Internettoegang in Amerika is...

Hoe eenvoudig of lastig is het in Amerika om toegang te krijgen tot het internet in openbare gelegenheden of hotels? Wat zijn jouw ervaringen hiermee?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Over het algemeen is internet bijna overal aanwezig. In de meeste hotels kun je op internet. Soms erg traag soms gewoon lekker snel, dat is verschillend. Ook makkelijk bij de Mac of Starbucks en op tal van andere plaatsen kun je via wifi internetten en aangezien deze in heel veel plaatsen te vinden zijn ben je nergens van internet afgesloten

Er zijn hotels waar je voor internettoegang absurd veel geld moet betalen.
Persoonlijk kijk ik voor ik boek of Internet bij de prijs is inbegrepen en er “snel” internet is. Anders kies ik voor een ander hotel c.q. motel.

als je al internet hebt dan is t meestal erg langzaam zeker in verhouding wat je er voor moet betalen by sommige hotels vind t eigenlijk best belachelijk hoe ver zij achter zijn vergeleken by ons.dan praat je over t land waar ze alles uitvinden.tzou zowiezo vrij moeten zijn in een hotel als zijnde service ik denk dat er by het boeken ook wel naar gekeken wordt.

Er zijn erg veel plekken (buiten hotels om) waar je gratis kunt internetten.
De mac, Starbucks, maar ook bij veel lokale hamburger tenten is vaak wel internet

Op de fiets van NY to LA geen probleem ondervonden. Ook in kleine plaatsjes in het park kreeg ik internet! Weliswaar niet overal, maar was zeer onder de indruk van de vele mogelijkheden. En dan was er altijd nog de bibliotheek, ook daar in de kleinste plaatsjes had je er één en gratis internet. Vaak was het een half uur for free.

Inderdaad in vele horecazaken is er (gratis) internettoegang. Ik had mij een prepaid kaart gekocht (70€ voor 1gigabyte) van Red Pocket (zou afhangen van het AT&T netwerk) en heb met mijn Iphone 4 belange na niet overal bereik gehad laat staan 3g internet.
In Sequioa NP niets, in Yosemite niets, in death Vally niets, in Grand Canyon niets (terwijl andere mensen naast je staan te telefoneren).
Zelfs in LA (redondo beach en Hollywood) wel 100% telefoonbereik maar 0% 3G of internet.
Sommige hotels laten je zelfs betalen voor je internet (bvb Hilton te Phoenix, Crowne Plaza Redondo Beach LA).

Je kan bijna overal online. In hotels (soms ook restaurants zoals Hard Rock Cafe) moet je soms het wachtwoord vragen. Als het internet geld kost wordt dat ook altijd aangeven. Wij hebben in drie weken tijd echter nergens voor het internet hoeven te betalen.

Grappig, ik vind juist dat Europa enorm achterloopt op Noord-Amerika als het gaat om gratis WiFi aanbieden. In Nederland moet je vrijwel altijd betalen voor hotspots, in Noord-Amerika kun je altijd wel op 2 minuten lopen gratis internet vinden in de grotere steden. In kleine dorpen zelfs in vrijwel alle horeca gratis internet. Het wordt gezien als een soort standaardservice voor de klanten en lokt veel studenten in de steden naar de cafés.

Nadeel is dat ik tegenwoordig veel stelletjes zie in restaurants die meer met hun smartphones bezig zijn dan met elkaar. :frowning:

Het viel mij een beetje tegen internettoegang in Amerika. In veel restaurants was wel gratis internet en ook in de musea, maar niet optimaal. In de hotels moest je veel betalen voor toegang en als je gratis wifi had, was de verbinding erg slecht.
Ook zou je in de trein (Amtrak) gratis wifi hebben, maar ook dit werkte (vaak) niet.

:mad::mad:Prive verblijven we altijd in een appartementje of klein hotelletje. Altijd gratis internet.
Voor zakentrips worden, door de werkgever, zakenhotels geboekt. De prijs voor gebruik internet is dan ronduit schandalig. Je wordt per 24 uur belast, waarvan je hooguit 2 uur kunt gebruiken, omdat je niet op de kamer bent of slaapt. Ook al zijn dit kosten die door de werkgever gedragen worden, erger ik mij mateloos. Probeer dan na een werkdag en avond, een andere plek te vinden waar wel gratis van het net gebruik kan worden gemaakt.
Ik zou als bedrijf alleen zakenhotels boeken waar internet gratis is of dit uit onderhandelen.
Tijdens een congres of een bedrijfsbijeenkomst ben je soms wel met enkele tientallen collega 's.
Tel uit je winst!
Deze gang van zaken is overigens niet typisch Amerikaans, maar een gewoonte van businesshotels over de hele wereld.