar naar werk te zoeken.
Nu lees ik dat jij het erg naar je zin hebt en zodoende stuur ik jou een kort berichtje.