Wie Kent Het Hotel Grand Uysal?

Hallo!

Wij gaan 10 juni naar grand Uysal in Alanya (obagol).
Wie is hier eerder geweest?? En Hoe beviel het daar??

Wie kan mij vertellen hoe het strand e.d. is?
En wat er in de buurt te doen is? (ook leuk voor kinderen van 3 en 5)

En hoelang de transfer duurt?? want de een zegt 2 uur en de andere 3!

Groetjes Evelien

Hey Evelien,

Wij zijn er 2 jaar geleden geweest. Erg leuk hotel. Grote, mooie kamers. Wij zaten aan de straatkant, in eerste instantie wilden we een andere kamer van wege het geluid van auto’s die toeterde naar het benzinestation aan de overkant, maar we hadden ons (gelukkig) toch nog bedacht. Het was echt grappig om te zien wat er allemaal voorbij komt daar.
De andere kamers kijken op het zwembad, de zee en het naast gelegen hotel Grand Kaptan. Bij het zwembad is een kinderbadje. De kamers op de hoeken van het hotel (kamer die wij hadden) hebben 2 balkons, de andere kamers 1 waar je lekker op kunt zitten.
De hele dag is er een animatieteam bezig voor (de grote en) kleine kinderen. Er wordt gevolleybald en er wordt waterpolo gespeeld. Voor de kleine kinderen is er miniclub waar ze kunnen knutselen enz. en in de middag worden er spelletjes voor hun georganiseerd. Ontzettend leuk. De obers waren toen erg aardig, maar de bazen erg streng. Het eten is goed, niet bijzonder maar goed te eten. Het strand 2 minuten lopen door een tunneltje onder de weg door. Op het strand vind je geen zand zoals in veel reisgidsen staat geschreven maar eerder fijne kiezeltjes of grove zandkorrels, het is maar hoe je het bekijkt. Het zand is ontzettend heet, misschien is het een tip om surfschoentjes mee te nemen.
Op het strand is ook een beachbar.
Naast het hotel was 2 jaar geleden een restaurantje van een man en zijn vrouw, voor heel weinig geld kon je daar ontzettend lekker eten, tussen de middag bijvoorbeeld.
Aan de weg langs het strand stopt de dolmus waarmee je naar het centrum van Alanya kan. Op loopafstand vind je het nieuwe centrum in opkomst Oba. Ook erg leuk om gewoon is te kijken, het gaat er daar wat gemoedelijker aan toe dan in Alanya zelf. Het hotel heeft ook een klein binnenzwembad en er is een masseur aanwezig.
Het hotel wordt dag en nacht bewaakt. Er wordt gezegd dat je geen buiten het hotel gekocht eten en drinken mee mag nemen naar de kamer maar wij hebben ondervonden dat dat geen enkel probleem is. Het winkeltje in het hotel is in verhouding behoorlijk duur, dus wij gingen boodschappen halen aan de overkant.
Hopelijk heb je hier wat aan als je nog meer wilt weten stuur me gerust een mailtje!

Groeten, Ellen
ellengeerts12@hotmail.com

Ik was de transfer vergeten: wij hebben 3-3,5 uur in de bus gezeten. Het is een beetje afhankelijk van wanneer je uit de bus wordt gezet. Wij als bijna laatste.

Hoi Ellen !

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

e.e.a. is verandert in Grand uysal
Wij hebben namelijk All-inclusive geboekt, dus hopelijk geen gesjouw met boodschappen (op de gebruikelijke dingetjes na)

Weet je toevallig of de miniclub nederlandstalig was??

Groetjes Evelien

Toen waren er 4 broers die de animatie deden, één er van sprak een beetje NL. Dit kan inmiddels ook weer veranderd zijn natuurlijk.

Hoi,

wij zijn ook net geweest (tweede week mei) en het was de eerste keer Turkije. Om met de conclusie te beginnen: fantastich hotel. Wij waren met 4 volwassen en 2 kinderen (9/11) en niemand heeft ook maar een moment van verveling gehad. Personeel enorm service gericht en aardig. Kamers schoon en op verzoek elke dag schone handdoeken. Eten prima, zeker als je van salades in alle vormen houdt. Bedienend personeel perfect, aardig en altijd in voor een vrolijke noot. Animatieteam super, zowel voor pa/ma als de kids. Spreken weinig nederlands maar doen echt hun best en kinderen speken nu eenmaal de taal van plezier. Leuke kapper (wel ned.), winkeltjes etc. Receptie personeel aardig, maar spreekt slecht eng/duits. Maar blijven behulpzaam. Zwembaden en facilititeiten goed. Wij vonden het strand iets minder, maar dat kwam mischien omdat het zwembad zo goed was. Wel een bar en alles inclusief. Je moet wel voor de ligstoelen aan het strand betalen, bij zwembad niet. 's avonds leuke animatie en heerlijk borrelen nabij de bar. Ook de snack en koffie met gebak aan eind van de middag is super. Twee keer buiten eten gehad met bbq-en en soort van wokken. Let op de chefkok, een echte grappenmaker en kindervriend. Ik zou niets negatiefs weten te verzinnen van het hotel. Okay ik hoorde mensen om pindakaas vragen en dat is er niet, maar ja je bent immers in Turkije. Moet ik iets “negatiefs” melden dan is het de omgeving. 10 meter na je hotel (waar je ook kijk) is het al niet veel meer. Overal lijkt men te bouwen. Maar blijf je binnen de terreinen van het hotel, dan heb je ook daar geen last van. Naar de stad is eenvoudig, de bus stopt voor aa het hek, tevens 1 dag per week markt, op 200 meter. Daar is kleding nog goedkoper dan in de stad.

Ik wens je een goede vakantie, aan het hotel zal het niet liggen.

Mocht je bennie van het animatieteam zien, doe hem de groetjes!

Vergeet ik ook bijna de transfer, wij kamen 05.00 op vliegveld aan. We reden in 2.00 uren en waren bijna laatste uit de bus. Chaufferur stopte niet voor een comerciele break. Is best lang, maar ja, je hebt iets om naar uit te kijken. Kijk ondertussen eens welke vreslijke hotels men aan het bouwen is. Enorme kollossen in de natuur.