Wie kan me vertellen over Flores en de Molukken?

Ik wil graag naar de molukken, Kai archipel. Wie is hier geweest en kan mij hier iets meer over vertellen? oOk wil ik naar Flores. Is het de moeite waard om dit eiland in combinatie met Rinca en eindigen met Bali te doen?

Bedankt alvast

Op de Molukken ben ik (nog) niet geweest, maar Flores is geweldig!

Wil je duiken of wil je meer? Wanneer je wilt duiken is het Komodo NP (vanuit Labuan Bajo) een aanrader, echt een van de mooiste plekken waar ik ooit gedoken heb. Ik heb daar gedoken met Reefseekers, zie ook mijn verslag. Helaas heb ik geen manta’s gespot, maar ze schijnen er regelmatig te zien te zijn :wink: Vanuit LB kun je ook leuke dagtrips maken naar Pulau Komodo en Pulau Rinca, om daar de beruchte Komodo varanen te spotten. Ook gaan er vanuit LB boottrips (2d/2n) naar Lombok. (Handig wanneer je terug naar Bali wilt, hoe je niet te vliegen.)

Duiken aan de oostkant van Flores, bij Maumere, is minder bijzonder.

Wanneer je meer wilt dan duiken alleen, is Flores ook the-place-to-be. Ik ben in zo’n twee weken van de oost- naar de westkant van het eiland getrokken, gewoon met het openbaar vervoer. Lange ritten, niet comfortabel, maar o zo mooi! Een stop bij Moni voor de Kelimutuvulkaan mag niet ontbreken. En de anamistische dorpen en warme bronnen rondomBajawazijn ook een echte aanrader. En mocht je meer luxe willen: overal zijn auto’s met driver te regelen, ook voor meerdere dagen.

Selamat jalan!

[quote=“jenny, post:2, topic:37142”]

Op de Molukken ben ik (nog) niet geweest, maar Flores is geweldig!

Dank je wel voor je snelle reactie. Ik ga alleen niet duiken, wel snorkelen. En voor flores heb ik maar een week, met een trip naar rinca. Dus welk deel van flores zou je aanbevelen? Is het westen alleen van flores ook mooi en wat vindt je zo leuk aan Flores als je het vergelijkt met bali of lombok?

Oei, om eerlijk te zijn weet ik niet al te veel van snorkelen op Flores. Soms kun je met de ‘duikboten’ mee… In LB zelf kun je iig niet snorkelen (da’s een haven met bootjes), maar er liggen wel verschillende stranden rondom het stadje waar het mooi schijnt te zijn. Maar ik spreek nu niet uit eigen ervaring!

Aanrader? De boottrip van Flores naar Bali. Zie http://www.peramatour.com/

Wat is mooi aan Flores in vergelijking tot Bali en Lombok? Het is anders! Minder welvarend. Ongerepter. Weinig touristen. Avontuurlijker.

Op Bali heb ik een paar maanden gewoond, dat eiland ken ik (bijna) als mijn broekzak. Bali is voor mij nog altijd een heerlijke plek om naar toe te gaan, ook vanwege vrienden en ‘familie’ (mijn gastgezin) die daar wonen plus alle kindjes die ik les heb gegeven. De meeste bezienswaardigheden heb ik inmiddels meerdere malen gezien, dan beginnen dingen ‘gewoner’ te worden :frowning:

Waarom wil je 3 eilanden zien in een korte tijd? Als het je eerste keer Indonesie is zou ik me tot max 2 eilanden beperken. Ik ben inmiddels (pas?) 4 keer in Indonesie geweest, varierend van 1 tot 6 maanden per keer en ik heb nog steeds maar een (heel) klein deel van het land gezien! Pelan-pelan, ofwel: doe rustig aan.

Ik ben vaak op de kai archipel geweest, kom ook oorspronkelijk vandaan
Kai archipel bestaat uit 2 grote en kleinere eilandjes
De kai archipel staat bekend om zijn spierwitte zandstranden , het zand voelt aan als bakmeel,
kai archpel is makkelijk te bereiken in een dag vanuit jakarta of bali, via Ambon
ook zijn er strandaccomodaties en hotels te vinden daar
Toeristen zijn er nauwelijks, maar weinig, de meeste toeristen zijn molukkers uit nederland die op familiebezoek komen

Teripang: ik lees nu net nogmaals 'ns goed uw bericht en lees inderdaad dat uw afkomst van Kai archipel is. Mijn excuses, ik viel in herhaling…

geef niet 2summer dat je in herhaling viel
en ben je nog uitgekomen wat je zoals wil doen in Indonesie???
Indonesie heeft veel mooie plekken, maar de meesten gaan naar Bali lombok java
terwijl er nog mooiere plekken zijn, tenminste als je gaat backpackenen niet alleen luxe vakantie wil
kijk eens naar www.indonesie.nl goede informatie over indonesie,