Wie wilt mij helpen

Hallo het is een ander land het is geen Europa en JLN legian is helemaal vernieuwd dus een knappe stoep en al is er geen stoep so What

Ja, de trottoirs in Kuta zijn (ook) slecht en moeilijk begaanbaar. Veel winkeliers gebruiken het trottoir als extra ruimte om hun waren uit te stallen, ambulante verkopers zitten er hun spullen te verkopen of te bereiden, en maken het voor voetgangers vrijwel onmogelijk om normaal over de stoep te lopen.

Los daarvan: de trottoirs zijn vrij hoog ten opzichte van de wegen, bij elke zijstraat is er weer die klim om de stoeprand op en af te komen. Zo’n schuin laag stuk als wat je in Nederland vaak ziet ontbreekt meestal.

O dat verklaart een boel sorry sorry voor mijn antwoord ik wist niet ( niet gelezen) dat het om een rolstoel gebruiker gaat maar goed ik ben er pas nog geweest (mei) Kuta en Bali ken ik heel goed en Jalan Legian is aan een kant richting Bemo corner richting JLN Pantai helemaal vervangen en strak, alle slechte putdeksels zijn weg en er zijn ook niet meer de vele op en af schuintes meer maar JLN Pantai is nog steeds niet geschikt voor rolstoel gebruikers JLN Kartika Plaza is wel wwer redelijk goed met een rolstoel te doen en ja als je iemand vraagt om te helpen zijn er altijd mensen genoeg ook Indo’s die je willen helpen dus ga gewoon zeg ik

Ik kom net terug van mijn vakantie Bali en Yogyakarta. Het was voor ons al lastig om te lopen in Kuta. De trottoirs zijn niet zo goed onderhouden als in Nederland en bovendien ook nog een stuk hoger. We moesten vaak naast de stoep lopen omdat er geen ruimte was om erop te lopens, en dan was het echt oppassen voor de auto´s! Even een drukke weg oversteken was al erg oppassen. De vele, vele auto´s en bromfietsen stoppen echt niet bij een zebrapad. Bovendien heb je daar geen voetgangersstoplichten.

Je kan jezelf niet zo afhankelijk opstellen in het buitenland en dan verwachten dat iedereen je wel “eventjes” kan helpen. Ook in het vliegtuig mag je niet verwachten van de cabinenpersoneel dat ze je wel “eventjes” gaan begeleiden. Dit zijn immers geen zorgverleners, die daar de tijd wel voor hebben.

Beste loggertje,
Heeft U al eens gedacht om tijdens uw vakantie iemand te huren die u helpt met uw handicap.
U kan dan zelf beslissen waar u naar toe wilt.
Siri

Ik zie dat ik hier geen reactie meer heb gegeven, nadat ik op vakantie ben geweest. en dat ben ik wel verplicht naar jullie :slight_smile:
De vakantie was geweldig. De reis was lang en vermoeiend, maar ge-wel-dig. Ik heb -ondanks ik 2 personen van dit forum bij me had- geen hulp nodig in het vliegtuig. Het personeel van de maatschappij heeft de rolstoel gehaald van het vliegtuig, wanneer ik die nodig had. Ze duwde mij naar het toilet. in eerste instantie brachten ze me vooraan in het vliegtuig, maar daar was de draaicircel te klein. Dus toen brachten ze me naar de achterkant, en daar in die wc kon ik goed met de rolstoel komen. De wc kon zelfs dicht. Op de terugreis heb ik geen gebruik gemaakt van het toilet.

Ik heb nadat ik mijn vakantie geboekt had, een mail gestuurd naar singapore airlines, met de vraag of ik het komende jaar wel alleen mag vliegen. Ze schreven dat ze me konden en hadden gemerkt dat het voor mij geen probleem was om alleen te vliegen. En heb nu een schriftelijke bevestiging gekregen dat ik komend jaar alleen mag vliegen. De vakantie was fantastisch. een vriend van mij heeft een vriendin op Bali wonen, en die heeft mij tijdens de vakantie geduwd, en geholpen waar nodig was. Voor het volgend jaar heb ik een uitnodiging gekregen om bij iemand een maand in te wonen. Dit persoon gaat dan een maand ergens anders op vakantie. Haar woning is zover aangepast dat er een aangepaste douche en wc is. en het bed is aangepast. Alleen zal ik met singapore airlines moeten vliegen als ik alleen wil vliegen. Want bij de andere maatschappijen is het nog steeds dat ik begeleiding moet hebben.

