In Canada zoek je best meteen een goede outfitter-zaak.
Er zijn verschillende middelen om water te zuiveren.
Chloor wordt het meeste gebruikt maar helpt niet tegen Giardia.
Jodium helpt echter wel tegen Giardia en is smaakloos. (toch die dat ik gebruikte)
Er zijn weer verschillende middeltjes die jodium bevatten.
Hoe oud zijn je kinderen? Ga je ook veel wandelingen maken?
Als ik kinderen had zou ik er voor kiezen om 3 of 4 gebieden te bezoeken.
Als je telkens maar 1 of 2 dagen ergens verblijft en dan weer verdertrekt, gaan ze het meeste snel vergeten.
In diverse nationale parken zijn er ook kleinere wandelroutes. 15 minuten, 20 minuten, half uurtje, allemaal mogelijk. Bij aankomst even bij het bezoekerscentrum langs voor info over alle mogelijke routes.
Er zijn volop kortere, net te zware trails die ook voor kinderen goed te doen zijn. zoals b.v. bij Banff:
Tunnel Mountain Trail, 2,3km. 260meter hoogteverschil
Bow River Hoodoo Trail, 5 km, 60meter hoogteverschil
Johnson Lake Trail, 3km. geen hoogteverschil
bij Lake Louise:
Louise Creek trail, 2,8km., 200m hoogteverschil
Lake Agnes Tea House trail, 3,4km, 350m hoogteverschil
Het leukste voor de kinderen zijn de zg. āinterpretive trailsā, waarbij onderweg van alles wordt uitgelegd over de flora en fauna van het gebied.
Je kunt ze vinden op:
Nog wat 'huishoudelijke" dingen:
Wat is het makkelijks te regelen mbt de stroom voorzieningen.
Je hebt in Canada zover ik weet dus 110 V met een speciale stekker.
Je wilt natuurlijk je foto/camera en laptop wel opladen.
Zijn er handige compacte transformators te koop ?
Recente apparatuur is ook geschikt voor 110V. Kijk even na of het op de opladers staat vermeld. Als dat zo is heb je alleen een āCanadeseā stekker nodig, verkrijgbaar bij o.a. Blokker en ANWB.
Klopt, en meer heb je voor je laptop ook niet nodig aangezien er tussen de stekker en je laptop een transformator zit die ook 110V aankan. Voor fotoapparatuur wil het nog weleens verschillen (hangt van je toestel af). Leidend is of je apparatuur voorzien is van een 110 - 220 V / 50 - 60 Hz transformator. Zoniet, dan heb je een omvormer nodig om het spul op te laden.
Wie weet er raad met DSI in Canada. Mijn inziens werkt dit niet.
Als ik de stekker begrijp kan het alleen met 220 volt.
Dus wie heeft er ervaring met een DSI opladen in Canada.
De kinderen zullen er dankbaar voor zijn
:kus:
Mijn dochter had hetzelfde probleem. Ik heb een aantal jaren geleden een omvormer (kleintje) gekocht die van 12V naar 220 gaat. Kun je dus gebruiken via de sigarettenaansteker in de auto. Probleem opgelost want werkt dus ook in Canada.
Als enkel de Gameboy een omvormer nodig heeft, is het wellicht goedkoper om een aparte adapter daarvoor aan te schaffen die 110V aan kan. Aan de andere kant kan die 12V->230V omvormer ook nog in Europa worden gebruikt voor de autovakanties. Kwestie van afwegen.