Wil graag begin/midden volgend jaar een lange reis gaan maken… Azie, Latijns- Amerika en Afrika staan op mijn lijstje. Werken ter plaatse, vrijwilligerswerk of betaald en dan de mensen en hun cultuur leren kennen.
Zie je je al zitten op een stoffig warm stationnetje in India wachtend op een boemeltreintje? Of helpen een school te bouwen in Afrika? Of misschien in een grote stad werken in een klein restaurant? Of bijvoorbeeld een Peking Express idee, slapen bij onbekenden, kilometers lopen en niet weten wanneer je weer in een schoon bed zal slapen…Geen hotels en zeker geen strandvakantie, maar meer het back to basic idee. Rugzak mee en gaan!
Ben een spontane enthousiaste meid van 22 jaar.
Pluspunt: nooit last van heimwee en niet bang om eens 3 weken geen internet of telefoon in de buurt te hebben.
Heb 5 maanden op een eiland in de Caribbean gewerkt en kan niet meer aan nederland wennen…
Eerst eventjes voor de info? Wanneer zou je weg willen en voor hoelang?
Zo’n reis zie ik wel zitten, Afrika en Zuid-Amerika spreken mij samen met India erg aan. Ik ben 20 jaar en studeer, maar graag wil ik er even tussenuit. Ik heb nog nooit zo’n reis gemaakt maar het lijkt mij een super ervaring en ben zelf ook niet het type die altijd in een hotel wil slapen of niet zonder mobiel kan!
Jouw ideen spreken mij wel heel erg aan, alleen net als jelle voor hoelang en wanneer zou je weg gaan/kunnen. Ikzelf ben 21 jaar en wil gewoon weg uit dit land en het avontuur opzoeken. Gewoon kijken waar het schip strand en kwa tijd maakt mij ook niet uit je weet immers nooit hoe het loopt.
Hoop snel van je te horen:D,
Sebastiaan
(je kan me ook toevoegen op msn als je dat hebt [EMAIL=“sebas.biesaart@gmail.com”]sebas.biesaart@gmail.com)
Wauw, dit klinkt precies als mijn droomreis: just go with the flow op weg naar het avontuur!
Hier ben ik zeker voor in! Heb je al wat specifiekere plannen of wacht je het liefst tot het zover is…?
Ik ga als alles lukt begin december voor vier maanden naar india, daar rondtrekken, werken, couchsurfen… Daarna waarschijnlijk weer een tijdje werken en tegen die tijd weer op reis!
Laat maar horen wat jij ervan denkt!
Klinkt heel mooi. Ook vrijwilligerswerk of eventueel betaald werk ergens ver weg spreken me aan. Ik ben een maand of 3,5 op pad geweest (okt. 2006 - feb. 2007) en dat is heel goed bevallen. Ik ben toen van Rusland via Mongolië, China, Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand terug gegaan met het vliegtuig vanuit Bangkok.