Wie kan mij helpen met info emigreren naar thailand en wat moet ik regelen

de bedoeling is om midden 2024 samen te gaan wonen in thailand met vriendin na vroeg pensioneren
echter weet ik totaal niet wat ik moet gaan regelen en waar
welke documenten heb ik nodig
welk visa en meer wie kan mij enigzinds verder helpen

1 like

Hi! Wat een mooie plannen om naar Thailand te verhuizen na je pensionering!

Helpt het volgende voor je?

1. Visa: Als je van plan bent om langdurig in Thailand te blijven, kun je kijken naar het Retirement Visa (Non-Immigrant O-A of O-X), dat speciaal is voor gepensioneerden. Dit vereist meestal dat je aan bepaalde financiƫle voorwaarden voldoet, zoals een banktegoed of een maandelijks inkomen.

2. Documenten: Zorg ervoor dat je een geldig paspoort hebt, en mogelijk ook een geboorteakte, een bewijs van je pensioeninkomen en een gezondheidsverklaring. Je kunt voor de zekerheid alvast contact opnemen met de Thaise ambassade om precies te weten wat je nodig hebt.

3. Verzekering: Voor sommige visa, zoals het Retirement Visa, heb je ook een ziektekostenverzekering nodig die dekking biedt in Thailand.

4. Belastingen: Check ook hoe het zit met belastingregels. Sommige landen hebben belastingverdragen met Thailand, zodat je niet dubbel belasting hoeft te betalen.

5. Huisvesting: Wil je eerst huren of kopen? Het kan slim zijn om in het begin iets te huren zodat je de omgeving leert kennen voordat je je definitief ergens vestigt.

6. Lokale hulp: Er zijn ook veel Facebookgroepen en fora waar je nuttige informatie kunt vinden van mensen die al eerder zijn verhuisd naar Thailand. Daar kun je vragen stellen en ervaringen delen met anderen die dit proces al hebben doorlopen.

Ik hoop dat dit je alvast een beetje op weg helpt? Succes met de voorbereidingen :blush:

Laat je nog weten hoe het gaat?

2 likes