Wie woont er in Izmit / Kocaeli?

Zijn er hier mensen die in izmit / kocaeli wonen?
Ik zelf ga binnen een paar weken naar karamürsel verhuizen en ben benieuwd of er andere nederlanders zijn die daar ergens in de buurt wonen.

Hoi Gulay,

Ik woon ook in Karamursel, nou wonen?
Wij hebben daar een woning en ik reis wanneer het mogelijk is om lekker op vakantie te gaan :)…
Ben nu nog even een tijdje in nederland, denk rond maart/april weer langs te komen:)…

Woon jij als nederlander in karamursel? Werk je daar ook?

Groetjes

Oh wat leuk!
ja ik ben 100% nederlandse en woon in karamürsel…
Ik werk niet…zit thuis bij de kindjes…heb 2 dochtertjes en ben nu zwanger van de derde.

ben jij nederlandse? hoe kom je in karamürsel terecht? :slight_smile:

Hoi Gulay,

Ik ben Turks maar ben in Nederland geboren en woon er ook.
Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen daar?
Ik wil namelijk ook heel graag in Turkije wonen, maar heb er nog steeds mijn twijfels over…

Mijn ouders hebben daar een woning aangeschaft, vandaar dat ik karamursel ken :)!

Hoop van je te horen!

Groetjes

qua werkervaringen ben je bij mij niet aan het goede adres…zag dat je daar erg nieuwsgierig naar was hehe…ik heb namelijk nooit gewerkt.
Maar wat je wel zou kunnen doen is bijv. prive les geven in engels (of duits of enige andere taal die je nog zou kennen) als die goed genoeg is…daar kun je echt goed mee verdienen.
Ook zijn er bepaalde instellingen waar ze vaak Nederlandse leraressen/leraren zoeken…

maar geloof dat jij wat in de zorg zoekt he?

je zou moeten informeren of ze in izmit bijv. bejaardentehuizen hebben etc. maar dat is hier natuurlijk helemaal niet zo bekend…men zorgt thuis voor de oude familieleden :slight_smile:

Hoi Gulay,

Ja, je heb mij door :)…
Ik wil inderdaad iets in de zorg doen, maar het blijft lastig hoor…

Onlangs ik echt heeel graag in Turkije wil wonen, is werk ook een must voor mij…
Daarom durf ik die stap niet te zetten, wat dat betreft heb jij daar natuurlijk wel wat meer over te zeggen…
Hoe heb jij die stap kunnen zetten en heb je er oit spijt van gehad?

Groetjes

bij mij is het wat anders verlopen…ik ben gewoon nederlands…was hier voor 3 maanden…leerde mijn man kennen en we zijn meteen getrouwd. Mijn man is leraar dus heeft een best fatsoenlijk salaris en we zijn gewoon verzekerd.

Ik zou wel graag iets willen doen maar ik zit thuis met 2 kinderen en straks met 3…daarbij mag ik ook nog helemaal niet werken…straks wel als ik mijn turkse nationaliteit heb maar ik zit niet te wachten op een 60 urige kantoor baan ofzo :slight_smile: zou wel engelse les willen geven bijv.

ik heb nooit spijt gehad…zou ook noit meer naar nederland terug willen of kunnen…maar het leven is hier totaal anders…daar moet je je echt niet in vergissen…de cultuur (ondanks dat je zelf turkse bent) en voor mij ook de taal…ik spreek terug…maar de turkse humor vind ik persoonlijk geen hol aan… en ik snap er ook echt niets van…heb nog geen turkse vrouw kunnen vinden waar ik iets van een vriendschap mee zou kunnen opbouwen…te verschillend…in achtergronden en gedachtens en handelswijze…en dat terwijl ik wel bedekt en moslim ben…dus aan religie ligt het niet…

Hoi Hoi,

Toch vind ik het erg dapper dat je alles achter je hebt kunnen laten voor je man :)… Ik voel mezelf prettiger en gelukkiger als ik in Turkije ben, dat versterkt ook de gedachtes dat ik daar zou willen wonen…

Ik heb heel veel moeite gedaan om een fatsoenlijk beroep uit te kunnen oefenen, daarom zou ik het zonde vinden als ik daar werkloos zou zijn…
Ik begrijp wat je bedoelt, als ik daar ben mis ik Nederland en anders idem dito… Ik weet ook niet wat ik zou moeten doen, ben erg in twijfels…

Cariere of het geluk volgen???

Hoe bevalt karamursel trouwens, het is een klein stadje?
Ik vind het er erg leuk, lekker knus… Ben benieuwd hoe jij het ervaart :)?

Groetjes!

ja ik vind het hier erg fijn…klein knus stadje…aan zee…bij de bossen/bergen…rustig…
nadeel is dat je hier niet echt kunt winkelen natuurlijk…maar wel leuke markt…
Ik heb in yalova, ankara, diyarbakir en istanbul gewoond…en vind karamürsel echt de meest fijne stad…ook om zelf te gaan en te staan…istanbul was echt te groot…en ook zo duur pff…
en de mensen hier zijn echt heel erg aardig!
Wij wonen nu in een lojman naast de school waar mijn man werkt en we hebben een prachtig uitzicht…en lekker dicht bij het centrum…is lopend makkelijk te doen

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs689.snc4/62984_429942872771_787912771_5156266_7921026_n.jpg

[URL=“http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs689.snc4/62984_429942872771_787912771_5156266_7921026_n.jpg”]

Hoi Hoi,

Ik vind het er ook heerlijk :)…!!!
Fijn dat jij het daar ook naar je zin hebt, geniet er lekker van :)!
Misschien kunnen we een keer afspreken als ik er weer ben, waarschijnlijk ergens in maart, als mijn vakantieplannen doorgaan :)…

Hoe communiceer je eigenlijk met je man, in het engels?
Nu zal je onderhand wel Turks kunnen spreken natuurlijk, maar in het begin is het toch wel moeilijk gegaan denk ik? Of heb ik het helemaal mis?

Ik vind het hartstikke leuk om elke dag te checken of ik je een neiuwe bericht hebt geschreven :)…

Groetjes

ik ben eind maart uitgerekend…dus weet niet of ik dan zou kunnen hehe…

Ik sprak al best turks toen ik mijn man leerde kennen…sprak het sowieso al een beetje en was toen 3 maanden in turkije…we spraken en spreken nog steeds altijd turks. Mijn man zijn engels is echt slecht hihi
met de kids spreek ik overigens wel nederland hoor.

Hoe oud ben jij?
Ik ben 25…

waar hebben je ouders een huisje?

Ow, das helemaal bijzonder :)…
Ik ben 22 jaar, mijn ouders hebben een woning in de buurt van het Ziekenhuis daar… Jammer, we zien wel wat de tijd brengt :), de zwangerschap schiet blijkbaar al op hahaaha…

Heel veel sterkte vast!!!

Meeth nog in karamürsel geweest?? :slight_smile:
Zijn er nog andere mensen die in izmit wonen?

Hey, ik woon sinds een jaar in het hartje van Izmit

hey! woon je in het centrum? wat leuk! hoe bevalt het?
Sorry erg laat gereageerd maar ik zit nooit op dit forum :slight_smile: