Wie kan mij informeren over de mogelijkheden van internet draadloos voor op mijn laptop in Australië?
Hallo,
Wij hebben dit inderdaad en dat hebben we moeten kopen. Er is veel draadloos internet te vinden bij de mc donalds en starbucks. Daar heb je dan 50 mb per dag.
Verder hebben wij via optus dat is een telefoonprovider daar een adapter gekocht is een usb stick voor 200 AUD dollaar is ongeveer 100 euro met 1 gb kado. Elke keer laden we hem op kan maximaal 7 GB per keer voor 100 AUD dollar. Het voordeel hiervan is dat je overal in heel australie altijd internet heb.
Internet is hier veel op data limit en lang niet zo snel als wat we gewend zijn in NL.
gr van Moira
Klinkt interessant, paar vragen voor de duidelijkheid:
-Dat bij de mc donalds en starbucks moet je daar ook voor betalen / kopen of is dat gratis?
- Je zegt dat internet langzamer is dan in Nederland maar denk je dat dat uitmaakt of je 1 GB in Australie hebt of 1GB in Nederland. Lijkt mij niet op zich??
Bedankt voor de informatie!
Hallo,
1 gb is en 1 gb alleen in Nederland heb je hem in 10 minuten binnen en in Australie heb je die misschien in 1 uur binnen. Het is gewoon langzaam in Nederland leven we in luxe met internet dat is daar supersnel.
Internet is bij de mcdonalds en starbucks wel gratis maar je moet wat te drinken of eten kopen anders mag je er geen gebruik van maken. Ik weet niet wat je met internt gaat doen maar foto’s uploaden bij de mc dan is 50 mb zo op.
Elke telefoonprovider heeft dit systeem zo heb je G3 en Telstra die het ook hebben. Alleen is G3 wel goedkoop maar heeft niet overal in Australie bereik. De beste zjin Telstra en Optus. Wij reizen nu door Australie en onze optus werkt prima. We zitten nu weer in een appartement waar we internet inclusief hebben dus nu gebruiken we hem niet.
gr van Moira
in hotels en hostels kun je vaak kaartjes kopen met en code of van te voren op het netwerk met cc betalen, maar is vrij duur…
Vaak zit er dan wel een limiet aan het verbruik. Wij hebben daarom maar een optus draadloze USB stick gekocht. Hier binden we 2 laptops aan. Nu hebben we een appartement daar zit internet in de prijs dus dat is hier dan wel weer prettig.
gr van Moira
Als je gaat kamperen kun je bij veel campings internet kopen. Je betaalt dan tussen de 5-10 dollar per uur. Andere campings leveren weer gratis internet of gratis 2 uur internet. Tot nu toe kunnen we bijna overal wel internetten alleen moet je er regelmatig wel voor betalen.