Wie is geïnteresseerd in een fotosafari naar de Masai Mara in Aug/Sep 2014?

In mijn opinie is een goede fotosafari het mooiste dat er is. Een paar keer ben ik met de Fa. Louwman van het voormalige Dierenpark Wassenaar op safari geweest. Dat was een belevenis! Helaas zetten ze dit nu niet meer voort. Als je een safari groepsreis wilt boeken, zijn er twee opties:

1. Een betaalbare safari met veel transfers, volle busjes en reisgenoten met weinig geduld.
  2. Een echte safari voor natuurfotografen met langer verblijf op één plek, volop ruimte in de auto en mensen met geduld, maar deze zijn zeer kostbaar, omdat er een beroepsfotograaf meegaat, die niet alleen vrijgehouden moet worden maar er ook nog aan moet verdienen.

Het blijkt moeilijk om medereizigers te vinden voor een echte fotosafari, waarbij je lang op één plak kunt blijven om echt maximaal de tijd te kunnen nemen om te observeren en te fotograferen. Een reis naar de beroemde wildebeestmigratie in de Masai Mara is een lang gekoesterde wens van mij. De oversteek over de rivier is niet te voorspellen en daarom: hoe langer je blijft, hoe meer kans. Daarnaast bieden de Masai Mara en de omliggende gebieden heel veel wild.
Ik heb gekeken naar mogelijkheden om twee weken naar de Masai Mara te gaan, maar georganiseerde fotoreizen kosten ca. 8.000-10.000 Euro voor twee weken. Als je het zelf kunt organiseren dan kan die prijs omlaag naar ca. 5.000 - 6.000 Euro. Er zijn dan wel minimaal 3 geïnteresseerde medenatuurfotografen nodig. Wie heeft evt. interesse? We kunnen dan proberen gezamenlijk een reis samen te stellen.

Hmm.
je kan op elke safari foto’s maken ? Een safari = een reis. Maar id liefst met reizigers die dezelfde intresse hebben, of privé.

TIP:
Vlieg op Nairobi met een leuk geprijsd ticket (± 530 - 620 euro retour inclu taxen KLM vanuit ZWE-ZYR)
Logeer op een betaalbare centraal gelegen plek. (bijv Amazing Kenya Retreat)
Boek een safari die je zelf zit zitten bij een lokale organisatie. (of bij mijn vriend WIll van ‘‘real safari’s’’)

Je bent voor 3000 - 4000 euro zeker klaar voor een super safari.

Groet

.

Dat zijn wel erg extreme bedragen die je noemt.
Dat kan voor minder dan de helft evengoed :slight_smile:

Je kan je reis nog aangenamer en goedkoper maken .
Ikzelf ben eens met en landrover van België naar Zuid-Afrika gereden en ben door 12 parken op mijn eentje gereden .
Als je naar Nairobi vliegt kun je daar ook een aangepaste landrover huren en vertrekken maar . Ga je een pak geld besparen .
Gr jan