22 Maart vertrek ik met een groepje naar Ried in het Zillertal. Sowieso zijn we nog op zoek naar een beginnend board(st)er of skiester om zich bij ons te voegen, maar andere deelnemers zijn ook nog welkom.
Zelf ben ik 31, ervaren skiër, en woon in Den Haag, ook afgelopen jaar ben ik met een groepje Nederlanders en Belgen gaan wintersporten en dat was erg gezellig.
De kosten voor het appartement zijn vrij laag, waarschijnlijk ongeveer 350 euro p.p., inclusief skipas voor het hele gebied.
Wil je meer weten of wil je graag mee, ik hoor het graag. Op facebook kun je nog wat extra informatie vinden: Wintersport | Facebook
ik kom net terug uit Oostenrijk…de sneeuw is aan het smelten hoor. Ik zou het weerbericht in de gaten houden en enkel gaan als de temperaturen nog dalen in de nacht anders kun je na 13 uur al van de piste wegens bagger sneeuw. Of naar een hoger gelegen gebied gaan.
Vaak genoeg over ijsplaten en natte modder geskied in Duitsland (stukje klunen tussendoor), op zijn tijd vind ik dat geen probleem. Op de berg zijn de condities nog wel aardig denk ik, sowieso kunnen we ook naar de HinterTuxer gletsjer uitwijken. Waar was je geweest in Oostenrijk?
Brixenthal en iets verder hogerop. In de ochtend ging het nog maar rond 13 uur was het redelijk papperig op een paar zwarte pistes na, aan de oostzijde van de berg in de schaduw. Iets verder Oostenrijk in naar wat hoger gelegen gebieden was het iets beter maar je merkt dat de lente ook daar heeft ingezet. Maar het kan nog veranderen natuurlijk. Een paar nachten goed vriezen en je hebt weer goede sneeuw. Stikt er van de sneeuwmachines overal. Wij hebben in de middag in de korte broek en tanktop door het bos gewandeld zo warm was het afgelopen week. (in het dal uiteraard)