Rolstoel mee in vliegtuig

Mijn man besloot pas nadat we de tickets voor vliegreis new york gekocht hadden dat de rolstoel mee moest (slecht ter been door hersenbloeding)
Nu hebben we de tickets bij govolo.nl gekocht, maar reizen met KLM. We zitten nu in een beetje heen en weer gedoe Klm zei : om aan te vragen dat de rolstoel mee mag moe je bij govolo zijn. Uiteindelijk vroeg govolo het aan, werd het alleen op onze terugreis bijgeschreven. Nu ben ik al weken bezig en word ik van kastje naar muur gestuurd. Govolo zegt wij hebben voor heen en terugreis aangevraagd, dus je moet nu bij KLM zijn en KLM zegt nee hoor het is alleen voor terugreis aangevraagd jullie moeten bij govolo zijn. Moeten we nu het risico maar nemen en de rolstoel (handgeduwd, dat wij zelf kunnen hiervoor hebben we geen service nodig) zo meenemen of komen we dan alsnog in de problemen.
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb zelf pas 1 x gevlogen en toen is het inderdaad door het reisbureau geregeld. Maar als ik jou was, zou ik gewoon zelf contact opnemen met KLM en alles tot in detail met hun afspreken en Govolo er buiten laten. Dan komen de KLM en jullie zelf niet voor verrassingen te staan. Het is uiteindelijk toch Klm die bepaalt wie en wat er mee gaat in het vliegtuig. Mijn ervaring met KLM op dit punt: prima geregeld ! Sterkte en hopelijk een hele fijne vakantie.

1 like

Hallo Silviad,

Bel even met KLM Cares. Hun telefoonnummer is op de website van de KLM te vinden. Een link naar KLM Cares vind je hier. Ik vlieg regelmatig met KLM Naar Thailand en zij doen nooit moeilijk over het meenemen van een rolstoel. Deze moet uiterlijk 48 uur van tevoren aangemeld worden. Zij zetten dat dan in de computer.
Het is mij al eens overkomen dat het er niet in stond. Een foutje van de KLM. Maar toen namen ze mijn elektrische rolstoel ook wel mee.

Groetjes en tot ziens in Thailand.:vak02:

1 like