Wie kan me helpen met rondreis Thailand?

Beste allen,

Ik ben van plan om met mijn vriendin (beiden 22) een rondreis te gaan maken door Thailand. We wilden eerst Maleisie bezoeken en hebben daarbij grote hulp gehad van mensen op dit forum, dat hielp super. Helaas is Maleisie het niet geworden, maar we willen morgen de tickets boeken naar Thailand en daar wel naar toe!

Ik heb wat dingen opgezocht om te doen, maar wie kan mij extra informatie geven over leuke dingen of dingen de we MOETEN zien?

• Bangkok (fietsen, floating market)
  • Changmai (nachttrein, olifanttocht)
  • Eilanden (nog geen idee welke)

We gaan denk ik zo’n 16 dagen, omdat we allebei beperkt met vakantie zitten en niet een dusdanig budget hebben (al weet ik dat het leven daar niet zo duur is).

Wie kan mij helpen onze reis samen te stellen? Alvast bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,
Pim

Nu ik heb hieronder een schema van 16 dagen geplaatst als voorbeeld!
Dag 1: Bangkok(tempel bezoek oa:Wat Po Wat Aroun alsook grand palace)of een riverexpress boot nemen om de chaya phraya rivier af te varen (tomburi naar Nonthawong)dit om een frisje neus te halen.
Dag 2: Bangkok(floating market,misschien als je op een zaterdag of zondag arriveerd in Bangkok het Chactuchak weekend markt bezoeken?)
Dag 3: Met de bus of trein naar Kanchanaburi,om de riverkwai alsook allerlei musea’s en het begraafplaats van de gesneuvelde in de 2 de wereldoorlog te bezoeken,Hell-pas ook de moeite waard.
Dag 4: Kanchanaburi richting Erawan park met zijn prachtige watervallen etc…
Dag 5: Met trein of bus naar Ayutthaya om oude tempels te bezien(men kan eventueel via bangkok bij een reisbureau deze ééndags trip boeken (prijs dacht rond de 600bath)
Dag 6: Ayutthaya naar lopburi(de apenstad)ligt ongeveer 100km verwijderd van Ayutthaya(of je kunt van Ayutthaya met de trein naar Chiangmai,aan u de keuze)dag:6 Chiangmai:aankomst;wat te zien?de Wat Doi Suthep,Wat Doi Puy,dierentuin(dit ligt allemaal kort bij elkaar(kan men in één dag afhaspelen)
Dag 7: Chiang Mai :omgeving verkennen:Mae Rim(orcideeenfarm,snake farm,olifantenkamp!! Mae Rim ligt niet ver van Chiangmai Verwijderd dus het is te doen om deze actracties tedoen in één dag.S’avonds,lekker eten in chiangmai town daarna misschien de beroemde avondmarkt bezichtigen?
Dag 8:vroeg opstaan om naar Doi Inthanon te vertrekken(deze ééndagexcursies kan men boeken bij een plaatselijke reisbureau)Zoals ik al het gezegd Doi Inthanon,(70km verwijderd van Chiangmai via Chomtong 58km van Cnx)moest men individueel gaan dan kan men in het stadje Chomtong een taxi huren of een motorfiets om de schitterende watervallen met oa:Mae Klang waterval echt adembenemend!men kan daart ook picknicken eventueel (er staan eetkraampjes)vandaar uit het je nog verschillende watervallen,alsook mooie tempels om te bezoeken.S’avonds terug naar Chiangmai.(s’morgens vertrek met vliegtuig naar Bangkok)
Dag 9: Koh Samet(pluspunt echt een mooi eiland en niet ver van Bangkok)germakkelijk te bereiken met de bus(stopplaats Ban Phe)daar neem je de overzet boot naar het Koh Samet eiland.
Dag 10: KOh Samet(jetskieen;bananaboot,rondrijden met quat of motorfiets,gezellig wandelen langs het strand s’avonds’ lekker eten op nog geen twee meter verwijderd van het water.Nadien misschien een pintje of een lekkere massage doen?
Dag 11: Koh Samet:s’middags de boot nemen naar Ban Phe om vandaar uit naar Pattaya of rayong te reizen?
Dag 12: verblijf Pattaya of Rayong?
Dag 13: S’morgens de bus nemen naar Bangkok(uitrusten? een boottochtje op de klongs? lekker massage ondergaan? of stappen naar Kao San Road en halte houden aan de vele eetkraampjes!!
Dag 14:Bangkok:Lumpinipark? fietstocht met Ko Van Kessel,Chinatown bezoek eventueel?
Dag 15: Bangkok:winkelen misschien nog wat tempels of musea’s bezichtigen(Jim Thompson House?)
Dag 16: Moest je een avond vlucht nemen dan kan je(dat doe ik zelf gewoonlijk)na het uitchekken van hotel&guesthouse een bezoekje brengen aan de plaatselijke dierentuin in Bangkok(ben je wel de hele dag zoet!!)Nu dat was het dan,moest je nog wat vragen hebben stelt ze gerust,ikzelf of iemand anders zal met de Thaise glimlach u vragen beantwoorden!!(he he he ben blij dat het erop zit,voel mijn vingers niet meer!)
gegroet:georgessiam.

1 like

Natuurlijk kan men eventueel Koh Samet,Pattaya of rayong vervangen door Hua Hin of Cha Aam? ligt ook niet ver verwijderd van Bangkok!Hua Hin is een levendige vissersplaats, hierdoor zijn er veel visrestaurants en stalletjes te vinden. Er zijn vele restaurants in en om Hua Hin te vinden met een zeer uitgebreid aanbod aan eten. De night market is niet heel erg groot maar wel erg druk en er is van alles te koop.Buiten de stad staat er ook een mooie tempel(23km)namelijk de Wat Monkol.Andere bezienswaardigheden:Elephant village,Hua Hin Safari,Wat Khao Takiap(mooie tempel wel vergeven van aapjes rondom)Klai Kaeng Wonpalace.
Hua Hin is gemakkelijk te bereiken vanaf Bangkok per trein, let op dat je niet per ongeluk het boemeltreintje neemt want die doet er relatief lang over om er te komen en heeft alleen tweede en derde klasse wagons. Vanaf het vliegveld van Bangkok kan je ook met een taxi daarnaar toe hetgeen je dan wel zo’n 1600bath kost. Aircon bus vanuit BKK southern station duurt ongeveer 3 uur, kost 140-165 baht. Ik heb nog wat info geplaatst over Koh Samet bij de reisinformatie subrubriek hier op het Thailandforum! ff dit aanklikken!http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=89914 nog veel suc6 met je voorbereidingen!gegroet:georgessiam

1 like