:wereld:Wij gaan eind april 3 weken met de camper op vakantie in Zuid Afrika. Heeft iemand ervaring met Wifi op de campings? Wij nemen onze eigen laptop mee en willen graag ter plekke kijken waar we naar toe gaan, op de bonnefooi dus en dan is een WIFI verbinding wel noodzakelijk.
Je kan hier een GPRS kaart kopen en dan kan je overal op internet, ben je niet afhankelijk van alleen de campings. Vele mensen gebruiken dit hier in Zuid Afrika. Of bij de Muggs&Beans daar hebben ze ook WIFI, neem een abonnement en volia.
Geen idee of de campings hier WIFI hebben trouwens.
Ik vond het aantal plekken waar ik (zonder GPRS) met mijn eigen laptop online kon tegenvallen. Op een gegeven moment een kaartje gekocht om online te komen, maarja, dat kon ik vervolgens nergens meer gebruiken…
Ik had me niet echt verdiept in het systeem… Bij aankomst had ik wifi in mijn hostel, en door die hoge verwachtingen heb ik toen niet gekeken naar mogelijkheden voor elders in het land. Niet slim (achteraf), aangezien internetcafe’s in bv St. Lucia en Bushland hele hoge tarieven hanteren, meer dan 5 euro per uur.
Annemieke bedankt voor je reactie! Die gprs kaart waar kan je die kopen, want ik heb begrepen dat je ze niet meer in de supermarkt kan kopen en wat zijn de kosten?
Kun je deze kaart overigens in iedere simlock vrij toestel stoppen?