Barcelona, Sevilla en Tenerife!

Hoe is het om te leven en te werken?
wie kan mij wat vertellen en wie woont hier zelf?
zou mij leuk zijn om te horen hoe de nederlanders het hier hebben!

groetjes Tessa

Ik woon in Sevilla en heb het ontzettend naar mijn zin.
:banana:
Sevilla is een schitterende stad. Ik heb ook vlakbij Barcelona gewoond en da´s ook mooi… maar Sevilla is mooier. Lekkerder klimaat…

Om te leven en te werken… pfff… kan er een boek over schrijven…
Denk dat ik dat maar ga doen.
Het is leuk om in Spanje te wonen, maar niet altijd even makkelijk.:beach:
Veel dingen die in Nederland in een paar uurtjes te regelen zijn, nemen hier weken in beslag… Je moet er tegen kunnen. Als je goed Spaans spreekt, wordt alles ineens veel makkelijker.
Werk vinden is niet altijd makkelijk (hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt). Je komt er niet door een mailtje te sturen naar een uitzendbureau en dan wachten tot ze je een lijst met mogelijkheden terugsturen…
Of zoals ze dat in Spanje zo trots zeggen: “Spain is different”.

groetjes,
Fries:wave:

misschien moet je maar een boek schrijven;-)

Ik heb er heel veel zin in om te gaan.
dat alles langzaam is…ach ben zelf ook wel van de mañana mañana :slight_smile:

Hoe zit het eigenlijk met de zwembaden in sevilla?
ik kan dat nergens vinden! want sevilla heeft geen strand, vandaar dat ik me het afvraag!

dankje wel!

Hoi Tessy,

Met de zwembaden… er is een groot waterpark, als ik me niet vergis, heet het “Aquopolis” en is te vinden in Sevilla Este (Sevilla Oost) goed bereikbaar met bus. Meer zwembaden kan ik me zo niet bedenken. Stranden… als je een autootje hebt/huurt/… dan heb je op een uurtje rijden schitterende stranden. Aan de kusten van Huelva… mooie witte stranden, rustig… aan de kust van Cádiz, ook erg mooie stranden, zoals Chipiona. Echte aanraders…

En afhankelijk van hoe lang je blijft en hoe ver je wilt rijden, kun je ook de kusten van Málaga en Granada proberen…

saludos,

Fries

dankjewel! hier heb ik heel veel aan! dus genoeg verkoeling:-)

groetjes tessa

Is inderdaad erg handig, want het kan in de zomer erg warm worden… dan is het lekker als je even een frisse duik kan nemen.

groetjes,

Fries

Je kunt ook hier even kijken:
http://www.aquopolis.es/sevilla/atracciones/

Wanneer was je van plan om Sevilla aan te doen?

Fries

ik ga eerst 2 juli voor 3 maanden naar barcelona, dus in oktober ben ik in sevilla…

groetjes tessa

hai tessa,

ben je nog steeds in barcelona, heb je daar toevallig een huisje of zit je op kamers want kom in december daar naartoe mischien kunnen we samen een appartment huren.

groetjes raabje:zon02: