wie was er in Pakse ?

ken het noorden van Laos en Vientiane,maar wil nu eens naar het zuiden van Laos,heeft iemand ervaringen daar ?

Het zuiden van Laos is fantastisch. Veel meer te zien en doen dan in Vientiane en omgeving of het noorden (als je geen motorfiets tour onderneent) Pakse, Savannahket, Champasak prachtig. Wat mij ook opvalt is dat de mensen er vriendelijker zijn dan in het noorden. Historisch sites als Vat Phu, natuur Beloven plateau of de 4000 eilanden maar ook gewoon in de stadjes, eten langs de Mekong of een wandeling langs oude koloniale woningen. Het zuiden heeft geschidenis die je zien kunt. Zeker de moeten waard in mijn opinie.

Ps. Dat jij het noorden van Laos KENT lijkt mij lichtelijk overtrokken. Wellicht ben je er geweest op een vakantie.

lol2 hehe grappige mensen, net als m’n zus “we zijn in de Domenicaanse op vakantie geweest en in Mexico, we hebben Midden Amerika nu wel gezien”

Maar goed, Pakse staat in zn kinderschoenen van toerisme, verwacht er dus geen uitgebreid nachtleven zoals in Pattaya, er is best wat te zien (oa het Vat Phu-complex) en je kan er prachtige rondritten maken. Erg leuk is er om een moto’tje te huren en op zoek te gaan naar watervallen, de tochten zijn vaak leuker als de watervallen…

alleen oppassen dat je niet zonder benzine valt en moet uitkijken naar een bereidwillige pick-up om je mee te nemen (zoals ondergetekende voor had…)