een leuke woning en een leuke baan, woning is zo mogelijk een baan valt niet mee hiero, ik woon hier een jaar in Izmir niet ver van balcova maar ja je zou het kunnen proberen bij gaziemir op de egean-free zone groeten bart
je verdiend daar 750 euro p/m je moet dan wel de ene week 5 dagen en een halve zaterdag werken de andere week gewoon 5 dagen als je niet goed verkoopt verdien je 650 euro maar dat is nog steeds 1550 lira en je kan in izmir voor 450 lira een goed app. huren maar dan moet je de weg weten. met 1000 lira kom je hier makkelijk rond; groeten bart
hallo allemaal,
wij zijn een gezin met 2 kinderen (5 en 11) en wij moeten over een paar maanden voor mijn werk naar Izmir verhuizen. In eerste instantie voor 12 maanden maar als het ons bevalt kunnen we er ook langer blijven… ondanks dat wij turks zijn, spreken onze kinderen nauwelijks Turks. Mijn werk is bij Alsancak/Konak maar wij willen graag in de buurt van de school van onze kinderen wonen. Wij zijn nu op zoek naar een geschikte school voor onze kinderen. Wie heeft toevallig ervaring hiermee? wat kunnen we verwachten? wat wordt geadviseerd? ik zou graag contact willen met iemand die hier al ervaring mee heeft.
gr,
Tamer
Mijn Turkse familie wonen ook allemaal in Bornova.
Ataturk Mah. om precieser te zijn.
Weet je zeker dat deze prijzen niet tenminste dubbel moeten zijn ?
Tenminste als je het over een appartement hebt waar een gezin normaal in kan wonen
en als je max eens per week vlees eet , niet rookt, niet drinkt, al je groentes en kleding op de markt koopt
en zeker weet dat je nooit meer naar Nederland op vakantie zou willen , dan zou je als je goed uitkijkt van 1000TL kunnen overleven.
wat ben je kwijt voor een gezin met 2 teenagers?
Gewoon leven en geen overbodige luxe.
Hallo,
Wij willen ook graag wonen en werken in izmir het liefst wil ik dan werken voor een Nederlands bedrijf waarvoor ik in izmir mag wonen. Iemand tips?
Via Wereldwijzer app
@hoofddorp waar werk je jij dan eigenlijk ?
Via Wereldwijzer app
Hoi wij verhuizen 27 juni 2014 naar izmir. Ik ontmoet graag andere nederlandstaligen! Wie heeft er interesse?
Via Wereldwijzer app
Hallo!
İk ben mij aan het oriënteren en te verdiepen in het wonen en werken in Izmir. Ik ben bekend met Özdere, maar wil graag in Çeşmealtı gaan wonen.
Ik ben op zoek naar ervaringen van Nederlanders die naar Izmir zijn verhuisd en naar informatie over beschikbare huizen, huurprijzen, beschikbare Nederlands gerelateerde banen, de lonen hier van en de scholen, aangezien ik een dochtertje van 4 jaar heb. Is er een Nederlandse school in Izmir waar zij heen kan? Heeft iemand tips over Çeşmealtı of Izmir zelf, over alles eigenlijk wat met het wonen en werken en scholen te maken heeft is welkom!
Ook zou ik het super vinden om nederlandse vriendschappen op te bouwen voor zowel mijzelf als voor mijn dochtertje.
Alvast heeeel erg bedankt!
Liefs, Denizkizi
Hallo,
Ik woon nu zelf een jaar in Izmir. Via FB heb ik een besloten pagina opgericht om NL dames (of NL sprekende Belgische dames) bij elkaar te brengen. Met als doel om 1x per maand een activiteit te doen met elkaar. En elkaar bijstaan met dingen waar mensen tegenaan lopen.
Interesse. Wordt dan lid van de besloten groep: Dutch Ladies in Izmir
Ik kijk ernaar uit om kennis te maken en jullie op de site te verwelkomen!