woon nu bijna 2 jaar in Puebla en ben ook nog geen Nederlander tegen gekomen. ben {nog} niet geregistreerd bij de ambasade.
Waar in Puebla woon je dan? En werk je, hoe is je Spaans hoe heb je het geleerd etc… ?
Ben nieuwsgierig, misschien kunnen keertje meeten onder genot van een Nederlands Heineken en uiteraad de taal.
woon in cuautlancinco, een dorpje in het noorden van puebla{stad}
lijkt me gezellig om iets af te spreken b.v. en el centro. en inderdaad onder het genot van een heineken onze ervaringen te uit te wisselen.
want als ik hier alles zo lees heb ik het een stuk makkelijker gehad met mijn papieren, had dus alleen mijn paspoort bij me{nada mas}, heb me fm2 en ik ben getrouwd. ja, alles is mogelijk hier.
gr. damian.
halo
ik en mijn 2 schaten van kinderen,wonen nu ook in mexico
vera cruz,allende
mijn ouders wonen hier al eerder,zij hebben al een fm3
ik en de kinderen nog niet
wij komen van belgie
veel hebben we nog niet gezien ,maar ik vind het hier al zeer mooi
ben zeer blij om deze site te vinden
:dag:
de taal is wat moeilijk,maar ben volop aan het leren en luisteren naar de mensen en op cd-rom
vele vriendelijke groetjes van dreamgirl:kus:
Hi,
Ik verhuis samen met mijn man in November terug naar Mexico.
Hij is Mexicaans en wij hebben al eerder 2 jaar in Mexico gewoont. Nu wonen we al weer 3 jaar in Belgie (ik ben Nederlander… lang verhaal…) maar we missen Mexico toch te veel.
2 weken geleden gingen we op vakantie bij familie in Mexico en heeft mijn man een baan aangeboden gekregen… En aangenomen!!
Nu gaan we alles dus regelen in 1,5 maand
Moet lukken toch? ![]()
We gaan in Mexico City wonen, waarschijnlijk eerst 2 of 3 maanden bij zijn ouders in Del Valle, en daarna richting La Condesa of in die buurt.
Ik kijk nu al uit naar alle midnight tacos! hmmm tizoncitos! Tacos al Pastor!
Iemand nog tips wat ik voor werk kan doen? Ik kan altijd Engelse les gaan geven, maar dat betaald niet echt goed
Ik zit eraan te denken om freelance Engelse les te geven aan profesionals. Dan kan ik in ieder geval meer aanrekenen dan de magere 8.000 pesos per maand voor 10 uur per dag werken incl. zaterdag…
Anyway… Ik ben heel erg happy dat ik binnenkort naar Mexico terug kan gaan!!
Tot ziens daar allemaal!!
Liefs Sandra
hoy Evy wij zijn Hugo & tinneke komen uit belgië en zijn hier van 3 Mei wij wonen niet in Mexico city maar 800 km verderop in Coatzacoalcos/ vera cruz op 500 meters van de golf ik denk dat we hier de enige belgen zijn michien in coatza nog een paar maar daar hebben we geen conact mee als je niet weet wie waar of mailadres het onze is [EMAIL=“hugo.janssens1@prodigy.net.mx”]hugo.janssens1@prodigy.net.mx we hebben ook en site omdat we een eigen zaak gaan starten
www.hutibabys.com mijn vrouw Tinneke is een poppenmaakster en onze beste klanten zijn de USA dus niet zo ver als van europa als je graag een babbel wil wisselen altijd welkom groetjhes hugo & tinneke hasta luego
Hallo allemaal, zal vanaf januari in Queretaro wonen…leven er daar naast “Vander” nog meer
nederlanders/belgen? Ben benieuwd…
Groet, Rene
Hallo allen, ik woon sinds een jaar in Juarez,en heb samen met mijn partner een Foodbroker-bedrijfje…Ik zou GRAAG in contact komen met mede-landers! En ik heb me wel laten uitschrijven in Nederland,mijn FM3 is onderweg…
Groet DS4
Hallo allemaal, wonen sinds januari nu permanent in Guadalajara na 2 jaar Monterrey. Eindelijk nu verhuisd met de hele familie, en Guadalajara? Is the place to be!
:vak02:
Groeten RS
Hallo een vraagje wat is de reden geweest van de vehuizing ? Ik woon zelf in Cuernavaca en zijn van plan naar Monterrey te vehuizen ik kan daar een zeer goede baan krijgen. Wij hebben ook in het verleden in Monterrey gewoond in Cumbres segundo sector en Mitras centro. Ook woont er een groot gedeelte van de familie van mijn vrouw daar. Ik heb het altijd wel een prettige stad gevonden.Je scheef dat monterrey duur is dat klopt wel maar dat is Cuernavaca ook, een huis van 5000 peso,s vindt je hier ook niet of moeilijk en ver afgelegen.
Groeten
John
:vak02:
PS nog bedankt voor de link dat maakt het wat makkelijker om een woning te vinden daar.
( venta de casas, bienes raices, CLASIFICADOS Inmuebles - Avisos de Ocasión )
Woon ook in Guadalajara, en ben nu een paar keer enkele weken in Monterrey geweest op familiebezoek, maar vind Monterrey niet echt fijn om er te wonen vergeleken met Guadalajara, Op zich heeft Monterrey natuurlijk alles, maar het extreme weer, inderdaad duur, het weinige groen in de stad en ver weg van de rest van het land trekt me die stad niet om er voor lange tijd te wonen. Mijn zwager zit nu ook in Monterrey puur alleen vanwege een goede baan, maar zou als ie een kans heeft ook weer terug willen keren naar Guadalajara om dezelfde redenen. Nu ken ik Cuernavaca niet, mischien dat daar het verschil met Monterrey niet zo groot is vergeleken met Monterrey als het verschil met Guadalajara. En dan kan ik het me goed voorstellen dat het je niet zoveel uitmaakt of je daar of in Cuernavaca woont.
ja, wat moet ik zeggen,als ik heel eerlijk ben en niet te veel zeg dan is Monterrey een mager 6-je en Guadalajara een 8, da heb ik het allemaal nog netjes gezegd…Maar toch succes met je nieuwe baan.
RS
Hallo ik ken zowel wel Guadalajara als Monterrey, ik ben 5 of 6 keer in Guadalajara geweest het weer lijkt een beetje op Cuernavaca alleen het is het iets warmer hier. Het is de enige stad zover ik weet waar de papageien door het centrum vliegen:-) Ik weet ook wel dat het een grote overgang is van hier naar Monterrey daarom ga ik eerst alleen om te kijken hoe het werk bevalt en daarna pas de overstap maken, ook de familieband is voor mijn vrouw wel belangrijk ze heeft ook familie in mexico city wonen maar daar wil ik niet wonen ik heb het wel gezien naar een week :mad: .Ook in mcallen texas heb ik kennissen wonen dat is een stukje dichterbij dan van hier .
Groeten
John
Nou als je bedenkt dat ik eerste 6 maanden solo in GDL heb gewerkt en gewoond, met 1 keer per maand naar Monterrey, dan weet ik wel wat je te wachten staat. Daarnaast is Monterrey extreem heet in de zomer en extreem koud in de winter. Laat ik even niet over de werktijden hebben, want in MTY hebben alle bedrijven een plank voor de kop, van s’morgens 8 tot s’avonds 8 werken die gasten daar en soms wel later. Wel 3 tot 4 uur s’middag lunch, met het gevolg dat je 4 keer per dag verkeersopstoppingen hebt en de daarbij behorende luchtvervuiling. En over luchtvervuiling gesproken, mijn zoon en vrouw waren constant ziek, zelfs vrienden van mij hebben de kinderen constant verkouden of ademhalings problemen, en ik weet ook waarom. Als die industrie eens zich aan de normen zouden houden, zou het nog erg zijn, maar met een cement fabriek die 3 keer de hoeveelheid aan maximale toegestane vervuiling de lucht instoot en daarnaast nog het werkverkeer 4 keer per dag, zul je mij daar niet meer zien. Naast de vele stof die de stad rijk is, poets je je niet alleen de pleuris, maar heb je zelf moeilijkheden om op adem te komen. En met op adem komen bedoel ik ook de stress in die stad, goh wat hebben die mensen een kort lontje, tenminste in het verkeer. Sinds we hier in GDL zijn, is mijn vrouw en zoon aan de betere hand, en vinden we het klimaat aangenaam heerlijk en bijna “Hollands” in het regenseizoen. En iedere dag de eerlijkheid van de mensen die zaken doen in GDL, echt om blij van te worden, Daar heb ik in MTY helaas geen goede ervaringen mee opgedaan. Politie, immigratiedienst, garagehouders, huisjesmelkers, installateurs, banken, gas, water en licht, al die instanties en bedrijven in MTY zijn er alleen maar op uit om je het leven moeilijker te maken (heb ik soms het gevoel) en geen enkel bedrijf wat service en kwaliteit te bieden heeft. En er tegen in gaan, ho maar, dat gaat je je geduld kosten. Daar heb ik sinds ik hier in GDL woon (nu 8 maanden) toch heel andere ervaringen mee opgedaan, zeer positieve ervaringen zelfs. Tuurlijk het is geen Nederland, maar toch ik voel me hier beter op mijn plek dan MTY.
Nou ben ik het toch even kwijt.
Ik zou inderdaad even op de proef gaan, en zoeken naar een baan korter bij huis, of GDL ![]()
Groetjes RS
Ik weet dat Monterrey ook niet alles is ik heb ook vaak genoeg in de file gestaan ( Gonzalitos ) ik werkte toen bij het Hospital San José waar ik nu kan werken is in San Pedro Garza García dat is toch een van de betere gedeeltes van Monterrey.Wat het weer betreft moet ik je gelijk in geven werken zonder aire acondicionado is bijna niet te doen of in de winter zonder cv :mad:
Wat al die huisjesmelkers beteft zoals je het zo mooi noemt dat is hier in Cuernavaca wel het zelfde geen service en kwaliteit ik dacht dat het wel voor heel Mexico zo was.
Het regenseizoen kennen we ook in Cuernavaca ik heb het zelf liever droog maar het is wel goed voor de planten :vak02:
Maar ja het kan nog alle kanten uitgaan.
Goeten
John
Woon nu een tijdje in Queretaro en ben benieuwd of er hier nog meer Nederlanders of misschien Belgen wonen die het leuk zouden vinden om af en toe eens gezamenlijk kop koffie of biertje te drinken en wat ervaringen en tips uit te wisselen. Mocht iemand nog een goede tip hebben qua werk (dat is geloof ik voor velen een probleem) dan hoor ik dat graag ! Geloof trouwens dat het makkelijker is om aan de kust werk te vinden dan in het binnenland of zeg ik dit helemaal verkeerd?
Groet, Rene
Ligt denk ik ook aan in welk richting je werk zoekt. Zelf heb ik niet het idee dat het lastig voor me zal zijn om werk te vinden hier in Guadalajara. Maar als ik aan de kust zou wonen dan weer wel. Dat is toch meestal meer horeca werk e.d. en dat is net waar ik geen trek in heb. ![]()
Daar heb je ook weer gelijk in; gaat er natuurlijk vooral om wie je kent en pas daarna wat je kunt (open deur), tenzij je voor jezelf wilt beginnen maar goed daar heb je ook contacten voor nodig. En aan de kust zal het i.d.d. werk in de horeca zijn…ook niet echt iets voor mij (en vaak ook tijdelijk). Zit te denken om taalles te gaan geven o.i.d. Is het makkelijk om in Guadalajara werk te vinden? Veel succes ! Groet, Rene
Denk dat met taallessen inderdaad makkelijker werk te vinden is in de grote steden als Guadalajara. Er is iemand hier op dit forum die een taalschool in Guadalajara heeft. (Wouter, of ook bekend als gebruiker wstut als ik me goed herinner?) Mischien kun je die contacteren als je meer info hierover wilt hebben.
John, als je het allemaal toch wil weten wat ik vind van Monterrey waarom lees je mijn blog niet: http://rs-goes-mex.blogspot.com/
Lees het stukje “transa” dan is het allemaal wel duidelijk denk ik (wat ik ervan denk) Hoedanook het is zeker beter vertoeven in San Pedro Garza Garcia, maar met huurprijzen van 10.000 pesos en meer (de beter plekken betaal je 30.000 pesos), leven die mensen echt in een “fantasy”. Geen gewone werker, zelfs geen dokter kan dat betalen. Maar goed ik ken je inkomsten niet. De laatste berichten die ik hoorde van vrienden is dat het allemaal wat crimineler geworden is, ook in die buurten. Ik heb Mexicaanse vrienden vanuit MTY die met mij naar GDL verhuisd zijn en niet meer terug willen juist daarvoor. Vooral nu, is de situatie venijnig. maar zoals alles is het maar tijdelijk, hoop ik.
RS