Internettoegang in Australië is...

Hoe eenvoudig of lastig is het in Australië om toegang te krijgen tot het internet in openbare gelegenheden of hotels? Wat zijn jouw ervaringen hiermee?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Ik ben net een week terug uit Australië.
Er is in de meeste hotels WiFi, maar je moet er bijna altijd voor betalen (niet heel weinig, soms 10 dollar per dag, soms 4 dollar per uur) en de verbinding is niet overal geweldig. Zet Google Chrome op je computer, dat werkt beter dan Internet Explorer.
Gratis WiFi in openbare gelegenheden hebben we maar een enkele keer meegemaakt.

Ik ben ben om eerlijk te zijn wel heel negatief in de peiling. Mijn antwoord heeft meer te maken met gratis wi-fi. Er is vrijwel overal internet ookal het meestal wel traag is. Alleen moet je er ook vrijwel overal voor betalen, er is nauwelijks gratis wi-fi te vinden en als je het vind is het soms zo langzaam dat je 10 minuten wacht tot een pagina geopend is. Ook is het in hostels schrikbarend duur. Meestal $4 voor een uur wi-fi verbinding.

Tips:

• Bibliotheken hebben meestal gratis wi-fi of je kunt daar meestal een computer gebruiken (wat meestal een stuk goedkoper is dan in de hostels)
  • Je kunt ook een Optus (of andere provider) usb stick kopen en die opladen met data. Zeker als je een lange tijd in Australië verblijft kan ik dit aanraden.

Ikzelf gebruik nu een Optus usb stick, die vind ik beter dan Virgin en het is vele malen goedkoper dan Telstra.

Bij McDonalds en in bibliotheken kun je altijd terecht. Wij hebben nooit problemen gehad. In Zuid-Australië (SA) is het zelfs zo dat als je bij de eerste bibliotheek komt, je een inlogcode krijgt die geldig is voor alle bibliotheken in SA. Kom je buiten de openingstijden, dan ga je voor de deur zitten en kun je internetten wat je wilt.