Ik heb een lichamelijk handicap, en omdat ik niet kan lopen maak ik gebruik van een handbewogen rolstoel
Mij is het volgende overkomen: Een maand geleden heb ik een reis geboekt voor een maand naar Bali.
Kort daarna hebben ze de reis voor mij geboekt, en de vliegtuigmaatschappij waar ik mee zou vliegen geïnformeerd dat ik ga vliegen en of ik hulp kan krijgen om in en uit het vliegtuig te gaan.
Alles bleek in orde te zijn, tot dat ik twee weken geleden een telefonisch bericht kreeg van een maatschappij (welke weet ik niet meer) die allerlei informatie vroeg over mijn handicap.
Ze vroegen of ik kon staan, en zo nee hoe ik me dan zou verplaatsen als wat zou gebeuren in het vliegtuig, mocht er wat gebeuren.
Ik heb aangegeven dat ik niet kan staan of lopen.
Ze zouden hier nog op terug komen.
Afgelopen week hebben ze mij terug gebeld met de mededeling dat ik geweigerd ben om te vliegen.
Hun rede was dat ik mij niet kon verplaatsen als er wat zou gebeuren.
En als ik een begeleider mee zou nemen, dan zou ik wel mogen vliegen
Maar ja dat is voor mij geen optie, omdat de reis voor mij dan wel heel erg kostbaar word.
Ik heb het reisbureau geïnformeerd, en die waren net zo verbaast als ik.
Nu is mijn vraag is er iemand die mij wilt begeleiden tijdens de heen en terug reis.
Mijn plan is om in oktober op vakantie te gaan tot november.
Het persoon hoeft verder niets te doen, alleen mij te begeleiden.
Het zou toch zonde zijn als mijn reis waar ik jaren voor gespaard heb niet door zou gaan om deze rede.
Ik ben 24 jaar niet op vakantie kunnen gaan, en nu is er eindelijk een mogenlijkheid, en door deze regel zou ik niet kunnen gaan.
Wie helpt mij…