ik wil eigenlijk alleen mijn telefoon meenemen en dan via facebook af en toe een foto of berichtje plaatsen. hoe kan ik dit het beste ( cq goedkoopste ) regelen? wie heeft suggesties? :idea:
alvast bedankt.
Ik neem denk ik ook mijn smartphone mee zodat ik daar op kan internetten. Vrienden van mij zitten op dit moment in Australie en zij zitten ook vaak op Facebook e.d.
Volgens mij is daar vrij veel (gratis) WIFI beschikbaar waar je op kan.
Voor belangrijke dingen (internetbankieren, lange mails sturen, dingen regelen) ga ik naar een internet café of op de computer bij een hostel.
Fijne tijd in Australie gewenst.
Bibliotheken zijn ‘the way to go’. Kom je er tijdens de openingsuren krijg je een password. Ben je er dan later na sluitingstijd, bij een langer verblijf of omdat de bibliotheek dicht gaat, dan werkt dat voor de deur ook meestal nog.
In Zuid-Australië krijg je bij de eerste bieb waar je komt een password dat in alle bibliotheken in de staat geldig is.
Kijk hier voor bibliotheken Australiëwijd: Australian Libraries Gateway (ALG): 'Find a Library'
Voer bij Location de staat in die je zoekt.
Op campings is bijna altijd wifi. Meestal gratis…gewoon de toegangscode vragen als je inchecked. Ik denk dat dit in ho(s)tels ook wel zo zal zijn. No Worries.
Als je toch via mobiel internet wilt werken, dan hoorde ik laatst dat de buitenlandbundels van Vodafone erg in trek zijn. Verder kreeg ik van mijn collega de tip alvast een prepaid sim-kaart te bestellen: http://www.prepaidsimcard.org/payg-prepaid-sim-card-australia.html?gclid=CO-EprXv9a8CFcWB3godTETSFA
Misschien heb je er wat aan.
Internet via Mobiel is (Vodaphone Pre-paid ) “duur”. 20$ tegoed met buitenlandbundel en je krijgt dan 25 MB bonus data, en verder is het met 10MB vanuit je 20$ prepaid tegoed al snel afgelopen. Vodaphone Mobiel heeft soms moeite met op beveilgde sites in te loggen die in Nederland gehost zijn (Internet bankieren en belastingdienst site/DIGI-D ).
Je kan een Simkaart + nummer voor 2$ kopen in elk winkelcentrum bij een Vodaphone balie.
NB> ik wel geen reclame maken voor Vodaphone, ik heb Vodaphone omdat ik die balie als eerste tegen kwam op de dag dat ik hier ben aangekomen. “Optus” heeft betere aanbiedingen voor Pre-paid ben ik achter gekomen.
Als je alleen Whatsapp gebruikt en soms tekst plaatst op facebook is het best te doen moet ik zeggen! Ik verbruik 20$ per 2 weken. en whatsapp erg veel.
Bij alle Mac Donalds restaurant is gratis WIFI te vinden. Je kan 50 MB data verbruiken. Ik zou dan daar foto’s uploaden.
Vanuit een auto op de parkeerplaats van Maccas kan je meestal wel inloggen. Dus geen vette hap noodzakelijk… uploaden van foto’s zou je daar kunnen doen.
In Australie is het mobiel internet nog niet zo “onbeperkt” als in Nederland.
Ook met Post Paid/Abonnement betaal je in verhouding veel in vergelijking met Nederland.
Met Wifi in Hostels en op Campings heb ik geen ervaring, aangezien ik hier niet ben voor te backpacken maar sinds kort hier woon/werk. ![]()
Succes met deze info.
Komende maanden zijn wij acht weken in zuid Austalie bij onze dochter in Esperance. Ik wil graag weten of en hoe ik het beste met mijn ipad kan internetten (mailen). Wie heeft ervaring en info?
Piet
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=104779
Hallo, zie ook deze thread, een pagina lager in de onderwerpenlijst