wie kan mij raad geven

U kunt ook lezen (in het Engels, helaas) wat er moet gebeuren wil je een working permit verkrijgen in Thailand. Lees en doorzoek de site van Siam Lawyers in Bangkok,zij kunnen je daarbij helpen, zo je wilt, veel van de Thaise wetten zijn afgeleid van de Engels talige landen, zoals USA, UK, Australie.

Dat is een heel intressante site ebos
Dank U wel daarvoor hier kunnen we al veel zien

Vijf jaar kunnen onderhouden?

Punt 2 Waar heb jij deze vreemde niet kloppende info vandaan? Heb je dit uit eigen ervaring of van websites?

oei is die info niet goed dan ? in ieder geval heefd mijn vriend nu al problemen met die thaise want zij steld haar wetten en ze controleerd hem op alle vlak dus geen vrijheid meer

sorry hilde
maar snap niet dat je bij zo,n vent blijft
hij bedondert je nu al en je gaat er in mee.
liefde maakt denk ik inderdaad blind.

erbij blijven doe ik waarschijnlijk niet maar ik wil hem nog wel helpen en steunen in zijn droom

En wat met jou dromen Hilde?
De korte pijn sla deze bladzijde in je nog jong leven om,en laat hem zelf zijn problemen oplossen.

hi zo jong ben ik nu ook niet meer he maar ik ben wel van plan om mijn droom ook waar te maken .Dit jaar ga ik zeker al voor 1 maand naar thailand om alles te leren kennen .En ook zien of ik daar me goed kan voelen

Je dromen moet je jezelf waar maken hilde .
Ik ben ook niet jong meer
kwam hier ook met mijn hele gezin met mijn dromen
ben nu ook alleen hier alles kwijt geraakt hier
ben gescheiden naar 34 jaar huwelijk
heb mijn zoon 2 maanden geleden verloren was pas 28 jaar.
Zelfs mijn hond ben ik hier kwijt geraakt
al mijn dromen zijn een grote nachtmerrie geworden
maar ga nu mijn eigen dromen waarmaken alleen hier
. Zo man is het niet waard hij moet zijn dromen waar maken
en in mijn ogen is hij egoisties denkt alleen aan zichzelf.
Het is duidelijk dat jij niet in zijn dromen past.
Maak je eigen dromen waar meid.
Niet van een ander zal niet gaan werken
ik spreek uit ervaringen van vrienden die dat ook dachten.
De een zijn droom werd de ander zijn nachtmerrie
denk goed naar wat je doet meid
want voor een vrouw alleen is het niet gemakkelijk
in thailand en in 1 maand leer je de cultuur
niet echt kennen dat heeft wel meer tijd nodig
wens je veel wijsheid

was je met een thaise getrouwd?

nee hilde met een nederlander 36 jaar
hij verliet hij mij hier ook 2 jaar geleden voor een thaise.
waar hij 8 maanden een verhouding mee had
nu is hij alleen 36 jaar naar de klote gegooit voor niks.
alles kwijt zijn hele gezin…

dus je bent een vrouw?

ja hilde ik ben een vrouw

Nu lees ik het een en ander zo links en rechts over het internet… maar betreffende uw 28 jarige zoon die u hebt verloren is dat dan toevallig wat ik heb gelezen omtrent een 28 jarige Nederlander die zichzelf heeft verhangen in een politiecel te Koh Samui maar onderweg naar het ziekenhuis is gestorven.

Nu gebruik ik tegenwoordig een nieuwe account & naam en u ook vermoed ik gezien uw manier van schrijven etc mij bekend voorkomt plus dat uw afsluit met de naam Riekie, maar dan is het inderdaad zeer vervelend voor u gelopen als ik de jaren terug tel en ik mijzelf natuurlijk niet vergis maar vermoed dat ik het wel aan het rechte eind hebt.

het is gedaan met mijn vriend nu en hij gaat niet naar thailand waarom weet ik niet het leven geefd geen zin meer zegd hij maar morgen ga IK mijn reis gaan boeken naar thailand en dan kijken op internet voor een gast huis daar

vertrokken HIJ is verstrokken naar thailand op 3 maart voor zeker 1 jaar naar zijn thaise .Nu ben ik benieuwd hoe lang hij het zal volhouden want zijn vrijheid is hij nu kwijt daar hij niets mag doen van haar hij moet mooi haar regeles volgen anders is er ambras
Mijn leven ga ik nu opnieuw organiseren en mijn reis voor dit jaar mooi beginnen plannen zonder hem

Ik sta er van versteld dat niemand er bij stil staat, dat een koppel hier verzwijgt ten opzichte vd Thaise vrouw dat ze een relatie hebben en erachter willen komen of de thaise vrouw wel betrouwen is enkel en alleen maar om hun doel, te leven in Thailand mogelijk te maken. Volgens mij is dit wel duidelijk een geval van de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Wie zijn hier nu eigenlijk de potentieele bedriegers???

Ik zie dat het bericht al even geleden geplaatst is maar ik sta versteld hoe naïef iemand kan zijn. Als ik een bedrijf in Nederland wil starten doe ik dat toch niet samen met iemand waarvan ik niet eens weet hoe zijn of haar leven er uit ziet. Getrouwd/Kinderen/Ervaring enz. Aan een onderneming beginnen in Thailand heeft misschien wel veel voordelen, maar 1 nadeel kan soms zwaarder wegen als 50 voordelen. Het is denk ik zaak dat jouw vriend eerst de roze bril afzet en zaken eens goed op een rijtje gaat zetten. En misschien nog wel belangrijker, uitzoeken hoe wonen en zaken doen in Thailand echt werkt. Maak eens een afspraak bij Asianproperties, misschien dat die meer kan vertellen. Tips op een forum is uiteraard goed. Maar voor zoiets resoluut is het beter om met iemand om tafel te zitten die er echt verstand van heeft en in jullie eigen taal goed uitleg kan geven. In ieder geval veel succes en hoop dat jullie een overwogen beslissing gaan maken.

ja dat was mijn zoon
alleen het verhaal klopt niet wat ze schrijven
maar daar ga ik hier niet op in