@kaatje2012 iedereen die ik trof was zo vriendelijk om mij te helpen. er werd zelfs het verkeer stil gelegd omdat ik over wilde steken.Op een gegeven moment waren we aan het wandelen langs het strand en opeens kwamen we een hekwerk tegen die gesloten was. Toen kwamen er 2 ausies langs en die tilde mij met rolstoel op en zo tilde ze me over het hekwerk. zeer behulpzaam dus. dit heb ik ook gemerkt toen er op een gegeven moment een paar tegels uit het trotior waren. Er kwam op een gegeven moment een fietser aangefietst en die heeft mij toen geholpen. Naar het strand gaan was ook geen probleem. Als ik zei dat ik een bintang wilde dan waren al die jongens bereid om me op het strand door het zand te duwen. Nee ik vond tijdens mijn vakantie de balinesen erg behulpzaam. ik ga mijn verslag nog op mijn weblog zetten. http://remisweblog.punt.nl De fotos staan er al op. De stoepen waren idd heel erg hoog, maar ik werd hierbij geholpen door mijn hulp of mensen die me wilde helpen.

Ik wil hier graag op reageren. Heb zelf 2 invalide zussen en die worden altijd prima geholpen door mensen in het vliegtuig vooraf toe gezegd.
Ook hebben ze jou een aanbod gedaan aardige mensen die je met alles willen helpen. Ik snap dus je probleem niet zo!
Wil je kosten wat kost je gram halen, nou je zocht toch een uitdaging nou ga dan gewoon bali is echt ook niet rolstoelvriendelijk ga je dan een brief naar de staat sturen.
Sommige dingen moet je gewoon doen dat doen mijn zussen ook en zijn super positief.
Dus advies doe niet te moeilijk verpest vooraf je plezier aan de vakantie.
Fijne reis

Mischien heb je mijn laatste bericht niet goed gelezen. Ik ben inmiddels op vakantie geweest. Ik weet dat men je helpt, maar dan tot aan het vliegtuig. Als je in het vliegtuig zit, moet je je zelfstandig kunnen redden is mij uitgelegd door verschillende vliegtuigmaatschappijen.
ik heb in een forum een oproep gedaan. Daar heeft een echtpaar op gereageerd.
Die zijn ook met mij meegeweest. Dat je zussen geholpen worden is mooi, maar kunnen ze een beetje lopen of staan? en zijn ze alleen op vakantie gegaan zonder begeleiding? Mijn punt was dat ik het raar vond dat ik niet alleen mocht vliegen.
De rede was dat stel als er wat gebeurd, dan kon en mocht niemand van het personeel mij helpen. En de KLM vond mij niet zelfredzaam genoeg. Terwijl dat ze onder zelfredzaam bedoelen dat ik zelfstandig kan eten en drinken en dat ik me kon redden als ik naar het toilet moest gaan. Em dat was het punt nu net, ze mochten mij niet met een rolstoel van de maatschappij mij duwen naar het toilet. Ik ben met Singapore Airlines gegaan en daar hadden ze geen enkele moeite ermee dat ze me naar het toilet moesten duwen.
Wat niet veel vliegtuigmaatschappijen weten is dat er een nieuwe regelgeving is gekomen in maart 2012. Daarin staat dat je geen medische verklaring meer nodig heb, en dat je als rolstoelgebruiker gewoon mag vliegen.
Lees dit artikel maar eens Vliegen voor gehandicapten 'rechtvaardiger' | Politiek | NU.nl
Dat Bali niet toegankelijk is, is mij bekend, maar dit was voor mij geen probleem om naar dit mooie land te gaan.
Als ik hulp nodg had dan waren er genoeg mensen in Bali die me hielpen.

Nou super dat je gegaan bent en leuk hebt gehad! Gun het je van harte en weet ook dat het zo werkt.
En mijn zussen zijn inderdaad hulpbehoevend en zijn naar vietnam geweest met fox en daar hebben ze gevraagd
bij voorbaat om hulp van de mensen waar ze mee heeft gereisd !
En daarom zeg ik gewoon gaan komt altijd goed thuis blijven is niet nodig.
Hoop dat je nog een keer een mooie reis gaat maken.
Veel geluk

Doet me goed dat te lezen Loggertje!!

Je bent er lang genoeg voor bezig geweest.

Voor diegene die het verslag wilt lezen van de voorgeschiedeins, en mijn vakantie klik hier