Wij gaan aanstaande januari beginnen aan een 7 maanden trip door Zuid Amerika en zijn nu druk aan het denken over onze tasvulling. Nu hadden wij de vraag of dat men in Zuid Amerika al bekend is met WIFI aansluitingen. Of is het tot op heden alleen mogelijk internet te krijgen achter een computer in een internetcafé? Ook waren wij benieuwd of dat men skype daar op de gemiddelde computer heeft staan in een internetcafé? En als laatste vraag, hebben ze de AAA batterijen in Zuid Amerika (buiten de steden) te koop?
Tja…we twijfelen namelijk erg over het meenemen van onze laptop en of het kopen van een I-pod met internetmogelijkheden. Vandaar onze vragen.
Er zijn wifi aansluitingen, maar laat je laptop lekker thuis en maak gebruik van de vele internet cafés waar je voor 0.50 een uur kunt internetten. Skype staat op veel computers, maar anders kun je het ook gewoon duwnloaden. Kijk ook eens naar de mogelijkheden van voipbuster.com.
AAA batterijen zijn te koop, maar waarom neem je geen oplaadbare batterijen?
In BA kost internetten wel wat meer en een laptop is diefstal gevoelig maar in de meeste barretjes hebben ze wel WiFi. Ook in de meeste metrostations, maar het lijkt me niet zo slim om daar te gaan werken
Dankje, dankje…de beslissing is gevallen. Het wordt een extern geheugen, zodat we onze vele foto’s (semi-professionele fotografie) kwijt kunnen. De laptop blijft thuis.
En van die AAA, we willen geen opladers mee hoeven te nemen. Dus dat wordt dan AAA batterijen kopen daar.
Klopt, maar dat zijn acculaders en geen batterijladers. We hebben al zoveel kabelspul bij ons dat we niet ook nog eens met batterijladers willen gaan sjouwen. Dus dat worden dan de laders voor de camera accu’s en losse batterijen gaan we dan kopen voor bijvoorbeeld de MP3.
Het is een beetje laat, maar misschien voor anderen die ook deze vraag hebben, wil ik toch even reageren.
Ik heb deze vraag nl zelf ook een paar weken geleden gesteld, mij werd ook geadviseerd om geen pc mee te nemen, maar ik heb de beslissing genomen WEL mijn pc mee te nemen.
En ik heb er geen moment spijt van gehad, en wel veel gemak.
Ik heb een asus 901 pc, dus qua gewicht en size goed te doen.
De hoofd reden dat ik hem toch heb meegenomen is om al mijn foto’s op mijn HD te zetten. Ik maak veel foto’s en iedere avond zet ik ze meteen op mijn HD, dit ook om het overzichtelijk te houden, en gewoon terwijl ik even iets anders doe. Er is namelijk ook niet altijd tijd om dit in een internet cafe te doen. Of de zin ontbreekt er ook wel eens aan als het lekker weer is
Niet overal is er WIFI, maar ik vind het heerlijk om op het moment dat het er wel is gewoon even ontspannen in de zon je mail te checken, of te skypen/msnen met het thuisfront.
Net als nu, ik zit nu in Santiago met WIFI
Ik persoonlijk vind dit fijner dan in een internet cafe…
Ik heb ook mn laptop mee, ook om dezelfde reden om mn fotos te beheren. Om ze “elke keer” te uploaden is vervelend en soms zijn de computers en/of internetconnecties echt traag, vandaar is dat ergeren geblazen.
WIFI kan je meestal wel vinden in de modernere en/of toeristische cafeetjes. En vanuit mijn appartementje in La Paz kan ik meestal ook wel ergens een open netwerk vinden. En anders ga je gewoon ergens wat eten of drinken en neem je heel snobistisch je laptop mee whehe.