Ik heb twee vliegtickets gekocht bij Garuda Indonesia en ben heel benieuwd naar jullie ervaringen qua service, vermaak en stoelen. Wie wil deze met mij delen?
Ook las ik dat er een tussenstop is in Jakarta. Hoe werkt zoiets? Moet je je bagage zelf verslepen of wacht je in een ruimte tot je verder gaat vliegen?
Garuda is een prima maatschappij om mee te vliegen. Laatst zelfs prijs gewonnen voor beste service.
Als je op 1 ticket hebt geboekt, met een overstap, dan wordt de bagage voor je geregeld. Op Schiphol komt dan al je eindbestemming op het bagagelabel te staan.
Vaak met een label Transit er nog extra aan.
Op je ticket zie je je overstap. Ga je door met hetzelfde vliegtuig, dan is het vaak maar 3 kwartier ofzo, en dat is net genoeg om even rond te lopen, je in de wc’s wat op te frissen of een kop koffie te kopen en dan ga je al weer boarden.
Je kunt ook een langere overstap hebben en dan kun je wat langer rondlopen.
Met een overstap op 1 ticket is de maatschappij verantwoordelijk voor je aansluiting.
Vorig jaar met Garuda naar Bali gevlogen met een tussenstop in JAKARTA. Een prima maatschappij. Uitstekende service, voldoende beenruimte.
kortom een aanrader.
Ha hier heb ik het bericht terug gevonden over de prijs die Garuda heeft gewonnen:
World best Cabin Staff
En in de Top 10 Worlds Best Airline.
Een goede reis dus!
Dank je wel voor jullie reacties! Ik heb de tickets eens goed bekeken en ik zie dat ik op de heenreis twee tickets heb met verschillende nummers. Eentje van Amsterdam naar Jakarta en met een tussentijd van 2 uur een ticket van Jakarta naar Denpasar. Terugreis zelfde laken en pak…dus zal de bagage wel overgepakt moeten worden. Wellicht regelt het vliegtuigmaatschappij. Gaat wel loslopen.
Top maatschappij garuda echt voor mij de beste met Singapore die naar Azië vliegt!
Alleen hebben ze nu de stoelreserveringen met betaling gedaan en echt dat kost geld!!
Nooduitgang reserveren 160 euro pp daar schrik ik wel van.
Maar vlieg wel al jaren met volle tevredenheid en hoop dat ze wat aan die hoge prijs gaan doen!
Hoi Y62, ik kan niets vinden over stoelreserveringen of ontdek je dit pas als je wil inchecken?
Voorheen was het 24 uur Van te voren inchecken en had je alle mogelijkheid ook nooduitgang.
Nu kun je betalen voor stoelreserveringen en dat doen veel mensen. Dus daarvoor moet je gaan betalen.
Anders heb je de mogelijkheid dat je man en jij bv apart zitten.
Hoi,
Geen zorgen.
Heel vaak staan op 1 ticket 2 flightnummers. Elk traject heeft zijn eigen flightnumber, dus je zit idd in 2 verschillende vliegtuigen.
Je hebt dan een overstap, maar omdat het op 1 ticket is wordt de bagage dan door de maatschappij snel overgezet. Je zou dit zelf niet redden binnen 2 uur.
PS: Mocht je zelf ooit een ticket naar bijv Jakarta kopen en dan ZELF een LOSSE binnenlandse vlucht, dan is het aan te raden hier wel 4 uur overstap tussen te houden.1 uur om door douane te gaan en bagage te halen. 2 uur van te voren inchecken. En nog 1 uur speling voor vertraging, of omdat je van internationale naar binnenlandse terminal moet gaan.
Kortom, het is heel veel handiger om direct op 1 ticket de vlucht naar je eindbestemming te boeken. (Zoals jij nu hebt gedaan.)
Heb zelf slechts een keer gevlogen met Garuda. Was erg goed !
