ff voorstellen

Ik ben Wil 52 jaar en ik zou heel graag naar Bali willen.

Hoi Wil,welkom op wereldwijzer!
Indien je vragen hebt over Bali,dan kan je altijd posten in het Baliforum alsook de ervaringen lezen van anderen.
Er is van alles te doen tijdens uw vakantie op Bali. U kunt naar het strand, tempels en andere monumenten bezoeken of genieten van de Balinese keuken. Er zijn honderden leuke en interessante activiteiten te doen op dit Indonesische eiland.
suc6 nog met je voorbereidingen,en laat ons nadien ff weten hoe je vakantie in het prachtige Bali was verlopen Wil!
Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie strandfoto van Bali.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRegjiaaVf0DGd1qoN0skei4OcP4q4kE5v1w8EVB5lkysaFeqB2

Dankje…als je verder leest op het forum kom je erachter dat ik graag naar Bali zou willen maar niet mag…mischien heeft een van de lezers een oplossing voor mij. Hier de link http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=138065

Nou heb daarjuist je posting gelezen in het reisgenotenforum,vind het wel erg sneu voor jou Wil.
Hopelijk zijn er mensen die dezelfde vlucht nemen naar Bali om je eventueel te helpen.
Met welk vliegtuigmaatschappij ga je naar Bali Wil?
Indien jij het goed vind Wil,ga ik er een peiling overmaken,zodat er meerdere mensen kunnen reageren alsook tips kunnen geven om uit deze nare situatie te geraken.
Nog veel suc6 Wil!

Ik zou met quatar airways gaan. Het reisbureau heeft ook al geinformeerd bij de KLM maar daar hebben ze dezelfde regels.

Nou ga er toch eens achter horen ofdat dit allemaal maar kan,de mensen weigeren aan boord omdat ze lichamelijk gehandicapt zijn en een begeleider nodig hebben.(word vervolgd)

Dit schijnt dus te mogen. Het is zelfs een europeesche wetgeving.

Gehandicapten

Luchtvaartmaatschappijen kunnen mensen met een handicap alleen weigeren om veiligheidsredenen of als het vliegtuig of de deuren niet groot genoeg zijn. In sommige gevallen kan de luchtvaartmaatschappij eisen dat de gehandicapte persoon wordt begeleid. De luchtvaartmaatschappij moet de persoon binnen 5 dagen na de boeking hiervan op de hoogte brengen

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/luchtvaart/passagiersrechten-luchtvaart

Dit hebben ze niet gedaan, dit hebben ze pas een maand later telefonisch gedaan.Heb je dat niet vermeld bij het boeken van je tickets,dat je speciale assistentie nodig hebt tijdens het instappen/uitstappen?

Passagiers met beperkte mobiliteit
Passagiers met een beperkte mobiliteit kunnen beroep doen op assistentie, mits aan de voorwaarden van EU Verordening 1107/2006, en meer bepaald de noodzaak tot voorafgaande aanvraag, is voldaan.

a) Definitie
Een “passagier met beperkte mobiliteit” is iedere persoon wiens mobiliteit bij het gebruik van vervoer beperkt is ten gevolge van een lichamelijke (zintuiglijke of locomotorische, permanente of tijdelijke) handicap, een intellectuele handicap of stoornis, leeftijd of enige andere oorzaak van handicap, en wier situatie vereist dat hij/zij passende aandacht krijgt en dat de aan alle passagiers verstrekte diensten aan hem/haar worden aangepast.
b) Voorafgaande aanvraag
Om beroep te kunnen doen op de hierna vermelde assistentie onder c) en d), dient de passagier bij het maken van de boeking, of zo snel mogelijk na het bekend worden van de noodzaak tot assistentie, of uiterlijk 48 uur voor het vertrek, melding te maken van de noodzaak tot assistentie. Hierbij moet de passagier alle noodzakelijke informatie verschaffen over de aard van de handicap, door middel van het formulier “ASST”.
De volgende categorieën worden gehanteerd:

• “WHR”: persoon die kan stappen en trappen doen, maar assistentie nodig heeft omwille van de lange afstand van de verplaatsingen op de luchthaven;
  • “WHS”: persoon die kan stappen, maar geen trappen kan doen;
  • “WHC”: personen die zich met een rolstoel verplaatsen of niet zelfstandig kunnen stappen;
    Het ontbreken van een tijdige voorafgaande aanvraag kan aanleiding geven tot improvisatie en vertraging bij de inscheping, of zelfs tot instapweigering.
    c) Assistentie op de luchthaven
    Het beheersorgaan van de EU-luchthaven, of de door deze luchthaven aangeduide instantie, staat in voor de assistentie aan passagiers met beperkte mobiliteit, van het ogenblik dat zij aankomen op de luchthaven tot op het ogenblik dat zij plaatsnemen in hun vliegtuigplaats. Meer bepaald is assistentie mogelijk bij de verplaatsingen in de luchthavengebouwen, het inchecken, het vervullen van de emigratie-, douane- en veiligheidsverplichtingen, het aan boord gaan van het luchtvaartuig, e.d. De passagier dient de procedure te volgen die is voorzien door het beheersorgaan van de luchthaven

Dat weet ik en er is ook rekening gehouden dat ik met een rolstoel in en uit geholpen word. Maar ik moet een begeleider meenemen. Ik kan alle hulp krijgen voor in en uit het vliegtuig te kunnen, maar nogmaals ik mag niet alleen reizen zonder begeleiding.

Nou ik ga ff een enquete maken in de stamtafel,ff zien ofdat er mensen zijn die wat raad kunnen geven,Wil!

Is goed, ik heb een advocaat aangeschreven met diezelfde vraag of t wel mag ja of nee. Want ik heb mijn twijfels. Ik denk niet dat er geen mensen bestaan die ooit niet alleen gereist hebben en die in dezelfde omstandigheden zit als ik. Dat kan ik mij niet voorstellen. Als de advocaat zegt dat dit niet mag heb ik een zaak. Zoniet dan maar toch naar het reisbureau om te vragen of hun ervoor kunnen zorgen dat iemand me begeleid. Of ik moet hier iemand kunnen vinden :slight_smile: