Wie kan en wil mij helpen??? Wat te doen bij een emigratie

Hallo allemaal,
Voor mij is dit forum een poging om meer informatie in te winnen.

Over een maand of 8-9 is het de bedoeling dat ik ga emigreren naar Turkije. Mijn vriend woont daar en na al die keren afscheid nemen, hebben wij ervoor gekozen om in Turkije een leven te gaan opbouwen.
Inmiddels ben ik er wel achter dat dit niet zomaar gaat ( wat ik overigens ook niet gedacht en verwacht had hoor!!)
Maar ik merk wel dat ik door alle informatie die ik probeer van internet af te halen soms niet meer zie waar ik moet beginnen. Ik weet wel dat ik zo langzamerhand wel ergens een start moet gaan maken. Zeker ook omdat ik over 3 maanden voor een periode van 3 maanden niet in Nederland ben.
Er komt zoveel op me af en ik ben er een kei in om mezelf helemaal gek te maken dat ik alle hulp aanpak die ik krijg.

Zijn er mensen met goede tips, met internet-sites waar ik informatie kan halen of ander soort van informatie/hulp dan sta ik daar voor open. Of weet iemand of er emigratie-bureaus zijn die mij hier bij zouden kunnen helpen.

Alvast bedankt
Groetjes Linda

hoi linda… als je 3 maanden naar turkije gaat mag je daarna 3 maanden het land niet in behalve als je een ikamet hebt.
gaan jullie trouwen? dan is het namelijk veel makkelijker om een visa te krijgen ik ben zelf vorig jaar voorgoed ge-emigreerd dus als je me een pbtje stuurt met al je vragen dan wil ik je overal antwoord op geven

Beste kleine-Elly

Ben jij nog actief op dit forum? Woon je nog steeds in Turkije? Hoe bevalt het je?

Groetjes Sylvia