Vanaf 1 juni a.s. zijn alle vluchten met Garuda vanaf Amsterdam naar Jakarta gewijzigd. Niet alleen wordt er een nieuw vliegtuig ingezet, zonder tussenstop, maar ook wordt de dienstregeling aangepast! Per toeval ontdekte ik dit, er was niemand die mij dit meedeelde.
Dit resulteert er bij mij in dat ik 2 dagen minder op Bali ben, waar ik natuurlijk niet mee akkoord ga. Kijk dus goed hoe jouw nieuwe schema eruit ziet en of je hiermee akkoord bent!!
Wij vliegen ook met Garuda, zijn gebeld dat we mochten kiezen: of een dag eerder vertrekken of een dag later. Wat een straf om eerder te moeten:zon02: heerlijk een dag langer, eerder aankomen en pas s avonds vertrek naar huis al met al levert het ons veel voordeel op alleen duurt het nog zo lang voordat we gaan
Beste Axzel,
Inderdaad heb ik het gezien. Via mijn reisburo (Expedia) heb ik een mail ontvangen. Daarin stond vermeld dat de vertrektijd vanuit Jakarta aangepast was. (we vertrekken 15 min. eerder)
Dat mailtje hebben wij ook gehad van Garuda maar ipv van 00.40 uur was de werkelijke vertrektijd ruim een uur later…
Beste Arie,
We vliegen pas in september en ik verwacht dat de vluchttijd(en) nog wel weer gewijzigd worden. Dit is al een paar keer voorgekomen.
Mijn rechtstreekse vlucht met Garuda van Medan naar Padang v.v. werd gewijzigd in Medan - Jakarta - Padang v.v… Hierdoor zou ik i.p.v. een uur reizen bijna een dag onderweg zijn. Ik nam contact op met het kantoor van Garuda op Schiphol en na lang aandringen werd mijn ticket ingenomen en het geld stond na een week op mijn bankrekening.
Dus als je het niet eens bent met een schemawijziging: contact opnemen met Garuda of het reisbureau…>>>
Wij vliegen in augustus met 8 volwassenen, 2 kinderen en 1 baby. Zodra ik hoorde dat Garuda een nieuw vliegtuig en een nieuw schema vanaf Asd ging inzetten heb ik met Ramatours contact opgenomen. Zij hebben alles geverifieerd. En wij waren aangenaam verrast.
Gelukkig rechtstreekse vluchten zonder tussenstop en zowel de heen- als terugreis op dezelfde datum, met voor ons betere vertrek- en aankomsttijden. Aangezien wij naar Bali gaan wel nog overstap in Jakarta.
Al met al scheelt het ons zowel op de heen- als de terugreis 3 volle uren. Lijkt niet veel maar met kinderen kan elke minuut tellen.
Garuda stuurt helaas niet in alle gevallen een email in geval van vluchtwijzigingen (eigen ervaring). Ik raad dus ook sterk aan om wijzigingen zelf bij te houden en een minstens een paar dagen van te voren even online te checken (en als je twijfelt te bellen), want niks is vervelender dan je vlucht missen doordat je geen informatie ontvangen hebt!
Nu we het toch over “vliegen met Garuda” hebben, in een ander onderwerp had ik gevraagd of het mogelijk is om online in te checken en ook stoelen te reserveren. Van Axzel kreeg ik de bevestiging dat dit (bij vertrek uit A’dam) sinds kort mogelijk is. (natuurlijk pas 24-uur vantevoren)
Is er iemand die hier al gebruik van heeft gemaakt en zo ja wat zijn/waren de ervaringen?
Van alle keren dat ik met Garuda heb gevlogen zijn de vertrektijden vaak veranderd maar toch blijf ik graag met ze vliegen. De nieuwe non stop vlucht is ook echt een verbetering. Prima toestel met voldoende beenruimte en grote scherpe beeldschermen met zelfs live tv (meerdere nieuws- en sportzenders).
Vrijdag 6 juni ben ik met Garuda naar Jakarta gevlogen. Donderdag heb ik online ingecheckt. Ik kon ook mijn stoel reserveren. Zover geen probleem. Allen was het niet mogelijk om je boardingpas uit te printen. Voor de rest ging alles goed. Ik zat in het achterste gedeelte van het vliegtuig. Deze was nog niet voor 50% vol. Dus was er genoeg ruimte om languit over drie stoelen te slapen.
Maandag 9 juni terug naar Amsterdam. Ik heb niet geprobeerd online in te checken. 1 uur vertraging, vliegtuig was 70% vol.
Thanks!! Goed om dit te weten. Ik ga het zeker 24 uur van te voren proberen.