Wie kan ons helpen met een 15 dagen reis te plannen in west america(camper)?

Hallo allemaal

Misschien kan iemand ons helpen om zo goed en effiecient onze reis te plannen. Wij vliegen op 25 april 2014 maar San fransisco en vliegen op 10 mei 2014 weer terug maar nederland. Dus we hebben Ongeveer 15 camperdagen.
Wij zijn zoals al gezegd met een camper die we op 26 april oppikken in San Fransisco En dan…eigenlijk willen we alles wel zien zoals las vegas en alle bekende parken, death valley en alle andere bekende plekken.
Maar zoals ik al op dit forum heb gelezen is dit eigenlijk onmogelijk, maar wel onze wens.
Wie heeft voor ons een mooie en efficiënte ideeen om onze reis tot een fantastische ervaring te maken. Oja we reizen met 2 kinderen 15 en 17 jaar.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

Hoi,

Leuk vooruitzicht hebben jullie!
Weet je wat een goed hulpmiddel is om te kijken over hoe veel kilometer het gaat wat je zou willen doen? Ga naar Google Maps en start in San Francisco. Ga dan van park naar park dat je zou willen bezoeken (in een logisch rondje natuurlijk) en noteer dan de afstanden. Tel ze bij elkaar op je zult zien dat je zo op een paar duizend kilometer zit. Met 15 dagen ben je dan elke dag een paar honderd kilometer aan het reizen, daar moet je wel rekening mee houden. Ik wil alleen maar uit eigen ervaring zeggen dat de VS groot is en dat afstanden op de kaart anders zijn dan in de werkelijkheid. Naast dat rijden wil je natuurlijk ook wandelen, boodschappen doen, rusten, camping zoeken etc. etc.
Je kunt mijnsinziens beter een of meerdere parken niet doen en wat langer bij de andere blijven.

Ik weet niet of jullie weer vertrekken vanuit San Francisco, maar dan zou een rondje kunnen zijn:

San Francisco - Yosemite - (eventueel via Sequia NP / Kings Canyon NP (is wel aanzienlijk om en kost veel tijd door kronkelende bergweggetjes, maar wel de moeite waard) naar Death Valley NP - Las Vegas - Zion NP - (eventueel Bryce NP) - Grand Canyon NP - Joshua Tree NP - LA - en dan via Highway 1 terug naar San Francisco.

Ik denk dat dit al een hele klus gaat worden in 15 dagen, maar mocht je tijd over hebben dan kun je na Bryce NP altijd nog de noordelijke lus maken: Capitol Reef NP - Arches NP - Canyonlands NP - Monument Valley en dan naar de Grand Canyon.
Ik zou met z’n allen rond de tafel gaan zitten en opschrijven wat je absoluut graag zou willen zien en daar dan ook de tijd voor nemen en je route op plannen. Maak alternatieven voor als je tijd over hebt of te kort komt.
In de meeste Nationale parken kun je minimaal 1 hele dag wandelen en doorbrengen. Zeker als je een beetje van wandelen houdt.
Het zou kunnen zijn dat sommige (berg)wegen rond die tijd nog gesloten zijn, misschien goed om even uit te zoeken.

Misschien ook een idee om naar een aantal websites van reisbureau’s te kijken wat bij hun 15 daagse reis in het westen van de VS inhoudt, dan krijg je een beetje een idee wat je binnen die tijd allemaal kunt doen. Het plannen van zo’n reis is vaak al heel leuk, dus veel plezier daar mee!

Mocht je nog concrete vragen hebben nadat je voor jezelf een route hebt bepaald, dan kun je ze natuurlijk altijd stellen :slight_smile:

Groeten,
Stefan

Persoonlijk denk ik dat dat de Tioga Pass eind april nog wel gesloten zal zijn, dus ben bang dat van Yosemite naar Death Valley niet zal gaan lukken. :frowning: Wat het alternatief is weet ik niet, daarvoor zijn hier betere experts op dit forum.

Anders geeft Stefan wel een mooie route die ik ook zou aanraden voor 15 dagen. De tweede route die Stefan aangeeft is echt te lang. Hier hebben wij ongeveer een maand geleden 28 dagen over gedaan met een huurauto (ruim 6.000 kilometer) en we hebben daarvan elke dag goed gebruikt. Wil je een beetje een idee krijgen hoe alles er uit ziet, dan kun je eventueel de blog bekijken die wij hebben bijgehouden tijdens onze reis: http://www.daviddevogel.nl/blog/