Wij willen onze laptop meenemen op onze vakantie naar Australie…en wij zoeken de beste Prepaid datacard…iemand enig idee ???:zon02:
Hoi,
Wij hebben een Telstra USB stick met 1GB data gekocht in AUS voor ik dacht rond de $80,- Eigenlijk overal wel een goede verbinding gehad.
Hoi ik ben net terug van weggeweest. Heb een regenachtige QLD achter me gelaten:frown: Heb m’n ouders die in Austr. wonen geholpen met I-net gebruik op hun laptop. We hebben een USB modem 4 GB van Virgin gebruikt en verbinding e.d. was uitstekend!. Mijn advies: koop een usb broadband modem daar in Austr… Bovengenoemd Virgin modem kost ongeveer AUS $ 49,-- = +/- € 38,–. Meer info.: Audio | Dick Smith
Groetjes.
Bedoel je deze, surrender?
http://dicksmith.com.au/product/E8851/virgin-broadband-wireless-prepaid
Moet die dan nog worden opgewaardeerd?
Zie dat er bij accesoires een usb stick staat. Heb je die ook nodig.
Of heb je voor 49 dollar tegoed van 4GB .
Wij hebben ook mobiele tel , kunnen die ook via zo’n modem op internet?
Deze bedoel ik inderdaad. USB heeft ook een mogelijkheid om microcard te gebruiken en SIM-card zit erbij. Voor Austr.$ 49,-- heb je ongeveer 30-40 dagen tegoed. Daarna gewoon opwaarderen online of via bijgeleverde tel.nr. Of je er ook een mobiel op kan gebruiken weet ik helaas niet. Ik heb er wel een goede ervaring met het gebruik van deze modem. Handleiding is helder en duidelijk.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie heb en wens je heel veel succes!
Groetjes ![]()
Ik had de grootste problemen om de Telstra Elite op mijn computer te installeren, blijkbaar is die niet zomaar compatibel met een Nederlandstalig Windows systeem, maar alleen met een Engelse versie van windows. Na 4 dagen ploeteren heb ik eindelijk iemand gevonden die het probleem voor me heeft opgelost.
Telstra heeft het beste bereik, maar in sommige gebieden was zelfs dat niet genoeg. En ik ben niet eens naar de outback geweest.
Indien gewenst kan ik de oplossing hier posten, want ik heb een printout gekregen voor het geval me zoiets nog een keer overkomt. Maar: je hebt wel enige PC kennis nodig om het te kunnen fixen.
Daarnaast moet je weten dat het internet in Australie super langzaam is: skypen met video is bijvoorbeeld meestal niet mogelijk, en met alleen audio is er vaak een behoorlijke vertraging.
HAi there, ik heb net een post geplaatst voor een telefoon en een internet dongel met een heleboel beltegeod , lees maar even, en over het bereik kan ik kort zijn, super, zelfs skype met beeld en audio via de dongel van telstra. Gewoon goed, ik heb in 10 weken bijna 13.000 km afgelegd van Darwin naar aidelaide naar Sydney en verder naar de Gold coast en geen of nauwelijks problemen gehad, niet met telefoon en internet, GREETZ OZZIEJOHN.:wereld:
Hé OZZIEJOHN, probeer je de boel soms te belazeren met je verhaal dat je overal goed bereik hebt met telefoon en internet?
Niet echt eerlijk van je, maar wel erg “ozzie”! Liegen en bedriegen doen die Australiers hier aan de lopende band.
Hi there, edwin 78, hoe kan jij bepalen of ik wel of geen bereik heb gehad in Ozz? Ga je naar Ozz op korte termijn en ben je er wel eens geweest zodat je een eerlijk oordeel kan geven, als je op korte termijn gaat mag je het hele pakket gratis meenemen maar al werkt het perfekt dan nog kom je terug met het verhaal dat het niet werkt en je geen bereik had, dat is typisch nederlands, en wie ben jij om te oordelen over de Ozzie’s. Als we de mentaliteit van de Ozzie’s in NL hadden dan zou jij met je bekrompen gedachtes zo door de mand vallen. :zon02:
OZZIEJOHN, als je mijn posts goed had gelezen had je kunnen raden waar ik op dit moment zit: juist ja, in Australië, en ik reis al 8 weken rond in dit land.
Daarnaast zijn er op de website van Telstra kaarten beschikbaar die aangeven waar je wel of geen bereik hebt. En dat is dus lang niet overal.
Ik heb inderdaad geen idee of jij wel of geen problemen hebt gehad, maar vanaf Darwin naar Adelaide kom je op die kaart van Telstra maar een paar plekjes tegen waar je WEL bereik hebt. Kijk maar even op deze pagina: http://www.telstra.com.au/mobile/networks/coverage/broadband.html
En ik weet toevallig zeker dat ik nauwelijks bereik had in Mooloolaba en Hervey Bay, maar prima bereik in bijvoorbeeld Brisbane CBD en Bundaberg. Dat geldt zowel voor internet met Telstra als voor mobiel bellen met Optus.
Het feit dat jij zo snel op je tenen bent getrapt zegt mij eigenlijk genoeg. Waar is trouwens die Australische mentaliteit van je gebleven? Dat was toch altijd “no worries” ![]()
Hallo Edwin78,
Mijn zoon zit momenteel in Australia met hetzelfde probleem van een telstra prepaid dongel, die niet werkt op een laptop met een nederlandse windows versie.
Heb je (technische) tips om het probleem op te lossen?
Bij voorbaat dank! ![]()
vriendelijke groet,
Anthony
Ik merkte dat er tegenwoordig best wat campings en ook wel hostels zijn met een wifi-netwerk, zodat je daar je laptop op kunt laten lopen. Ook zijn er heel wat internetcafe’s, enz. Ik zat eerst ook te denken aan een dongel en een abonnement, maar ben eigenlijk blij dat ik dat niet heb gedaan omdat er (voor mij in elk geval en ik moest regelmatig online om mijn werk bij te houden tijdens het reizen!) voldoende mogelijkheden waren om online te gaan. Bedenk dus ook waar je het voor nodig denkt te hebben.
Qua bereik: ik hoorde inderdaad veel mensen die lang niet overal bereik hadden met hun dongel en mijn mobiele telefoon had lang niet overal bereik. Mijn ervaring is dat Telstra nog het beste bereik heeft. Als je op de gebaande paden blijft, heb je regelmatig bereik. Daarbuiten niet altijd even veel.
Hoi Edwin,
Ben in 2010 ook down under geweest en ja ook ik heb problemen gehad met mn netbook { nl versie windows} Bij Dick Smit en ook bij Telstra begrepen ze er niks meer van en zelf kreeg ik hem ook niet aan de praat…
Dus daar maar de goedkoopste netbook gekocht en daar de dongel op geinstalleerd, heeft perfect gewerkt { zie henktheo.waarbenjij.nu}
De laptop heb ik daar gelaten bij mensen waar we een paar weken in de kost waren zodat ook zij nu konden skypen met ons hier in nederland.
Nu willen we in mei 2013 weer terug gaan en dan weer met ons Hollands laptopje. Ik heb ondertussen begrepen dat dat dus niet zomaar mogelijk is maar dat jij weet hoe ik mijn laptop in moet stellen.
Is het mogelijk dat je mij deze beschrijving doormailt? zou je zeer dankbaar zijn…
gr. Theo
Ik kan me indenken dat de laatste post van Edwin78 is gemodereerd op grond van taalgebruik. Ik vind het niet ‘des forums’ zoals Edwin tekeer gaat.
Dat van die paar plekken tussen Darwin en Adelaide klopt. Natuurlijk, zou ik willen zeggen. Midden in de woestijn heb je namelijk nergens bereik en daarmee kun je de stukken tussen Katherine en Alice Springs, Coober Pedy en Port Augusta wel vergelijken, ook al loopt er een geasfalteerde weg.
Wij hebben van 2001 tot 2007 bijna zes jaar rondgereisd in Australië en later in 2010/2011 nog eens zes maanden. In het eerste geval hadden we onze mobiel met infrarood mee, die communiceerde met onze laptop via een prepaid abonnement. Ging goed, hebben ermee gemaild, alleen niet onze website geupdate. Dat deden we in een bibliotheek waar we aan de lijn konden in het pre-wifi tijdperk.
Voor 2010/2011 hebben we uitgebreid geïnformeerd en daarna besloten niets te doen. Voor vrijwel alles hebben we de vele honderden en honderden bibliotheken gebruikt. Ook in hele kleine plaatsjes, want daar hebben scholen meestal de (wifi) faciliteiten. Tja, en als we eens echt in de ouback zaten met onze offroad motorhome, dan mailden we een paar dagen niet. Big deal!
En ja, als je 24/7 bereikbaar denkt te moeten zijn, zit er niets anders op dan een dure oplossing te kiezen. Duur is relatief, maar tegenover de vrijwel altijd gratis bibliotheken… Wil je dan ook nog altijd en overal bellen, er zijn prima satelliettelefoons. Informaar maar eens (niet) naar de prijzen.
En Telstra blijft met afstand de maatschapij met het grootste bereik.
Nog even ter illustratie van bovenstaande post. In Zuid-Australië zijn 140 bibliotheken met gratis wifi. Bij de eerste bibliotheek waar je komt krijg je een password dat vervolgens bij alle bibliotheken in de hele staat geldig is. Kom je buiten openingstijden bij de bieb, dan ga je voor de deur, of ernaast, zitten en internet je er vrolijk op los.
Wij gaan komende zomer en nemen de iPad mee. Ik wil gewoon een blog bijhouden, hoeft niet dagelijks. We gaan van perth naar Darwin. We logeren op campings en af en toe hotelletje. Ik ging ervan uit om regelmatig wifi tegen te komen. Of heb ik het mis? Veel bib’s zullen er wel niet op onze weg liggen vrees ik.
Kijk eerst eens hier voor West-Australië: http://www.slwa.wa.gov.au/find/guide_to_public_libraries
En kijk dan eens langs welke plaatsen je komt voordat je na Kununurra de grens over gaat. Plenty bibliotheken! Voor NT heb ik nog niet gekeken maar zeker weten dat er daar genoeg zijn.