Wie is waar?

Beste Ed,

Heb inderdaad gelezen over die taalschool in Guadalajara; klikt op zich goed. Hier in Queretaro is er ook zeker wel een “markt” voor taallessen maar er is ook veel aanbod. Zit erover te denken om de Teacher Class te doen; een opleiding van 5 mnd. en dan kan je waar je maar wilt (ter wereld) lesgeven. Je leert dus puur om les te geven, de taal moet je natuurlijk goed beheersen. Daarnaast probeer ik veel te netwerken; je weet nooit hoe een koe…etc.
Goed weekend,

Groet, Rene

Nog anderhalve maand en dan vlieg ik naar Tulum om daar te wonen en te werken voor een vriend die per 1 juli een restaurantje opent. Nu ben ik benieuwd of er hier nog meer Nederlanders wonen in Tulum?

Ik zit in Querétaro, wil in augustus aan de uaq beginnen en dus nu volop bezig met het in orde brengen van mijn documenten. Net iets moeilijker als ik dacht!

Ik woon nu tien maanden in Guadalajara en eind augustus verhuis ik naar Mexico Stad.

Nu bijna een jaar in Tijuana, ga nog wel af en toe terug naar Nederland i.v.m. werk. Blijf hier zeker de komende jaren nog en dan zien we wel weer.

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Ik woon sinds 3 jaar in mexico nu. Eerst in Coatzacoalcos gewoon en nu sinds 2 maanden in Playa del Carmen.
Bevalt me allemaal prima in het zonnige mexico. Ik heb inmiddels een FM2 visum.

Wat leuk, behoorlijk veel Nederlanders in het mooie Mexico dus.

Er is ook een facebook groep voor NL´ers in Mex. Wordt veel gebruikt om bijv. samen voetbal te kijken (EK en WK en koninginnedag etc):

https://www.facebook.com/groups/122392287885808/

Hallo allemaal!

Ik woon sinds 2 maanden in Puebla, Ik zou het super leuk vinden om met nederlanders in contact te komen!

Charlotte

hallo allemaal, ik heb me net ingeschreven op dit forum, en wat leuk! Ik woon nu een jaar in Oaxaca, en heb nog geen nederlander ontmoet. Het lijkt me soms wel eens fijn met iemand het mexicaanse te kunnen delen! @charlotte, ik kom wel eens in Puebla, dus misschien leuk keertje af te spreken! gr. brenda

Wat leuk zeg! Eindelijk een nederlandse dicht bij :wink:
Ik hoop dat je snel een keertje langskomt, lijkt me gezellig! Groetjes Charlotte

Hallo allemaal. Ook is er deze Facebook groep voor “Nederlanders in Mexico” deze bestaat al wat jaren maar is misschien minder bekent. Wordt gerunt door mij nadat ik al vele jaren hier op deze site geprobeerd hebt om zoveel mogelijk mensen te helpen de informatie te geven over alles wat betrekking heeft met Mexico. Ga er eens kijken en meld je aan. Hier blijf ik ook uiteraard mijn informatie delen.

Groetjes,
Patrick

Hi!

Ik woon nu sinds 2 weken in Playa del Carmen :slight_smile: Ik ben hier naartoe gekomen voor mijn vriend (hij is Mexicaan) en ben op zoek naar een baan. Ik ken buiten mijn vriend nog niemand hier dus ik zou het leuk vinden om andere nederlanders te ontmoeten!

Groetjes,
eline

Ik ben 26 jaar en woon nu sinds een maand in Chihuahua, Chihuahua. Voorheen heb ik 2.5 jaar in Guadalajara gewoond maar de ouders van mijn vriendin wonen hier. Weer daarvoor heb ik 2 jaar in Barcelona gewoond. We hebben 9 maanden geleden een zoon gekregen en wilden graag dat hij iets mee kreeg van zijn oma en opa hier, en in Januari gaan we 3 weken naar Nederland met hetzelfde doel. Fijn forum!

Zelfs Sinterklaas hebben wij hier georganiseerd in Puebla, Mexico!!! Samen met Charlotte met vriend, Ron met vrouw, Erik met vrouw en dochtertje en natuurlijk ik met mijn vrouw en zoontje en mijn schoonfamilie. Met in het bijzonder mijn vrouw die ons super veel geholpen heeft!!!

Hoi Allemaal,
Ik woon nu reeds 8 maanden in prachtige Playa del Carmen en ben niet ingeschreven bij de ambassade. Er wonen ergens in de honderd NL’s hier in de omgeving. Zelf ben ik eigenaar van http://www.playahouses.com/ en wij bieden appartementen en nuttige informatie in Playa del Carmen aan.

Hiya Allemaal,

Ik woon nu bijna 2 maand bij mn vriendin in the big city (DF, in de buurt van Reforma 222)

Als het een beetje meezit ga ik van de week naar Unam voor wat spaanse les om de zoektocht naar werk in de IT een stuk makkelijker te maken.

Ik zag eerder in deze tread 2 FB groepen en heb me daar ook even voor aangemeld :slight_smile:

De laatste post hier was van afgelopen jaar maar ik hoop dat mensen dit hier toch ook nog een beetje in de gaten houden :wink:

Greetz, Jan

Wat leuk zo’n forum en zo’n topic!

Doordat ik een vriend (geen vriendje vriend trouwens) heb in Mexico (Tequila) die ik al 10 jaar ken, ben ik door gesprekken met hem helemaal lyrisch geworden over het land en de cultuur en natuurlijk het klimaat en het eten… Eigenlijk teveel om op te noemen!
Ik zou graag wat tips willen hebben als beginner wat ik moet doen om daar terecht te komen. Heb geen breed budget, dus een ticket om daar terecht te komen om werk te zoeken moet nog even wachten.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen!

Voor de Nederlanders in Mexico zou ik aanraden je eens op Facebook aan te melden bij deze groep:

In deze groep zitten een kleine duizend Nederlanders, over het hele land verspreid. Via deze groep zijn al heel veel mensen met elkaar in contact gekomen, en er zijn zelfs enkele lokale NL’se verenigingen ontstaan (oa in DF, Cancun/Playa en Queretaro).