Veel mensen emigreren naar marokko, ik wil ook graag naar marokko verhuizen naar het stadje nador ,maar dan wil ik wel mijn nl nationaliteit behouden.W
Ik wil wel graag over een paar jaar nog een kindje en dan wil ik wel in nl bevallen en niet in marokko. Is dat mogelijk en wat zou ik dan moeten regelen, misschien zijn er mensen met zo n ervaring.
Zijn er misschien ook mensen die meer over het stadje nador weten kwa onderwijs.
Ik heb een kennis een wat oudere man en die woont in agadir.Hij heeft zijn pensioen en gaat om de 3 maanden even terug naar nederland om zijn visum te verlengen.
Dit doet hij ook omdat hij dan familie kan zien.Ik heb wel begrepen dat het eventueel ook kan via de ambassade in rabat maar weet niet of dit snel verloopt of dat dit een paar dagen duurt.Als je een adres in nederland kan houden b.v bij familie of vrienden dan kan je gewoon je nationaliteit behouden en dan kan je ook je ziekenfonds behouden.
Ik weet wel dat als je voorgoed gaat dat je je kan verzekering op een manier dat je wel in het ziekenhuis of bij een doktor terecht kunt in nederland.Dit moet je echt even na vragen bij je ziekenfonds.Ik heb dit des tijd van mijn verzekrings agent vernomen.Weet niet of dit nu nog geldt. Je zou even na vraag kunnen doen bij de ambassade van marokko of consulaat hoe het in marokko in zijn werk gaat betreffende de visums.Ik hoop dat ik iets voor je heb kunnne betekenen.
Ook bestaan er internationale ziektekostenverzekeringen bij langdurig verblijf in het buitenland.
Zie www.verzekeringeninhetbuitenland.nl en www.joho.nl.
Je kunt ook naar de shop van JoHo toegaan. Die zitten in alle grote steden. Zij kunnen je veel vertellen over vestigen in het buitenland.
hey, ik heb zojuist deze site ontdekt, ik hoor vele verhalen over mensen die naar marokko verhuizen of nog gaan verhuizen, ik ben zelf marokaanse uit casablanca maar ben in belgie geboren, mijn man ook maar hij is van nador daarom hebben we beslist om naar nador te verhuizen hij heeft daar projecten dus dat zit goed ik maak me alleen zorgen over wat ik daar ga kunnen doen en ik spreek ook de taal niet dat ze in nador spreken heeftf iemand hier ervaring mee of zijn er mensen die naar nador zijn verhuist.
Hey, heb ook net deze site ontdekt. IK ben Belg en mijn vrouw ook, we wonen in zuid Frankrijk en we zoeken een woning te kopen in Agadir om daar een 3-4 maanden (in de winter) te verblijven/ en eventueel te verhuren voor de rest van de tijd. Heeft iemand hiermee ervaring?