Wij willen graag in contact komen met Nederlanders die geëmigreerd zijn naar Bali

Hallo lezers, bezoekers van dit forum,

Wij willen graag in contact komen met Nederlanders die geëmigreerd zijn naar Bali en hun ervaringen met ons willen delen.
Wij gaan van 28 augustus tot 25 september naar Bali en willen dan graag bij verschillende mensen een bezoek brengen om hun ervaringen (zowel positieve als negatieve) te horen. Er is op dit forum al aardig wat informatie te vinden, maar wij zouden het zeer fijn vinden om het (ook) in een wat meer persoonlijke setting te onderzoeken.
Lijkt het je leuk om jullie ervaringen met ons te delen, laat het mij dan weten.

Is het vergaren van informatie onderdeel van een studie, een onderzoek of heeft het betrekking tot planvorming m.b.t. emigratie?

De vragen van MP zou ik ook graag beantwoord willen lezen.

Beste mp en paulana,

Wij zijn serieus aan het onderzoeken wat er allemaal nodig is om te emigreren naar Bali. Om naast alle informatie die op sites/forums/etc. te vinden is (is allemaal erg ‘statisch’), ook de meer persoonlijke ervaringen/verhalen te horen willen we graag bij ‘ervaringsdeskundigen’ persoonlijk langs gaan. Mensen die een dergelijk traject al eens hebben doorlopen, kunnen heel veel vanuit hun eigen ervaring vertellen en met ons meedenken (waar moet je nu precies allemaal aan denken, vergeten we niets, wat zijn belangrijke contacten/ instanties zowel in Nl als op Bali, wat is wel realistisch en haalbaar (bijv. financieel) maar wat ook niet, etc, etc, etc.) Wij denken/hopen dat deze gesprekken net weer wat meer informatie geven wat ons kan helpen in het maken van de definitieve beslissing. We realiseren ons heel goed dat er veel meer bij komt kijken dan dat je in 1e instantie denkt. En om alles goed voor ons zelf op een rijtjes te zetten (ook gevoelsmatig). Het is natuurlijk niet niks om alles in NL op te geven.

Valt wel mee, niet te moeilijk over doen. Ik ben (nog steeds) blij dat ik jaren geleden al de stap (naar Bali) gezet heb als ik zie, hoor en lees hoe het nu in Nederland gaat.

Succes met jullie plannen!

1 like

Zo is het maar net. Wij hebben 12 jaar geleden die stap gemaakt en nog geen seconde spijt.
Sterker nog ik ben in die 12 jaar niet meer teruggeweest in NL, en heb daar ook geen behoefte aan. Ook niet aan een bezoek van vreemden, want iedereen kijkt er anders tegenaan, en iedereen heeft zijn eigen idee erover. Hetzelfde als op een forum.

Suc6 Paulana

1 like

Beste Paulana,

Zou je mij kunnen vertellen hoe jullie dat gedaan hebben met de
ziektekostenverzekering? (Het voor mij een heel belangrijk punt.)
Vooral na de veranderingen van die vreselijke minister Hogervorst
in 2006.
Alvast mijn dank.

Natuurlijk Fcochius,

Ik ben getrouwd met een Duitse man en via hem verzekerd, ook vanuit Duitsland geemigreerd.

Groet Paulana

1 like

Een correctie : ik woon sinds maart 2002 op Bali . 10 jaar , geen 12 jaar.

Ben ik nu zo kortzichtig of hoe zit het nu?
Er wordt gevraagd naar informatie over emigratie of langdurig verblijft op Bali.
En jullie vertellen alleen dat je er al langdurig woont…getrouwd met een Duitser,etc. Maar echte info blijft dus uit…
Ik ben niet geïnteresseerd in emigreren naar waar dan ook , zit voorlopig goed maar is dit nu een manier van helpen?
Vreemd…

Nee hoor, helemaal niet vreemd. Ik heb gewoon een 1 op 1 contact met de vragenstelster, buiten het forum om. Niet alles hoeft door iedereen gelezen te worden, toch?

Oke , dan heb ik het verkeerd gezien…
Ik vind het nl vreselijk als iemand info nodig heeft en anderen schrijven onbenulligheden die er niet toe doen…

Hoop dat het toch goed komt.

Mijn vraag aan Paulana was alleen bedoeld om een niet onbelangrijk aspekt van het emigreren naar Indonesie onder de aandacht te brengen namelijk de ziektekostenverzekering.

Maw ,Aljo is wel kortzichtig, geeft niet hoor maar ventileer dat niet zo overduidelijk.!!

En idd 10 of 12 jaar wat maakt het uit…alleen voor de mensen die mij kennen.

Het maakt wel degelijk wat uit of je vanuit NL of een ander land weggaat.

Idem dito met de verzekering.

Dag Aljo

Gut o gut alweer zo’n europeaan…

Welja gewoon die onwetendheid OFFTOPIC blijven ventileren…:slapen:

Hoi MCBoer, zie je privebericht.
Van MP, Paulana, frochius heb ik ook serieuze reacties gehad. Zeer bruikbare en handige tips. Zijn we erg mee geholpen. En inderdaad, niet alles hoeft via dit forum gelezen te worden. Als iemand echt serieus is, dan is contact via een privebericht wel zo fijn. Ben erg benieuwd wanneer je je plannen kunt realiseren. Heel veel succes in ieder geval. Groetjes.

1 like

Hallo allemaal,
Langs deze weg wil ik iedereen alvast hartelijk danken voor de reacties.
Heb ondertussen al via verschillende kanalen contacten gelegd en hoop dat dit ons gaat helpen om onze droom te verwezenlijken.
Hartelijke groet, MCB

Check de website / social media site www.internations.org
Is bedoeld als online social community voor expats. Per land kun je zien welke expats er wonen en vanuit welk land zij van origine zijn. Daar vind je veel info, wellicht ook over Indonesië . Probeer het eens!

2 likes