als computerleek heb ik even een vraagje wat betreft het gebruik van een laptop in Turkije. Op 04/08 vertrek ik naar Side en om ondermeer contact met het thuisfront te onderhouden, had ik graag mijn laptop meegenomen. Weet er iemand wat ik net moet doen om op het internet te kunnen surfen (heb wel wireless lan er op). Heeft iemand hier al ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie reactie! Bart
Volgens mij doet je internet het daar niet hoor!!! Je draadloze internet heeft maar een bereik van een aantal meter toch?? Volgens mij kan het dus niet… Maar ze hebben daar genoeg internetcafe’s hoor!!
Tenzij je op een onbeveiligd netwerk van iemand daar kan, is het mogelijk… Maar aangezien de grote concentratie internetcafe’s in Turkije zou ik zeker de moeite niet doen om je laptop mee te slepen…
Inderdaad,het is heel goed mogelijk om je laptop hier te gebruiken mits het hotel over wirreless beschikt,dat moet je dus van te voren navragen anders kun je hem net zo goed thuislaten.
Maarom zo moeilijk doen;internetcafes zat maar let wel op het toetsenbord;dat is anders.
Op de plek van onze i zit de turkse letter I zonder punt,wat in nederland gelezen wordt als een y.
Dus als je bvb. [EMAIL=“.......@hotmail.com”]…@hotmail.com intikt met de turkse i dan leest ned.hotmayl.com zodat je mail dus nooit aankomt(delivery status none)
Onze i zit op de plek van de enter knop,verder zit alles(behalve de letters)zo"n beetje op een andere plek;komma,punt enz.
Kwestie van wennen.
Ik heb op de zaak een nederlandse laptop omdat ik dat zelf vertrouwd vond met ned.windows,mede omdat intikken een automatisme is en met de laptop van mijn collega ging ik dus constant de mist in.