Buenas!!! Dit is de eerste keer dat ik hier een berichtje achterlaat:
Op dit moment wonen we nog in Badajoz, maar per maart 2010 verhuizen we (mijn sevillano en ons dochtertje van 6 mnd) naar Sevilla.
In Dénia, Fuengirola en San Javier ben ik altijd vanzelf wel Nederlanders tegengekomen, maar hier in Badajoz ligt het wat moeilijker. Omdat ik de hele dag door alleen ben met mijn dochtertje, ga ik regelmatig een week naar mijn schoonmoeder in Sevilla.
Ons dochtertje, Ainhoa Macarena, willen we tweetalig opvoeden en het lijkt me leuk om Nederlandstalige mensen te ontmoeten, zodat Ainhoa ook zo nu en dan Nederlands hoort. Wie weet zijn er wel (Nederlandstalige) ouders met Nederlandstalige kinderen in Sevilla die (vanaf maart 2010) willen afspreken.
hallo allemaal.
samen met mijn vrouw en twee kindjes (3 en 4 jaar) wonen wij al bijna twee jaar in spanje nabij het stadje Alcaniz,maar we willen toch wat meer zien van de zon dan wat we hier zien,en ook is het stadje te klein,vinden we.
nou dachten wij aan servilla…heeft iemand hier op het forum handige tips voor ons ? zoals welke gedeeltes van servilla moet je beslist niet zijn,en waar moeten we rekening mee houden…ik denk daarbij aan waar liggen prima scholen en de winkels b.v.
ook denken wij eraan om net rondom servilla te gaan zoeken naar b.v. woonruimte i.p.v. de stad zelf,hier in alcaniz heb je ook dorpen rondom de stad en je kan nog leuke stukjes grond kopen voor in de toekomst een huis te bouwen,want we willen wel het gemak wat de steden heeft,maar er midden inzitten…liever niet.
wie kan hier uit ervaring op reageren,want elke info nemen wij zeer serieus.
graag hoor ik dat van u…de kenners.
rick
Helaas kan ik je geen advies geven over wonen in Sevilla. Wij wonen zelf in El Puerto de Santa Maria, Cadiz. We kennen Sevilla alleen van de mooie parken die ze daar hebben. Ik hoop dat anderen je hiermee kunnen helpen.
Succes
Rosemarie
Wie weet heb je iets aan mijn inzichten. In 2000 ben ik naar Spanje verhuisd en ik heb in Alicante, Murcia, Málaga en Badajoz gewoond. Inmiddels ben ik met een sevillano getrouwd en we hebben een dochtertje van twee jaar. Sinds een jaar woon ik, hoewel tijdelijk, in Sevilla stad. In mei verhuizen we naar Madrid.
Verleden jaar hebben we de randdorpjes van Sevilla onder de loep genomen (Morón de la Frontera, Dos Hermanas, Alcalá de Guadaira en Utrera), omdat mijn man eventueel een baan in Morón zou krijgen. Morón zelf vonden we te ver weg van Sevilla. Dos Hermanas y Alcalá zijn wat
duurder, want liggen dichterbij Sevilla stad. Alcalá is best een mooi dorp,
maar is op een heuvel gebouwd (veel hellingen etc.). In Dos Hermanas is
een internationale school. Uiteindelijk vonden we Utrera toch het leukste
dorp in deze streek.
Toch vind ik de streek Aljarafe veel aantrekkelijker. Mijn schoonvader woont in Gines, op zich een leuk dorpje. Rustig en veel kinderen. Ook in de zomer net iets minder warm, omdat het wat hoger ligt. Vlakbij, in Espartinas, is ook een internationale school. De rest van de dorpjes in deze streek zien er leuk uit; alleen doorheen gereden. Ik vind het landschap hier ook mooier. Veel landhuizen met olijfbomenvelden. En de stranden van Huelva liggen op een uur rijden (als je daar van houdt).
Helaas heb ik geen idee wat de prijzen zijn van woningen of stukjes land. Ook is het hier, zelfs in Sevilla stad, ons kent ons en worden heel veel zaken via de vriend van de neef van de schoonzus van de buurman geregeld. Gelukkig heb ik mijn schoonfamilie. Wel vind ik dat de andaluces heel erg warm en hartelijk zijn. En grappig.
Hopelijk heb je wat aan deze informatie. Oja, ik hou erg van een warm klimaat, maar in de zomermaanden vind ik het hier echt té warm. Dan zit je overdag gewoon binnen met de airco aan. Met mijn dochtertje vond ik dat niet zo´n succes.
Veel succes met je beslissing.
Saludos,
Suzanne
P.S. Mocht je nog meer willen weten, stuur gerust een berichtje!
Wij wonen officieel in gelves (kwamen met onze zeilboot daar voor het eerst in 1996) In 2007 wonen we officieel in gelves en hebben in 2002 een stuk terrein gekocht in puebla del rio. In 2008 hebben we onze zeilboot verkocht.
Paul 69 en Hennie 63
P.'s. Misschien is dit bericht een beetje laat, maar sinds kort hebben we een iPad.
Hallo allemaal!! Ik hoop dat jullie nog in Sevilla zijn!!! Ik ben ook opzoek naar nederlanders in de buurt! Ik woon pas sinds een maandje in Sevilla (Burguillos) maar het zou heel leuk zijn om nederlanders te leren kennen hier in het zon overgoten Sevilla!!
Ik ga in februari 2013 tm eind juni 2013 naar Sevilla. Ik ga daar heen om spaans te leren. Ik ga samen met mijn vriendin, zij gaat voor een halfjaar naar de universiteit van sevilla (Universidad Pablo de Olavide).
Wij zijn opzoek naar een appartementje / studio of iets in die richting voor die periode. Zijn er mensen die misschien contacten hebben die ons misschien kunnen helpen aan huisvesting voor die periode?
Of heeft iemand tips voor huisvesting in die periode? Wij zijn niet op zoek naar een studentenflat o.i.d. waarbij we iets moeten delen met andere studenten.
Jullie zouden ons erg helpen
Eventuele handige sites voor appartementjes ofzo zijn ook welkom.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Reageren kan hier, maar ook op stefanmaas@gmail.com
Super dat je wil kijken. Ons budget is tussen de 0 en 800 euro. Voor een appartementje in het centrum van Sevilla. Hoeft geen luxe te zijn, wel iets beetje fatsoenlijks.
Ik hoor het wel, nogmaals bedankt dat je wil kijken.
Hoi Stefan! Ik las je berichtje en ben benieuwd of je al wat gevonden hebt in Sevilla?
Ik en een vriendin zijn ook opzoek naar een appartementje maar kunnen niet echt wat vinden
via het internet. Kom veel terecht op sites voor vakantie woningen.
Ik hoor het graag!
Groetjes