Van Amsterdam naar Jakarta (via Abu Dhabi) en Terug van Bali –> Jakarta –> Amsterdam (ook via Abu Dhabi)
Op het vliegveld van Bali liepen wij grote vertraging op, maar het toestel Jakarta wachtte op de vlucht uit Bali.
Dit vond ik echt top !!
Dit jaar met Malaysia Airlines gevlogen, vorig jaar met Garuda ( beide keren naar Bali).
Beide zeer goed. Echter bij Garuda vond ik het personeel vriendelijker en het eten gevarieerder.
Alleen de vlucht vanuit Abu Dhabi naar Amstetdam was het eten minder (koken kunnen de emirs absoluut niet…
Maar sinds dit jaar is de tussenstop op Abu Dhabi vervallen.
Stel je er op in dat de AirPort Jakarta niet te vergelijken is met een in ontwikkeld land. Bali daarentegen is geheel vernieuwd. Echter vorig jaar kwamen de domesticatie flights via de “achteringang” binnen. Ik vermoed dat dit inmiddels ook is opgelost.
Even reactie op peli. Garuda is top heb alleen van diversen mensen te horen gekregen dat er een tussenstop op sommige dagen is toegevoegd bij garuda.
Wil zeggen van Amsterdam Singapore Jakarta den pasar.
Wat betreft vriendelijkheid super ! En peli de emis kunnen echt wel koken vaak met emirates gevlogen echt lekker!
Ik heb vliegtickets.nl een mail gestuurd met een vraag over betalingen van stoelreserveringen. Heb geen reactie gekregen op mijn vraag, dus nog maar eens een poging gewaagd. Wederom niet echt een reactie over betalingen, maar wel dat wij in ieder geval op beide vluchten Jakarta - denpasar naast elkaar zitten������ Morgen maar even een telefoontje aan wagen.
Ook ik kan bevestigen dat Garuda prima te doen is met een tussen stop, heel relaxed.
Ik heb een aantal maal een ticket gekocht naar Yogyakarta met een tussenstop in Jakarta van een paar uur.
Bij het afgeven van mijn koffer vraag ik nog even wat ik moet doen maar krijg altijd het antwoord dat deze automatisch in het volgende vliegtuig wordt gezet
Over stoelen reserveren:
Vorig jaar kon ik 12 uur voor vertrek vanuit Amsterdam en Yogyakarta online in-checken (en mijn stoel kiezen).
Dit jaar kon 24 uur voor vertrek vanuit Amsterdam online in-checken (en mijn stoel kiezen), vanuit Yogyakarta 12 uur van voordien.
Indien mogelijk zou ik 24 uur van te voren proberen online in te checken op de Garuda-website, als dat niet lukt krijg je een melding dat je moet wachten…
Bijkomend voordeeltje wat ik meermaals heb gehad is dat ik drie stoelen voor mijzelf had. Dat was lekker slapen
Inderdaad, wat CeesHolland schrijft kan ik bevestigen. Vorig jaar kon ik 24 uur vantevoren online inchecken en tevens mijn voorkeurstoelen reserveren. Voor zowel de heen- als terugreis.
ik vloog van Amsterdam via Jakarta naar Denpasar Bali
Ook v.w.b. je koffers hoef je je geen zorgen te maken. Deze zie je pas terug op Denpasar.
Veel plezier! !
Jullie praten inderdaad allemaal over vorig jaar. Je kunt nog steeds 24 uur van te voren inchecken alleen veel mensen hebben het al gedaan met een betaling.
Wat betreft de tussenstop op sommige dagen heeft garuda een extra tussenstop in Singapore .
En dit is dit jaar!
Ik heb net gebeld. Ik vlieg nog steeds rechtstreeks heen en weer van Amsterdam naar Jakarta.
Dat is super . Anders had je ook bericht van ze gehad . Vrienden van mij pech terugvlucht via Singapore.
Mijn vlucht ook hetzelfde gebleven .
Tsja vorig jaar was in 1 keer abu dhabi er af en nu Singapore er bij .