Tips Voor Regio Cadiz - Sevilla - Jerez - Tarifa

Hoi mensen

Wij gaan binnenkort voor 2 weken naar deze regio uitvalbasis is chiclana de la frontera.

Heeft iemand leuke tips voor ons gaande van cultuur tot tapasbars, stranden, natuur,… noem maar op

Alles is welkom want het is een nieuwe streek voor ons.

Bedankt

Hi,

Echt allemaal super prachtig daar in het Zuiden

Nu ik steek van wal.
Ga naar Jerez de La Frontera. Veel cultuur is hier niet als het gaat om oude gebouwen, maar wel de sherry proeverij (kies Tio Pepe, waar je alles te zien krijgt m.b.t. sherry en daarna nog kan proeven) en de Spaanse rijschool. Deze dien je op voorhand te reserveren en deze show moet adembenemend zijn. Toen wij er waren, was er geen show dus heel vervelend…

Sevilla, is gewoon een plaats waar je heen moet. Vooral de La Giralda toren is super leuk. Ook de mogelijkheid om heerlijk te shoppen

Mocht je nog tijd overhebben maak dan een tocht naar de witte dorpen… Voorbeeld Grazelema. Echt super leuk om nog een beetje authentiek Spanje te zien tussen de heuvels.

Veel plezier en wil je nog meer weten dan hoor ik het wel.

Groetjes Karin

Hi

Ik heb nog een tip voor accomodatie vlakbij Jerez!
Namelijk in Arcos de la Frontera!
Een autoloos stadje en zeer authentiek, ookwel bekend als het mooiste witte dorp van Spanje.
Hierbij de link: www.overwinterenzonderauto.nl

Veel plezier!

Groetjes

Hallo!

Chiclana is een zeer relaxte plek om te verblijven. Vanuit daar kun je erg leuke uitstapjes maken. Sevilla is een gewéldige stad, maar het hangt er vanaf wanéér jullie gaan. De maanden juli en augustus zijn namelijk zéker geen aanraders, vanwege de hitte. De stad Cádiz heeft een prachtig oud centrum, maar zou voor mij persoonlijk geen must zijn.

Arcos de la Frontera is zeker een mooie stad, ligt op z’n drie kwartier van Chiclana. Het is één van de witte dorpen. En een erg mooie stad vind ik Ronda, is wel wat verder weg (ongeveer 1 uur en drie kwartier), maar schitterend!

Tarifa is surfers heaven. Leuk om gezien te hebben, maar dan moet er wel wind zijn. Dat is er vrijwel altijd, hoewel… Vrienden van me gingen precies op die dag dat het niet waaide. Niet leuk dus hahaha.

Vejer de la Frontera is ook nog wel aardig dan onderweg. Mooi stadje op een berg(je). Ben er zelf nooit geweest (alleen voorbij gereden), maar heb gehoord dat het prachtig is.

En natuurlijk Jerez de la Frontera. Dat is écht een aanrader. Niet al te grote stad, maar ook niet te klein. Mooi oud centrum en leuke dingen om te bezoeken. Toevallig woon ik er. Dus… Mocht je geïnteresseerd zijn in een bezoek aan deze stad, zou je contact met me op kunnen nemen. Ik kan je daar heel leuk rondleiden! Naar de typische plekjes om te zien, maar ook naar plaatsen (eetgelegenheden) waar nooit toeristen komen.

Als dit je leuk lijkt, stuur me dan een privé bericht of [EMAIL=“carolina@peng.nl”]een mailtje en laat me weten waar je interesses liggen.

Liefs,
Carolina