Wifi in Turkije?

Mijn ouders gaan een rondreis van 2 maanden per caravan maken door Turkije. Weet iemand hoe het is gesteld met de wifi faciliteiten? Het gaat dus niet om wifi in hotels, maar in het algemeen.

Ik neem aan dat je 3G bedoeld internet aangeboden door de lucht.
Ik weet uiteraard niet hoe de dekking in heel Turkije is maar in de steden die ik ken werkt het over het algemeen goed tot zeer goed. Izmir, Antaya, Ankara, Istanbul, Alanya, enz. Realiseer je wel dat roaming internet behoorlijk aan de prijs is. Als ze lang in Turkije blijven is het dus zinvol om een lokaal abonnementje af te sluiten.

Gratis Wifi kun je hebben bij verschillende restaurants en caffeetjes. De Mac Donalds en de Starbucks hebben bijvoorbeeld Wifi.

1 like

Afgelopen jaar hebben wij per motor een rondje Oost Europa incl Turkije gedaan. De route hebben wij ongeveer per dag bepaald aan de hand van onze I-pad (zonder 3 G). Wij zijn dus behoorlijk afhankelijk geweest van de wifi verbinding.
In Turkije hebben we 7500 km rondgetourd en zelfs langs de grens met Sirie, Irak, Iran en Armenie hebben we altijd een goede verbinding mogen krijgen.
Je moet fff om je heen kijken (of vragen) waar wifi beschikbaar gesteld wordt maar in nagenoeg alle hotels, restaurants, campings en nog heeeel veel meer plaatsen is dit het geval. Vraag naar het password en ga je gang!
Gedurende onze hele reis ( 6 maanden) vroeg men alleen op de camping in Zurich naar een vergoeding, verder overal gratis!!!
Succes.

1 like

Wij hebben bij Turksell een 3G zg dongel gekocht.Dit is een eenmalige aanschaf. Dan een maand internet 4GB a 39 lira.Dit is ruimschoots voldoende voor je internet.De gehele maand .Je kan overal internetten waar je maar wilt. Als je het aanschaft bv 10 Mei,dan vervalt het 10 juni het is dus een maand beschikbaar.Het teld ook af hoeveel mb er nog beschikbaar is.Wij wonen in Alanya en het werkt perfect en snel. Je kunt dus verlengen zolang je wilt,dus geen abonnement iedere maand 39 lira Je bent zo totaal onafhankelijk van hotel of restaurant. .Wij overwinteren vandaar deze perfecte oplossing. Als je na een bepaalde tijd vertrekt hoef je dus niets te doen,dus ook geen kosten. Mocht je binnen 6maanden weer gebruik gaan maken van de dongel dan ga je naar de turksell winkel en schaf je weer een nieuwe prepaid kaart aan van 4GB Er is ook een goedkopere kaart bv 2Gb,dit is afhankelijk hoeveel je gaat internetten

1 like

Mensen die WIFI willen in Turkije … heel éénvoudig en goedkoop in verbruik (mits éénmalige aankoop) !

Koop je een 3G WIFI router met een prepayd datakaart.
Met deze router maak je je eigen lokaal netwerkje waarop je max 5 devices (iPhone, iPad, …) gelijktijdig kan aansluiten en laten internetten, surfen, e-mailen …

Kan je kopen bij Turkcell : TURKCELL HATA

Eénmalige aankoop router = 120 euro (vorig jaar althans)
Bijladen 4 GB / maand = ± 17 euro (omgerekend)
Principe = prepayd, geen abonnement
Bijladen kan in een Turkcell shop vb op luchthaven

Genieten maar

Lancia

1 like

om zo’n 3g wifi router te kopen moet ik dan een verblijfsvergunning hebben.

Hallo Diana. je hoeft je alleen te legitimeren.
Wij hebben uitsluitend ervaring met de Dongel van turkcell.

Met vriendelijke groet

Wim

Ik heb in Turkije een Vodafone dongel, die ik iedere keer dat ik in Turkije ben opwaardeer, hierdoor kan ik met mijn laptop prima internet ontvangen, nu hoorde ik dat er een apparaat te koop is in Turkije, waar ik de dongel ik kan doen en het apparaat moet dan in een stopcontact. Weet iemand hoe dat apparaat heet (een accespoint?) Ik zou dan ook wifi in mijn huis hebben en meer dan een laptop/ iPhone kunnen gebruiken

Alvast bedankt