Over 2 maanden vertrek ik voor bijna 4 maanden naar Australie. Ik zat mij af te vragen wat, naast internet, nou de beste manier is om contact te houden met het thuisfront. Er zijn tegenwoordig zoveel opties, wat is nou het goedkoopst?
Ik heb zelf prepaid van Vodafone, als ik Vodafone paspoort aan zet kan het thuisfront mij bellen en betaal ik alleen 80 cent. Iemand enig idee wat het thuisfront dan betaald om míj te bellen? Mijn zus zegt dat het best kan zijn dat ik daar geen gebruik maak van het Vodafone netwerk maar van een andere provider. Als dat zo is gelden er ook andere tarieven, klopt dat?
Je hebt tegenwoordig ook dat je eerst zo’n 0900 nr moet bellen en daarna goedkoop kan bellen. Volgens mij is dat het voordeligst met vaste telefoons maar ik heb daar niet altijd een vaste telefoon in de buurt natuurlijk.
Dan hebben we de ouderwetse telefoon kaarten nog…
In Australie is Vodafone (deels) beschikbaar. Kijk even op de website van Vodafone Australie naar het dekkingsgebied. Ik geloof dat Vodafone AU een relatief lage dekking heeft (zeker had).
Ik weet niet waar jij in hoofdzaak naar toe gaat, maar houd er dus rekening mee dat het Vodanfone net niet altijd beschikbaar is (in tegenstelling tot bv Nl en Be).
Vorig jaar hebben wij een prepaid kaartje van Telstra gekocht. Dit omdat zij het grootste dekkingsgebied hebben en omdat bellen binnen Au ook goedkoper is met een Au nummer.
Als je op het Vodafone net zit betaald het thuisfront het normale GSM tarief wat ze ook betalen als jij in Nederland zit. Jij betaald .79 e per ontvangen oproep etc conform Passport. Wij hebben hier vorig jaar geen problemen mee gehad. Zorg wel dat je vanuit Au je Nederlandse GSM kunt opladen met beltegoed. Als je nl zelf naar Nl wilt bellen met je GSM kun je dit dus beter met je NL kaartje doen. Vooral als je langer gaat bellen.
Als je een prepaid nummer in Australie koopt, laat het in de winkel gelijk even werkbaar maken. Dus dat je inderdaad ook gebeld kunt worden voor je de winkel uitloopt. Je moet nl via hun website van alles ingeven en dit was mij niet gelukt. Zal wel aan mijn gebrek (en interesse) in de materie liggen. Bij de eerste winkel zeiden ze: “No problem”, ben er ca. half uur mee bezig geweest en was er toen nog niet uit. Die kerel in de tweede Telstra winkel had binnen 10 minuten alles geregeld. Neem wel je ID mee. Daar vragen ze naar.
succes en alvast een prettige vakantie
Wim
Ik heb in Australië bij een postkantoor een kaart gekocht waarmee je via een 0900 nummer idd heeeeel goedkoop naar nederland kunt bellen. In 2006 was het 1,5 cent per minuut. En je kunt dit ook gewoon doen via een telefoon op straat en die zijn toch wel op veel plekken te vinden. Ik vond het prima werken en goedkoop. Je kunt natuurlijk ook Skype gebruiken vanuit een internet café. Ook goedkoop!
Je kunt in Australie overal telefoonkaarten kopen waarmee je in een telefooncel gewoon kunt bellen!! Dit zijn speciale kaarten en je moet eerst een speciaal nr van te voren bellen, hebben een heel voordelig terief!
Dus zoek de beste kaart met het gunstige tarief om naar NL te bellen.
Zelf heb ik in Australie ook een vodafone simkaart gekocht, maar dat was meer omdat ik er 9 maanden verbleef en zo contact kon houden met de mensen die ik daar ontmoet had.
Wij kochten in Australie telefoonkaarten van Global.Daarmee kan je vanop je hotelkamer goedkoop naar Belgie (Nederland) bellen.Je belt eerst een gratis nummer daarna geef je uw pin en dan het nummer waar je naartoe belt.Voor 1€ belden wij zo praktisch een halfuur naar Belgie.Ook kan je met die kaart gaan internetten bij de global internetcafes.
Kan iemand mij uitleggen hoe Skype werkt, moet dit allemaal nog uitzoeken hoe ik dit aan ga pakken maar ben wel benieuwd of iemand mij alvast een korte inleiding kan geven
www.skype.com en dat programma download je en dat instaleer je op je computer. Dan kun je er geld opzetten via je creditcard en dan kun je bellen vanaf je computer naar vaste nummers of 06 nummer overal op de wereld.
Kijk dat hoefd niet veel te kosten dan, maar dan weet je me misschien ook wel het een en ander te vertellen over internetten in Aussie,
Klopt het dat je bij de MacDonalds gratis wifi internet kunt ontvangen? Ik heb ook iets gehoord over het kopen van een soort ‘dongel’ (zo heet dat in NL bij de kpn iig, daar vast anders ;)) weet jij daar ook iets van??
Zo reizen wij rond met een dongel. Ik ken ze heel goed. Je kunt gewoon elke electronica binnen lopen en er een kopen van verschillende providers.
Je hebt hier Virgin, Vodafone, Telstra, Dodo, Optus.
De stick kost je 99 AUD dan krijg je er vaak ook nog mb’s bij kado.
Je kunt deze opwaarderen via internet. Wij hebben er zelf een van Optus.
Wij kopen nu in een actie 9.2 gigabite voor 130 AUD en dat is een half jaar te gebruiken.
De beste dekking heeft Telstra en Optus dat zijn hier ook de grote jongens.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Ohja je kunt inderdaad gratis internetten bij mc donalds dan krijg je 50 mb om te verbruiken.