Wifi in Australië

Weet iemand hoe het met Wifi in Australie gesteld is?
Ik ben aan het twijfelen om mijn itouch mee te nemen, maar als er weinig wifi-netwerk is, dan ga ik het sowiezo niet doen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Groetjes Femke

Hallo,

Internet is er inderdaad wel en WIFI ook maar niet in de afgeleggen gebieden. Wifi is gratis bij Mc donalds maar verder is het altijd zo dat je zult moeten betalen om te kunnen internetten ook met WIFI.
Je kunt ook een stick kopen van de verschillende providers daar reizen wij mee rond. Wij doen dit met Optus dat is een stick die je in je computer stopt en dan koop je mb’s en dan kun je internet wij kennen het in NL als een dommel en t-mobile doet er een hoop mee.
De stick kost 79 AUD en komt met 1 gb en je kun tot 9.2 gb bijkopen wat 99 AUD kost. Daardoor heb je overal internet ook in de wat afgelegen gebieden. Wij hadden niet veel internet in Tasmanie met die stick.

1 like

In heel Australië geldt een internetlimiet, dus geen onbeperkt internet zoals in Nederland. Alles draait om MB’s, dus als die op zijn, is het op.

Je kunt inderdaad gratis internet krijgen in de McDonalds en in sommige bibliotheken in de grote steden.

Ik maak zelf altijd gebruik van internetcafées. Hier betaal je vaak 4 AUD voor 60 minuten internet.

Zo’n stick kan een goede oplossing zijn als je af en toe écht niet zonder internet kunt, je het veel gebruikt, en niet opzoek wilt naar internetcafées.

Over het algemeen reizen de meeste mensen van grote stad naar grote stad en is het vinden van internet totaal geen probleem. Ga je echt de onbekende wegen en dorpen betreden, dan zal daar geen internet zijn.

Behalve als je met zo’n stick reist dan heb je overal internet zoals ik al heb beschreven. Die sticks worden ook steeds goedkoper hadden een nieuwe gekocht met 1gb voor 40 AUD. Ze zijn trouwens wel steeds meer bezig met onbeperkt internet.